ویژگیهای یک تیزر همایش
تیزر همایش از موضوعات مهمی است که بخ اندازه کافی به آن اشاره نشده است. در واقع این تیزر به تنهایی قادر است تعداد حضار و شرکتکنندگان همایش را تغییر دهد به همین دلیل به هیچ عنوان نمیتوان به راحتی از آن عبور کرد. در ادامه به صورت کامل ویژگیهای یک تیزر خوب برای نمایش را با هم بررسی خواهیم کرد.
ویژگیهای یک تیزر همایش خوب
برای اینکه تیزر همایش در بهترین حالت خود باشد باید یک سری ویژگیها داشته باشد که این ویژگیها را در ادامه برای شما لیست خواهیم کرد.
- پیام واضح و مختصر:
پیام تیزر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که خود باید دارای ویژگیهای خاصی باشد.
هدف همایش: پیامی که تیزر همایش به مخاطب عرضه میکند باید با هدف همایش هماهنگ و منطبق باشد. به طور خلاصه مخاطب شما در کمترین زمان و در سادهترین حالت ممکن باید موضوعیت همایش را درک کند.
مزایای حضور در همایش: در مرحله دوم ویژگیهای پیام تیزر همایش، باید در مورد مزایای حضور و فرصتهایی که در صورت عدم حضور از دست میرود صحبت شود. این مزایا بهتر است که برای عموم حضار باشد و همچنین واقعی مخاطب را مجاب کند که شرکت در همایش برای او سودمند خواهد بود. به طور مثال آشنایی با یک مهارت جدید، دسترسی به اطلاعات و دانش جدید و به روز، شبکهسازی با افراد موفق و رقبای یک حوزه و …
- مخاطبمحوری:
توجه کنید که قبل از طراحی و اجرای تیزر همایش باید توجه کنید که این تیزر با مخاطب همایش همخوانی داشته باشد. یک تیزر ممکن است که عالی و کامل باشد اما برای مخاطب اصولی و استاندارد طراحی نشده باشد. در ادامه این ویژگیها را نیز با هم بررسی خواهیم کرد:
شناخت مخاطب هدف: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنید این است که در اولین مرحله باید مخاطب و پرسونای مخاطب همایش را بشناسید. تمامی فاکتورهای جامعهشناسی این افراد باید بررسی شود. به طور مثال احتمالا این مخاطبین علایق، زبان و نیازهای مشترک زیادی دارند که باید تیزر همایش متناسب با آن باشد. قاعدتا پرسونا متخصصین کامپیوتر با پرسونای خانمهای رزینکار متفاوت خواهد بود.
ایجاد ارتباط عاطفی: بعد از شناخت پرسونای مخاطب، باید بتوان با آن ارتباط عاطفی برقرار کرد. متناسب با برقراری ارتباط با مخاطب باید در او احساس نیاز در مورد شرکت در همایش برقرار کرد.
- خلاقیت و نوآوری:
خلاقیت و نوآوری از دیگر موضوعات تاثیرگذاری یک تیزر همایش خوب است. در ادامه فاکتورهای این موضوع را نیز با هم بررسی خواهیم کرد.
ایدههای جذاب: برای اینکه تیز شما به اندازه کافی تاثیرگذار باشد و همچنین در ذهن مخاطب ماندگار شود باید دارای ایدههای خلاقانه و بکر و جذاب باشد. پیدا کردن این ایدهها خود نیاز به داشتن یک اتاق فکر مناسب دارد.
تکنیکهای بصری و صوتی: جذابتر کردن تیزر همایش بسیار مهم و کاربردی است. در همین راستا باید از روشهای مختلفی مثل جلوههای صوتی و تصویری در قالب انیمیشن، موسیقی، صداگذاری و … این فرآیند را سپری کرد.
- مختصر و مفید:
طولانی بودن تیزر یکی از ویژگیهای بد تیزر یک همایش است. اگر تیز همایش شما طولانی باشد مطمئن باشید که مخاطب حوصله ندارد آن را تا انتها تماشا کند.
مدت زمان مناسب: تیزر باید مختصر و مفید باشد. تایم استاندارد برای تیزر همایش مهمولا بین 30 ثانیه تا یک دقیقه است.
سرعت مناسب: روایت این تیزر همایش بایدبا سرعت مناسبی باشد نه آنقدر سریع که مخاطب نتواند آن را درک کند و نه آنقدر آهسته که حوصله مخاطب سر رفته و آن را تا انتها مشاهده نکند.
- اطلاعات تماس:
اطلاعات تماس آخرین آیتمی هست که در تیزر همایش باید به آن توجه کنید. این بخش معمولا در قسمت نهایی تیزر نمود بیشتری پیدا میکند. ویژگیهای این بخش را در ادامه بررسی میکنیم.
درج اطلاعات کامل: اطلاعات مورد نیاز و مهم را در پایان تیزر قرار دهید. این اطلاعات شامل: لوکیشن همایش، زمان همایش، سایت یا شبکههای اجتماعی مربوط به آن، نحوه ثبت نام و … است.
کال تو اکشن (Call to Action): دعوت به اقدام یا همان کال تو اکشن اهمیت بسیار زیادی دارد. در پایان تیزر شما باید از مخاطب درخواستی داشته باشید این درخواست میتواند شامل “ثبت نام کنید”، “به سایت مراجعه کنید”، “حضور شما را گرامی میداریم” و … باشد.