آموزش تدوین با موبایل | ۳ نرم افزار کاربردی

آموزش تدوین با موبایل

تدوین با موبایل یکی از مهم‌ترین چالش‌های همه افرادی است که در حوزه ادیت و تدوین فعالیت می‌کنند یا قصد ورود به آن را دارند. در این مطلب قصد داریم به صورت کامل در مورد تدوین با موبایل و نرم‌افزارهای محبوب ادیت در موبایل با شما صحبت کنیم. اگر شما هم قصد دارید که در مورد این حوزه بیشتر بدانید یا قصد ورود به آن را دارید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

اهمیت تدوین با موبایل

با گشترش سوشال مدیا و شبکه‌های اجتماعی مختلف تمایل افراد به تولید محتوای تصویری مثل عکس و فیلم بسیار بیشتر شد. این روزها کمتر کسی است که به فکر ادیت عکس و فیلم‌های کاری و یا حتی شخصی خود برای شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، تیک تاک، یوتیوب و … نباشد.

حتما می‌دانید که ادیت و ویرایش عکس و ویدئو یک حوزه کاملا حرفه‌ای و تخصصی است که حاصل ماه‌ها و سال‌ها آموزش و تجربه است. اما امروزه اپلیکیشن‌های ادیت مختلفی به کمک افراد آمده‌اند که بسیاری از این ویرایش‌هایی که باید به صورت کاملا جزئی و دستی انجام می‌شد را در کمترین زمان ممکن و تنها با یک کلیک انجام می‌دهند.

بیشتر نرم افزارهای حرفه‌ای عکس و فیلم مثل فتوشاپ، پریمیر، افترافکت و … نرم‌افزارهای ویندوزی و سیستمی هستند که کار کردن با آن‌ها نیاز به آموزش حداقل چند ماهه دارد. پس این موضوع نمی‌تواند برای افراد عادی و معمولی گزینه‌ی مناسبی باشد. به همین منظور امروزه اپلیکیشن‌های تدوین مختلف با قابلیت‌های متنوعی موجود است که کار با آن‌ها نیاز به هیچ آموزشی ندارد و هر فرد با هر میزان دانش و آگاهی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

یکی دیگر از چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد حضور تعداد بسیار زیاد نرم‌افزارهای ادیت در پلتفرم‌های ارائه دهنده نرم افزارهای موبایلی است. اگر تنها جستجوی کوچکی در این حوزه انجام دهید با لیست بلند بالایی از نرم ‌افزارهای ادیت رو به رو خواهید شد که انتخاب از بین آن‌ها بسیار سخت و گیج‌کننده است.

اهمیت تدوین با موبایل

اهمیت تدوین با موبایل

ویژگی‌های لازم برای یک نرم افزار ادیت موبایلی مناسب

حالا که متوجه شدید امروزه اپلیکیشن‌های تدوین با موبایل زیادی وجود دارد و انتخاب از میان آن‌ها کار سخت و پیچیده‌ای است قصد داریم ویژگی‌های بهترین نرم افزارهای موبایلی را با هم بررسی کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

همه منظوره باشد

مقصود از همه منظوره بودن این است که حداقل اقدامات ضروری و مورد نیاز برای ادیت مثل برش ویدئو، افزودن موزیک و متن، تغییر رنگ تصویر و ویدئو، تغییر نورپردازی تصویر و ویدئو، تغییر سایز و … را داشته باشد. بسیاری از نرم‌افزارهای ادیت موبایلی تک منظوره هستند مثلا فقط در جهت تغییر رنگ تصویر و ویدئو فعالیت می‌کنند. واضح است که در این صورت مجبور خواهید بود تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن روی گوشی موبایل خود نصب کنید که هر کدام حافظه نسبتا زیادی از موبایل شما را اشغال خواهند کرد.

حفظ کیفیت محتوا

یکی دیگر از موضوعات بااهمیت در زمینه نرم افزارهای موبایلی ادیت و ویرایش این است که فایل خروجی بسیاری از آن‌ها بی‌کیفیت‌تر از نسخه اصلی است که این موضوع سبب نارضایتی کاربران خواهد شد. پس حتما باید اپلیکیشنی انتخاب شود که با کمترین میزان افت کیفیت محتوا رو به رو شویم.

عدم حجم بالا در فایل خروجی

یکی دیگر از چالش‌های قابل تامل در بسیاری از اپلیکیشن‌های ادیت تصویر و ویدئو این است که فایل خروجی حجم بسیار بالایی دارد که این موضوع هم برای ذخیره‌سازی فایل و هم برای انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف چالش‌برانگیز خواهد بود. پس سعی کنید نرم افزار موبایلی ادیتی را انتخاب کنید که فایل خروجی نهایی حجم زیادی نداشته باشد در عین حالی که کیفیت محتوا را حفظ می‌کند.

سرعت پردازش بالا

معمولا اکثریت افرادی که از طریق موبایل قصد ادیت تصویر و ویدئو را دارند، به فاکتور سرعت پردازش اهمیت زیادی می‌دهند. نرم افزاری که برای ادیت در موبایل خود انتخاب می‌کنید باید قادر باشد بدون کاهش سرعت تمامی اقدامات مربوط به ادیت تصویر یا ویدئو را انجام دهد.

ویژگی‌های لازم برای یک نرم افزار ادیت موبایلی مناسب

ویژگی‌های لازم برای یک نرم افزار ادیت موبایلی مناسب

بهترین نرم افزار ادیت موبایلی

حالا که با ویژگی‌های یک نرم افزار ادیت موبایلی مناسب آشنا شدید بهتر است که چند نمونه از این نرم افزارها را به شما معرفی کنیم تا در صورت تمایل آن‌ها را دانلود کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

اینشات

اینشات یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین و پرطرفدارترین نرم افزار تدوین با موبایل است. اگر اهل انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تیک تاک باشید حتما با این نرم افزار آشنایی دارید. این نرم افزار تمامی امکانات را برای تدوین و ادیت عکس و ویدئو را دارد. رابط کاربری آن نیز بسیار ساده است به شکلی که هر فردی با هر میزان دانشی می‌تواند با آن کار کند. فایل نهایی این نرم افزار نیز دارای کیفیت مناسبی است و به صورت مستقیم می‌توان آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

به غیر از امکانات ابتدایی برای ادیت مثل تغییر سایز، برش ویدئو، اضافه کردن موزیک و افکت و فیلتر که بسیاری دیگر از نرم افزارهای ادیت آن را دارا می‌باشند، اینشات امکانات جانبی دیگر مثل حذف بک‌گراند، برعکس کردن ویدئو، تغییر رنگ لباس، ساخت تایم لاین، ساخت لوگوموشن و …. نیز از جمله امکانات و تکنیک‌های اینشات است که همه افراد از آن اطلاع ندارند و یا نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

با استفاده از تکنیک‌ها و امکانات موجود در اپلیکیشن اینشات می‌توان ویدئوهایی را ادیت کرد که کسی باور نکند ادیت آن‌ها با یک نرم افزار موبایلی انجام شده باشد. برای اینکه بتوانید از تمامی این امکانات و تکنیک‌ها استفاده کنید ما شرکت در دوره آموزش اینشات را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دوره به شما کمک می‌کند ادیت‌های بسیار حرفه‌ای و پیشرفته‌ای بزنید تا حدی که بتوانید از این راه کسب درآمد کنید. پیشنهاد ما شرکت در دوره آموزش اینشات در مجموعه هدا استودیو است.

کپ کات

نرم افزار دیگری که قصد بررسی آن را برای نرم‌افزارهای ادیت موبایلی داریم اپلیکیشن کپ کات است. طرفداران این نرم افزار نیز بسیار زیاد و متعصب هستند زیرا امکانات این برنامه نیز بسیار زیاد است. اپلیکیشن کپ کات نیز مثل اینشات تمامی ویژگی‌های یک نرم افزار ادیت موبایلی مناسب را دارد.

البته یکی از ایرادات این نرم افزار این است که در نسخه رایگان آن باگ زیادی وجود دارد و در بسیاری از موارد بعد از چند بار استفاده دچار لگ و یا غیرفعال شدن امکانات رایگان می‌شود و باید آن را حذف کرده و دوباره نصب کرد. البته کپ کات تلاش کرده تا در بروزرسانی‌های جدید تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کند.

نرم افزار کپ کات نیز مانند اینشات علاوه بر امکانات اولیه که اکثریت امکانات ابتدایی ادیت و ویرایش را دارد، یک سری امکانات جانبی مثل حذف اشیا ناخواسته، تغییر پس زمینه ویدئو، استفاده از کی فریم برای ایجاد انیمیشن و … را نیز دارا می‌باشد. اگر قصد ادیتور شدن با استفاده از موبایل را دارید بهتر است که از امکانات و تکنیک‌های این نرم افزار نیز استفاده کنید.

الایت موشن

حالا نوبت به بررسی نرم افزار الایت موشن می‌رسد. بسیاری از افراد این نرم افزار را افترافکت موبایلی نیز نامگذاری می‌کنند زیرا کمی تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر از نرم افزارهای اینشات و کپ کات است. این نرم افزار به شما امکان طراحی المان‌های گرافیکی مخصوص را می‌دهد. بسیاری از کاور پست‌های حرفه‌ای در اینستاگرام و تیک تاک یا تامنیل‌های یوتیوب برخلاف تصور عموم با استفاده از افترافکت یا پریمیر یا حتی فتوشاپ طراحی نشده است بلکه با استفاده از یک نرم افزار موبایل به اسم الایت موشن طراحی شده است.

تفاوت دیگر الایت موشن با کپ کات و اینشات این است که کار کردن با آن به یک دانش حداقلی نیاز دارد. البته این به این معنا نیست که همه افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند بلکه با گذراندن یک آموزش مختصر و کمی آزمون و خطا به راحتی می‌توان به این نرم افزار مسلط شد.

الایت موشن

الایت موشن

عکاسی با موبایل

حالا که به صورت مفصل در مورد تدوین با موبایل با شما صحبت کردیم بهتر است که کمی هم در مورد عکاسی با موبایل با شما صحبت کنیم. گوشی‌های موبایل امروزی معمولا دارای امکانات و مشخصات نسبتا خوبی هستند که با استفاده از آن می‌توان عکس‌ها و ویدئوهای بسیار حرفه‌ای و عالی را ثبت کرد. امروزه دیگر نداشتن دوربین و سیستم کامپیوتری پیشرفته نباید محدودیتی برای عدم فعالیت در این حوزه نباشد.

ما در اینجا به شما اعلام می‌کنیم که فقط با استفاده از گوشی موبایلی که همین حالا در دست دارید می‌توانید هم پروسه عکاسی و فیلمبرداری را به خوبی انجام دهید و هم می‌توانید ادیت و تدوین این محتواهای خام را با نرم افزارهای موجود روی موبایل انجام دهید.

شاید باورش برای شما سخت باشد اما بعد از یادگیری عکاسی با موبایل و تدوین با موبایل شما می‌توانید یک تولیدکننده محتوای حرفه‌ای شوید و از این راه به کسب درآمدهای بالایی برسید. هدا استودیو دوره‌ای نیز با عنوان عکاسی با موبایل برای شما طراحی کرده است که می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به این مهارت مسلط شوید. برای اطلاع از دوره‌های موجود در هدا استودیو حتما پیج اینستاگرام هدا استودیو را دنبال کنید.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات زیادی را در مورد ادیت با موبایل و معرفی نرم‌افزارهای موبایلی ادیت بپردازیم. امروزه نرم افزارهای بسیار حرفه‌ای و تخصصی برای ادیت و تدوین محتوا در گوشی‌های موبایل وجود دارد که کار را برای ادیتورها بسیار آسان کرده است. خبر خوب اینکه اکثریت امکانات و قابلیت‌های این نرم افزارها شبیه به هم است و شما با یاد گرفتن یکی از این نرم افزارها می‌توانید با دیگر نرم افزارهای مشابه نیز کار کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
5 افزونه سئو وردپرس

۵ افزونه سئو وردپرس

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت سئو و بهینه‌سازی سایتافزایش اعتبار برندتجزیه و تحلیل داده‌هامعرفی ۵ افزونه سئو وردپرسافزونه یواست…

بیشتر بخوانید
ویژوال کامپوزر یا المنتور

ویژوال کامپوزر یا المنتور ؟

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت استفاده از صفحه‌ساز در سایت وردپرسیصفحه‌ساز المنتورصفحه‌ساز ویژوال کامپوزرویژوال کامپوزر یا المنتور ؟طراحی سایت…

بیشتر بخوانید
5 افزونه ضروری برای وردپرس

۵ افزونه ضروری برای وردپرس در ۲۰۲۴

آنچه در این مطلب میخوانید المنتورویژگی‌های افزونه المنتور در وردپرسیواستویژگی‌های افزونه یواستووکامرس (WooCommerce)ویژگی‌های افرونه ووکامرسافزونه Wordfence Securityویژگی‌های افزونه Wordfence Securityافزونه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *