آموزش عکاسی از محصول

آموزش عکاسی از محصول

عکاسی از محصول این روزها یکی از شاخه‌های بسیار پر درآمد و پرتقاضا است که توانسته بازار بسیار خوبی را برای خود بسازد. این روزها به لطف رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، آنلاین شاپ‌ها پا به بازار فروش محصول گذاشته‌اند. حتی اگر کمی در شبکه‌های اجتماعی مختلف حضور داشته باشید متوجه حضور تعداد بسیار زیادی آنلاین‌شاپ شده‌اید.

عکاسی محصول را می‌توان یکی از پیشنهادات عالی برای افرادی که قصد کسب درآمد از این حرفه را دارند در نظر گرفت. عکاسی از محصول مثل هر شاخه‌ی دیگری از عکاسی اصول و استانداردهایی دارد که باید رعایت شود در غیر این صورت این عکاسی تاثیر خودش را برای جذب و خرید مشتری از دست خواهد داد.

اهمیت عکاسی از محصول

اگر می‌خواهید به اهمیت عکاسی از محصول پی ببرید بهتر است که خود را به جای یک مشتری که قصد خرید یک محصول را دارد بگذارید. محصول مورد نظر باید از ابعاد و جهات مختلفی عکاسی شود. کیفیت عکس باید خوب باشد تا بافت و جزئیات محصول به خوبی دیده شود. نورپردازی خوب و اصولی یکی دیگر از نگاه مهمی است که باید در عکاسی از محصول به آن توجه شود.

در نهایت تمامی این موضوعات باعث جذب مشتری بیشتر برای فروش می‌شود و این یعنی موفقیت آنلاین شاپ. عکس‌های محصول شما دقیقا مشابه با ویترین یک مغازه عمل می‌کند. همانطور که در ویترین مغازه شاهد حضور بهترین و زیباترین محصولات با یک چیدمان عالی و اصولی هستیم. عکاسی از محصول برای آنلاین‌شاپ‌ها نیز باید با همین قوانین و اصول باشد.

 

اهمیت عکاسی از محصول

اهمیت عکاسی از محصول

تجهیزات عکاسی از محصول

برای اینکه بتوانید یک عکاسی از محصول باکیفیت و اصولی داشته باشید بهتر است که در ابتدا تجهیزات عکاسی را تهیه کنید. اما ما در اینجا به شما می‌گوییم که اصلا نگران تجهیزات عکاسی نباشید و برای شروع کار با هر تجهیزات و امکاناتی که دارید شروع کنید و کم کم اقدام به خرید این تجهیزات کنید.

دوربین یا گوشی موبایل: اولین ابزار برای عکاسی از محصول، دوربین عکاسی یا گوشی موبایل است. واضح است که دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای قادر هستند که عکس‌های باکیفیت‌تر و بهتری را ثبت کنند اما دوربین گوشی‌های موبایل نیز این روزها برای این موضوع بسیار استفاده می‌شوند و کاربردی هستند. اگر قصد خرید دوربین برای این موضوع را دارید ما دوربین‌های DSLR یا میراکلس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید گوشی موبایل نیز گوشی‌های پرچم‌دار هر برند توصیه می‌شود که البته از گوشی‌های میان رده و متوسط نیز می‌توانید این حرفه را دنبال کنید.

لنز: یکی دیگر از تجهیزات مهم برای عکاسی محصول، لنز است. لنزها با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی در دسترس هستند. مثلا اگر نشان دادن جزئیات محصول برای شما اهمیت زیادی دارد از لنزهای ماکرو استفاده کنید. لنزهای استاندارد نیز برای عکاسی‌های معمولی و عادی توصیه می‌شوند.

هولدر و پایه: هولدر و پایه برای عکاسی از محصول بسیار مهم و اساسی است. البته برای ابتدای کار می‌توانید از هولدر و پایه‌های ارزان قیمت و اقتصادی استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند عکاسی بهتری داشته باشید.

 

تجهیزات عکاسی از محصول

تجهیزات عکاسی از محصول

نورپردازی عکاسی از محصول

نورپردازی یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در عکاسی محصول است. برای این نوع از عکاسی می‌توان هم از نور طبیعی و هم از نور مصنوعی استفاده کنید.

در ابتدای کار می‌توانید از نور طبیعی استفاده کنید البته پیشنهاد می‌شود که عکاسی با نور طبیعی در ساعات طلایی (صبح زود یا غروب) باشد تا با استفاده از نور نرم بتوان سایه‌های کم و بدون مشکلی را ثبت کرد.

نور مصنوعی هم از فاکتورهایی است که برای عکاسی از محصول بسیار استفاده می‌شود. کیت نورپردازی Softbox یا LED یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد نور مصنوعی برای عکاسی از محصول است.

پراکندگی نور یکی دیگر از فاکتورهای مهم در عکاسی از محصول استفاده از دیفیوزرها در جهت نرم شدن نور و کم شدن سایه‌ها و طبیعی‌تر شدن محصولات می‌شود.

برای این موضوع می‌توانید از پس زمینه‌های مختلف استفاده کنید. در حال حاضر پس زمینه‌های آماده مختلفی در بازار موجود هستند که می‌توانید از آن‌ها بای عکاسی از محصول استفاده کنید. برای انتخاب پس زمینه و بک گراند باید وسواس زیادی داشته باشید. توجه کنید که پس زمینه باید ساده یا با طرح‌های بسیار مینیمال و یا کمرنگ باشد تا از شلوغی عکس جلوگیری کند. همچنین توجه کنید که توجه ببینده باید به محصول باشد نه به بک گراند عکس.

انتخاب رنگ بک گراند نیز باید به صورت اصولی انتخاب شود. رنگ پس زمینه یا باید هماهنگی و همخوانی با رنگ محصول داشته باشد و یا از رنگ‌های خنثی مثل سفید، مشکی، کرم و طوسی انتخاب شود.

البته گاهی برای تنوع و واقعی‌تر به نظر رسیدن محصول می‌توان از پس زمینه‌های دیگری نیز استفاده کنید که این پس زمینه‌ها باید با وسواس بیشتری انتخاب شوند. مثل برای معرفی یک کرم ضدآفتاب می‌توان از پس زمینه‌ای با موضوع خورشید، آفتاب یا پوست استفاده کرد.

ترکیب‌بندی در عکاسی محصول

ترکیب بندی در عکاسی محصول اهمیت بسیار زیادی دارد. بعضی از آیتم‌ها در این نوع از ترکیب‌بندی اهمیت دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

قانون یک سوم: در این قانون تصویر را به سه بخش عمودی و افقی تقسیم‌بندی می‌کنیم و محصول اصلی را روی نقاط تلاقی این خطوط قرار می‌دهیم. تجربه نشان می‌دهد که در این حالت در اولین مرحله مخاطب سوژه اصلی را می‌بیند.

زاویه مناسب: برای اینکه بتوان بهترین عکس را از محصول داشته باشید بهتر است از زاویه‌های مختلفی از محصول عکس بگیرید. تجربه نشان می‌دهد که زاویه 45 یکی از زاویه‌های بسیار مناسب برای عکاسی از اکثر محصولات است. زاویه عکس باید به شکلی باشد که جزئیات محصول به دقت زیاد نشان داده شود. توجه کنید که هر چقدر عکس از زوایا و با جزئیات بیشتری درج کنید اعتماد مشتری به محصول شما بیشتر خواهد شد.

 

ترکیب‌بندی در عکاسی محصول

ترکیب‌بندی در عکاسی محصول

استفاده از اکسسوری و لوازم جانبی در عکاسی از محصول

اگر نگاهی به عکس‌های محصول در آنلاین شاپ‌های مختلف بیاندازید متوجه می‌شوید که در بسیاری از این عکس‌ها تعدادی اکسسوری استفاده شده است که جذابیت عکس را بیشتر کرده است. برای استفاده از اکسسوری باید یک سری نکات را رعایت کنید که در ادامه آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

مرتبط بودن: اکسسوری‌هایی که استفاده می‌کنید باید به شکلی به محصول مورد نظر ارتباط داشته باشند و استفاده از اکسسوری‌های غیرمرتبط با محصول توصیه نمی‌شود. مثلا برای معرفی یک کرم پودر می‌توانید از اکسسوری‌های پد آرایشی، آینه و … استفاده کنید.معرفی یک کرم پودر در کنار مثلا یک گلدان سرسبز توصیه نمی‌شود.

مینیمال بودن: لطفا در استفاده از لوازم جانبی و اکسسوری برای معرفی محصول زیاده‌روی نکنید. توجه کنید که شما زمانی در این زمینه موفق محسوب می‌شوید که در مینیمال‌ترین و بهینه‌ترین حالت ممکن از این اکسسوری‌ها استفاده کنید.

در نهایت این موضوع را به خاطر داشته باشید که در هر حالتی باید تمرکز و توجه اصلی مخاطب بر روی محصول باشد و هیچ آیتمی مثل بک گراند یا اکسسوری نباید در ابتدا توجه چشم بیننده را به خود جذب کند.

 

استفاده از اکسسوری و لوازم جانبی در عکاسی از محصول

استفاده از اکسسوری و لوازم جانبی در عکاسی از محصول

 

اهمیت ویرایش تصویر در عکاسی از محصول

ویرایش و ادیت تصویر در عکاسی محصول اهمیت بسیار زیادی دارد. با استفاده از برنامه‌های مختلفی که در این زمینه وجود دارد به راحتی می‌توان این ویرایش و ادیت را انجام داد. این نرم افزارها هم موبایلی و هم تحت ویندوز هستند که از جمله آن می‌توان به فتوشاپ، لایت روم، اینشات، کپ کات و …. اشاره کرد. باید تنظیم رنگ و نور را تا حد انجام دهید که جلوه محصول بیشتر شده و برای مخاطب جذاب باشد. البته نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که تغییرات رنگ نباید تا حدی باشد که رنگ محصول متفاوت از چیزی که هست نشان داده شود. این موضوع می‌تواند نارضایتی مشتریان را در پی داشته باشد.

کلاس عکاسی هدا استودیو

ما در مجموعه هدا استودیو دوره‌های آموزشی مختلفی از جمله دوره آموزشی عکاسی با دوربین و دوره آموزشی عکاسی با موبایل را با بالاترین کیفیت برگزار می‌کنیم. در این دوره تمامی اصول و قوانین عکاسی محصول آموزش داده می‌شود که بعد از شرکت در این دوره می‌توانید از این شاخه عکاسی کسب درآمد کنید.

البته که ما در مجموعه هدا استودیو دوره‌های آموزشی دیگری مثل دوره طراحی سایت با وردپرس، دوره آموزش فیلمبرداری، دوره آموزش نرم افزار پریمیر، دوره آموزش اینشات و … را هم برگزار می‌کنیم. برای اطلاع از زمان و شرایط دوره‌های آموزشی هدا استودیو بهتر است که پیج اینستاگرام هدا استودیو را دنبال کنید. در صورت تمایل به برگزاری دوره‌ای آن را با ما در میان بگذارید تا در صورت امکان برای شما برگزار شود.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات زیادی را در مورد عکاسی از محصول و اهمیت یادگیری آن با شما در میان بگذاریم. همانطور که می‌دانید این شاخه عکاسی این روزها بسیار پرتقاضا است و در صورتی که به آن مسلط شوید امکان دریافت نکردن پروژه عکاسی بسیار کم خواهد بود. توجه کنید که عکاسی از محصول در میزان فروش آنلاین شما تاثیر به سزایی دارد به همین دلیل باید آن را با دقت و وسواس زیاد همراه با خلاقیت به انجام برسانید تا وجه تمایزی نیز با رقبای خود داشته باشید.

در نهایت این موضوع را برای همیشه به خاطر بسپارید که یادگیری عکاسی در هر شاخه‌ای از آن علاوه بر یادگیری اصول و تکنیک‌ها مستلزم تجربه و آزمون و خطای زیاد است. پس حتما شروع به تست و آزمون و خطا کنید تا به این شاخه عکاسی یعنی عکاسی محصول مسلط شوید.

 

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
صفر تا صد عکاسی عروسی

صفر تا صد عکاسی عروسی

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت عکاسی عروسیدرآمد عکاسی عروسیصفر تا صد عکاسی عروسیدوره عکاسی عروسی در هدا استودیو عکاسی…

بیشتر بخوانید
نورپردازی در عکاسی و انواع نور

نورپردازی در عکاسی و انواع نور

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت نورپردازی در عکاسیانواع نور در عکاسی و آیتم‌های مهم در مورد آنگلدن تایم (Golden…

بیشتر بخوانید
فروشگاه اینترنتی با وردپرس

ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت سایت فروشگاهی برای آنلاین شاپ‌سایت یا اینستاگرام؟ملزومات راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرسدوره آموزش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *