ویژوال کامپوزر یا المنتور ؟

ویژوال کامپوزر یا المنتور

ویژوال کامپوزر یا المنتور از مهمترین سوالات یک سایت وردپرسی برای انتخاب صفحه‌ساز است. در این مطلب از هدا استودیو قصد داریم به صورت کامل و با جزئیات زیادی به موضوع انتخاب صفحه‌ساز بپردازیم. اگر شما هم قصد انتخاب از میان این صفحه‌سازها را دارید بهتر است که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. لازم به ذکر است که می توانید آموزش های مربوط به وردپرس را به صورت کلاس های حضوری و خصوصی وردپرس در مشهد پیگیری کنید.

اهمیت استفاده از صفحه‌ساز در سایت وردپرسی

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اصولا چرا باید در سایت‌های وردپرسی از صفحه‌سازها استفاده شود و استفاده از آن‌ها چه کاربرد و ویژگی دارد.

سادگی و راحتی: از مهمترین ویژگی‌های صفحه‌سازهای مختلف این است که در راحت‌ترین و ساده‌ترین حالت ممکن، بدون نیاز به هیچ دانش فنی و برنامه‌نویسی می‌توانید هر تغییراتی را در سایت اعمال کنید.

سرعت بالا در طراحی: با استفاده از صفحه‌سازهای مختلف می‌توان در کمترین زمان ممکن هر ویرایش و تغییری را بر روی سایت وردپرسی خود اعمال کنید.

تنوع طراحی: شما با خودتان فکر کنید که حتما تنوع المان‌ها در صفحه‌سازها کم است و شما با محدودیت‌های زیادی رو به رو خواهید بود. اما واقعیت این است که تنوع المان در این صفحه‌سازها بسیار زیاد است و این صفحه‌سازها قادر هستند تا 90 درصد تمامی امکانات و المان‌ها را پوشش دهند.

پیش نمایش زنده: در صفحه‌سازهای معتبر و معروف شما می‌توانید به صورت زنده هر نوع تغییراتی که اعمال کرده‌اید را ببینید.

ریسپانسیو بودن برای موبایل: یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب صفحه‌سازهای معتبر و معروف این است که واکنشگرا و ریسپانسیو برای هر دیوایسی مثل تبلت، موبایل، لپ تاپ و … هستند.

افزایش سرعت بارگذاری: از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب این صفحه‌سازها این است که سرعت بارگزاری برای آن‌ها بسیار زیادی است و کاملا بهینه شده هستند.

انعطاف‌پذیری بالا: انعطاف‌پذیری بالا در صفحه‌سازها این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی بتوانید هر المانی در هر قسمتی از صفحه تنها با کشیدن و رها کردن پیاده‌سازی کنید.

صفحه‌ساز المنتور

المنتور معروف‌ترین و محبوب‌ترین صفحه‌ساز وردپرسی است. این صفحه‌ساز با امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی که دارد توانسته تا حد زیادی رضایت کاربران خود را جلب کند. در ادامه ویژگی‌های مهم این صفحه‌ساز را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • طراحی بصری مناسب

طراحی ظاهری و بصری صفحه‌ساز المنتور بسیار خوب و زیبا است و به شکلی طراحی شده که به راحتی می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد.

  • ویجت‌های متعدد

ویجت‌های زیاد و متنوع در این افزونه باعث می‌شود تا نیاز شما در مورد استفاده از انواع المان برطرف شود.

  • قالب‌های آماده
  • طراحی ریسپانسیو

این صفحه‌ساز وردپرسی به شکلی طراحی شده است که کاملا واکنشگرا و ریسپانسیو است و در هر دیوایسی از جمله تبلت و موبایل به درستی نمایش داده می‌شود.

  • کدنویسی آسان

اگر شما فقط کمی دانش فنی در مورد کدنویسی وب و CSS داشته باشید می‌توانید به راحتی طراحی خود را سفارشی‌سازی کنید.

  • سرعت بالا

در میان صفحه‌سازهای معروف وردپرسی، المنتور سرعت بالاتری نسبت به دیگران دارد. اما توجه کنید که در صورت استفاده از المان‌ها و ویجت‌های زیاد، سرعت آن کاهش پیدا خواهد کرد.

  • سازگاری با اکثر افزونه‌ها

سازگاری با افزونه‌ها یکی از مهمترین ویژگی‌های هر صفحه‌ساز است. البته هیچگاه نمی‌توان ادعا کرد که با تمامی افزونه‌ها سازگاری دارد زیرا هر روز افزونه جدیدی به بازار وردپرس راه پیدا می‌کند. اما همین که با اکثر افزونه‌ها سازگاری دارد بسیار عالی است.

  • نسخه رایگان

نسخه رایگان افزونه المنتور در دسترس است و می‌توان از آن استفاده کرد. اما واضح است که با استفاده از نسخه پرمیوم آن می‌توانید از امکانات و ویژگی‌های بسیار زیاد آن استفاده کنید.

  • رابط کاربری دوستانه

رابط کاربری صفحه‌ساز المنتور بسیار خوب است. این موضوع را اکثر کاربران المنتور اذعان دارند. راب کاربری المنتور بیشتر از ویژوال کامپوزر است.

 

المنتور

المنتور

صفحه‌ساز ویژوال کامپوزر

حالا نوبت به بررسی و معرفی صفحه‌ساز معروف وردپرسی دیگر به نام ویژوال کامپوزر می‌رسد. صفحه‌ساز ویژوال کامپوزر یکی از معروف‌ترین صفحه‌سازهای وردپرسی است. در ادامه مهمترین ویژگی‌ها و مزایای آن را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • طراحی‌های از پیش تعیین شده

المان‌ها و ویجت‌های بسیار زیادی در این صفحه‌ساز وجود دارد به شکلی که می‌تواند تمامی سلیقه‌ها را پوشش دهد.

  • طراحی ریسپانسیو

صفحه‌ساز ویژوال کامپوزر به شکل کاملا ریسپانسیو طراحی شده است و شما با خیال راحت و بدون نگرانی‌ می‌توانید از آن استفاده کنید زیرا در همه دستگاه‌ها به خوبی قابل نمایش است.

  • سازگاری با اکثر افزونه‌ها

سازگاری افزونه ویژوال کامپوزر هم با اکثریت افزونه‌ها خوب است هر چند که بیشتر متخصصین این حوزه اذعان دارند که میزان سازگاری ویژوال کامپوزر کمتر از المنتور است.

  • بهینه‌سازی سئو

خبر خوب دیگر در مورد ویژوال کامپوزر این است که تلاش کرده است تا مطابق با فاکتورهای سئو طراحی شود. شاید به همین دلیل است که بسیاری از سئوکاران، صفحه‌ساز ویژوال کامپوزر را توصیه می‌کنند.

  • تنوع زیاد در المان‌ها و ویجت‌ها

صفحه‌ساز ویژوال کامپوزر هم به اندازه المنتور دارای ویجت و المان مختلف است و می‌تواند اکثر نیازهای کاربران را پاسخ دهد.

  • امکان سفارشی‌سازی

در صفحه‌ساز ویژوال کامپوزر می‌توان به راحتی و بدون مشکل خاصی، طراحی سایت را دقیقا متناسب با سلیقه و خواست خود سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی کرد.

  • آپدیت‌های کم

تعداد بروزرسانی و آپدیت‌های صفحه‌ساز ویژوال کامپوزر نسبتا کم است. این موضوع هم خوب است و هم بد. در هر آپدیت معمولا یک یا چند قابلیت جدید معرفی می‌شود یا چالشی حل شده است. اما گاهی این آپدیت‌ها خود دارای اشکال و چالش است که استفاده‌کنندگان آن را دچار مشکل می‌کند.

 

ویژوال کامپوزر یا المنتور ؟

حالا که در مورد صفحه‌سازهای المنتور و ویژوال کامپوزر اطلاعات کسب کردیم بهتر است که این دو را با هم مقایسه کرده و سپس در مورد استفاده از آن‌ها تصمیم بگیرید.

برای بررسی این دو صفحه‌ساز چندین فاکتور مهم مثل رابط کاربری، تنوع ابزارک‌ها، گزینه‌های مختلف برای طراحی، عملکرد و سرعت، سازگاری با افزونه‌ها و … را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • رابط کاربری

رابط کاربری یکی از مهمترین فاکتورها برای مقایسه این دو صفحه‌ساز یعنی المنتور و ویژوال کامپوزر است. تقریبا همه افراد اذعان دارند که رابط کاربری المنتور بسیار بهتر و راحت‌تر از ویژوال کامپوزر است. در واقع شما حتی با دانش فنی بسیار کم و محدود هم می‌توانید با یک آزمون و خطا ساده از المنتور استفاده کنید در حالی که کار کردن با ویژوال کامپوزر بدون داشتن داشتن باعث سردرگمی و گیج شدن می‌شود. اگر رابط کاربری برای شما اهمیت زیادی دارد، المنتور امتیاز بیشتری از ویژوال کامپوزر به دست می‌آورد.

  • گزینه‌های طراحی

گزینه‌های طراحی هم اهمیت بسیار زیادی در استفاده از صفحه‌سازها دارد. المنتور تنظیمات و گزینه‌های بسیار زیادی برای طراحی دارد. این تعداد بسیار بیشتر از ویژوال کامپوزر است. رنگ، پس زمینه، تایپوگرافی و … از جمله کمترین تنظیمات این طراحی‌ها هستند. این موضوع دست طراح را در طراحی بازتر می‌کند. اما در صفحه‌ساز ویژوال کامپوزر اگر شما بخواهید تغییرات بیشتری داشته باشید باید از زبان برنامه‌نویسی CSS استفاده کنید.

  • تنوع ابزارک/ الگوها

فاکتور بعدی برای مقایسه این دو صفحه‌ساز بررسی میزان تنوع ابزارک/ الگو است. حتی در نسخه رایگان المنتور شما می‌توانید ابزارک‌های بسیار زیاد و متنوعی را مشاهده کنید که این تعداد در نسخه رایگان بسیار بیشتر خواهد بود. به صورت کلی تعداد این ابزارک‌ها برای المنتور در حدود 58 و برای ویژوال کامپوزر در حدود 39 عدد است. اما در مورد قالب و الگو هم تقریبا به همین منوال است. در صفحه‌ساز المنتور در نسخه رایگان ما در حدود 40 قالب رایگان دارید که این تعداد برای نسخه پرمیوم به صدها قالب می‌رسد. اگر بخواهیم در مورد تعداد الگوها و قالب‌های صفحه‌ساز ویژوال کامپوزر صحبت کنیم باید بگوییم این تعداد در حدود 86 عدد است.

  • نمایش زنده تغییرات

در افزونه المنتور شما می‌توانید به صورت زنده هر نوع تغییراتی را مشاهده کنید این در حالی است که در صفحه‌ساز ویژوال کامپوزر شما نمی‌توانید تغییرات اعمال شده را به صورت زنده رصد کنید. این ویژگی به خصوص برای افراد تازه کار بسیار حائز اهمیت است. همچنین این موضوع می‌تواند در مدت زمان طراحی صفحات سایت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

  • نسخه رایگان

افزونه المنتور هم دارای نسخه رایگان و هم دارای نسخه پرمیوم است در حال که ویژوال کامپوزر دارای نسخه رایگان نیست. البته ممکن است که شما با سرچ در اینترنت نسخه رایگان آن را نیز پیدا کنید اما به این موضوع توجه کنید که این نسخه به هیچ عنوان رسمی از سمت طراح این صفحه‌ساز نیست.

ویژوال کامپوزر

ویژوال کامپوزر

طراحی سایت وردپرسی با هدا استودیو

همانطور که می‌دانید ما در سایت هدا استودیو آموزش دوره طراحی سایت وردپرسی داریم. شما با شرکت در این دوره آموزشی می‌توانید به راحتی و بدون مشکل سایت خود را طراحی کنید. توجه کنید که دوره‌های آموزشی هدا استودیو پروژه محور و همراه با پشتیبانی است پس با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی در آن شرکت کنید.

همچنین علاوه بر دوره طراحی سایت وردپرسی، ما در مجموعه هدا استودیو، دوره‌های آموزشی دیگری مثل دوره عکاسی و فیلمبرداری، دوره آموزش نرم افزار اینشات، دوره آموزش نرم افزار پریمیر و … را نیز داریم. برای اطلاع دقیق از دوره‌ها و شرایط ثبت نام آن بهتر است که پیج اینستاگرام هدا استودیو را در دنبال کنید.

 

کلام آخر

در این مطلب از هدا استودیو تلاش کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی را در مورد دو صفحه‌ساز معروف وردپرس یعنی ویژوال کامپوزر یا المنتور با شما در میان بگذاریم. این که کدام یک از این صفحه‌سازها بهتر از دیگری است کاملا به شما و انتظاراتی که از یک صفحه‌ساز دارید برمی‌گردد. بهتر است با مقایسه امکانات و ویژگی‌های این دو افزونه، بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
5 افزونه سئو وردپرس

۵ افزونه سئو وردپرس

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت سئو و بهینه‌سازی سایتافزایش اعتبار برندتجزیه و تحلیل داده‌هامعرفی ۵ افزونه سئو وردپرسافزونه یواست…

بیشتر بخوانید
5 افزونه ضروری برای وردپرس

۵ افزونه ضروری برای وردپرس در ۲۰۲۴

آنچه در این مطلب میخوانید المنتورویژگی‌های افزونه المنتور در وردپرسیواستویژگی‌های افزونه یواستووکامرس (WooCommerce)ویژگی‌های افرونه ووکامرسافزونه Wordfence Securityویژگی‌های افزونه Wordfence Securityافزونه…

بیشتر بخوانید
عکاسی خیابانی داستان‌هایی در دل شهر

عکاسی خیابانی : داستان‌هایی در دل شهر

آنچه در این مطلب میخوانید عکاسی خیابانی چیست؟داستان‌های در دل شهرتکنیک‌های عکاسی خیابانیتنظیمات دوربین در عکاسی خیابانیایده‌های عکاسی خیابانیدوره عکاسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *