آموزش نرم افزار اینشات

آموزش نرم افزار اینشات

آموزش نرم افزار اینشات یکی از مهمترین آموزش‌هایی است که همه افرادی که قصد تولید محتوای تصویری با موبایل دارند باید به آن اشراف داشته باشند. نرم افزار اینشات یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای تدوین با موبایل است که طرفداران بسیار زیادی دارد. به همین دلیل قصد داریم در ادامه در مورد اهمیت و ویژگی‌های این نرم افزار با شما صحبت کنیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت آموزش نرم افزار اینشات

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تدوین با نرم افزار اینشات بدانیم بهتر است که اصولا چرا بهتر است که این نرم افزار را یاد بگیریم. امروزه نرم افزارهای تدوین و ادیت بسیار زیادی وجود دارد که هر روز هم بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. بسیاری از افراد که قصد دارند فعالیت تدوین و ادیت عکس و فیلم با موبایل را انجام دهند با چالش انتخاب نرم افزار رو به رو خواهند شد.

اینشات یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین این نرم افزارهای ادیت است. رابط کاربری آسان، کیفیت مناسب محتوای خروجی، امکانات زیاد ادیت حتی در نسخه رایگان و … از مهمترین ویژگی‌هایی هستند که افراد تمایل دارند از این نرم افزار استفاده کنند. کافیست فقط یک بار با این نرم افزار کار کنید تا تفاوت آن رابا سایر نرم افزارهای ادیت و تدوین متوجه شوید.

اهمیت آموزش نرم افزار اینشات

اهمیت آموزش نرم افزار اینشات

ویژگی‌های نرم افزار اینشات

اپلیکیشن اینشات مثل هر اپلیکیشن دیگر ویژگی‌ها و امکانات مخصوص به خود را دارد که با سایر نرم افزارها متفاوت است. برای آموزش نرم افزار اینشات باید با مهمترین ویژگی‌های این نرم افزار آشنا شوید. در ادامه مهمترین این ویزگی‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • رابط کاربری مناسب
  • خروجی نهایی با کیفیت
  • امکانات بسیار زیاد
  • سرعت بالا در تدوین
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه
  • افزایش کارایی در تولید محتوا

این نرم افزار مزیت‌های بسیار زیادی دارد که فقط به مهمترین آن‌ها بسنده کردیم. اگر شما به دنبال تولید محتوای تصویری با موبایل باشید و زمان و هزینه و کیفیت هم برای شما اهمیت داشته باشد اپلیکیشن اینشات می‌تواند یکی از بهترین پیشنهادات برای شما باشد پس به هیچ عنوان آن را دست کم نگیرید.

امکانات نرم افزار اینشات

این نرم افزار تدوین و ویرایش امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که برای کار با آن باید با این امکانات آشنا باشید. اگر قصد تولید محتوای تصویری با موبایل را داشته باشید این نرم افزار می‌تواند در کمترین زمان و با بهینه‌ترین حالت ممکن برای شما تولید محتوا انجام دهد. در ادامه مهمترین این امکانات را با هم بررسی می‌کنیم تا در صورت تمایل و نیاز به این قابلیت‌ها از این اپلیکیشن تدوین موبایلی استفاده کنید. در آموزش نرم افزار اینشات باید با تمامی قابلیت‌ها و امکانات آن آشنا شوید.

برش ویدئو

یکی از امکانات بسیار مهم برای ویرایش ویدئو قابلیت برش آن در قسمت‌های مختلف ویدئو است. با استفاده از دو  قابلیت Trim و Splitting می‌توان به روش‌های مختلف فرآیند برش و کوتاه کردن ویدئو را انجام داد.

اضافه کردن موسیقی

یکی دیگر از مهمترین امکاناتی که هر نرم افزار ادیتی باید ارائه کند قابلیت اضافه کردن موسیقی است. در نرم افزار اینشات هم می‌توان از موزیک‌های موجود در این نرم افزار استفاده کرد و هم می‌توان از موزیک‌های موجود در موبایل استفاده کرد.  توجه کنید که موزیک یکی از مهمترین ابزارها برای داشتن یک ویدئو و کلیپ حرفه‌ای است.

اضافه کردن متن به عکس و فیلم

از دیگر قابلیت‌های بسیار مهم برای تولید محتوای تصویری به خصوص برای شبکه‌های اجتماعی، اضافه کردن متن به محتوا است. در اکثر ویدئوها و در بسیاری از عکس‌ها ما نیاز داریم که مطالبی را بنویسم که این امکانات با دکمه Text ایجاد و مدیریت می‌شود. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب اینشات این است که شما می‌توانید کنترل زیادی برای متن از جمله شروع، پایان، جایگاه، فونت، بک گراند، رنگ و … داشته باشید.

اضافه کردن استیکر به فیلم و عکس

در اپلیکیشن اینشات می‌توان با توجه به نوع و موضوع عکس و فیلم به آن انواع استیکر و به خصوص استیکر محرک اضافه کرد. این قابلیت در قسمت Sticker  قرار دارد که می‌توانید هزاران استیکر را اضافه کنید. شما هم می‌توانید از استیکرهای موجود در نرم افزار یا استیکرهای موجود در موبایل را به نرم افزار اضافه کنید.

استفاده از افکت و فیلترهای مختلف

با استفاده از امکانات افکت و فیلتر می‌توان تفاوت‌های بسیار زیادی را عکس و ویدئوهای نهایی ایجاد کرد. برای این کار باید از گزینه Filter در نرم افزار اینشات استفاده کرد. در این امکانات می‌توانید قابلیت‌های روشنایی، کنتراست، غلظت و … را کنترل و تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید از فیلترهای آماده‌ای که در نرم افزار اینشات موجود است استفاده کنید. این آیتم سرعت کار شما را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

اما در مورد افکت‌ها هم که در قسمت Effect برنامه InShot‌ قرار دارد هم باید گفت که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی کلیپ نهایی می‌گذارند. افکت‌ها قادر هستند که ویدئو شما را از یک ویدئو ساده به یک ویدئو حرفه‌ای و تاثیرگذار تبدیل کنند. کافیست از هر افکت در جایگاه مناسب آن استفاده کنید.

تغییر سایز عکس و ویدئو

همانطور که می‌دانید در هر سوشال مدیا و شبکه‌‌ی اجتماعی سایزهای مخصوصی برای عکس و ویدئو در نظر گرفته می‌شود. در هر کدام از این شبکه‌های اجتماعی باید دقیقا محتوا را با همان استاندارد مشخص شده منتشر کرده تا بهترین نمایش را داشته باشد. قابلیت تغییر سایز عکس و فیلم فقط در قسمت Canvas در نرم افزار اینشات انجام می‌شود.

امکانات نرم افزار اینشات

امکانات نرم افزار اینشات

امکانات و تکنیک‌های جانبی برای آموزش نرم افزار اینشات

شاید باور این موضوع که امکانات اینشات بسیار زیاد است برای شما سخت باشد اما باور کنید که اکثریت امکاناتی که در نرم افزارهای حرفه‌ای مثل پریمیر و امثال آن وجود دارد در نرم افزار اینشات قابل اجرا است. کافیست با امکانات و تکنیک‌های آن آشنایی داشته باشید. علاوه بر امکاناتی که اکثر نرم افزارهای تدوین مثل تغییر سایز، برش ویدئو، اضافه کردن موزیک و … دارند، نرم افزار اینشات امکانات جانبی دیگری نیز دارد که مهمترین آن‌ها را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

  • برعکس کردن ویدئو

امروزه در هنر و مهارت تدوین تکنیک‌های بسیار زیادی وجود دارد که باعث زیبایی و تاثیرگذاری بیشتر ویدئو می‌شود. یکی از این تکنیک‌ها، تکنیک برعکس کردن ویدئو است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید ویدئوهای جذابی شبیه به حرکت در خلاف جهت جاذبه زمین، برگشت آب ریخته شده به ظرف آن و … بسازید.

برای اجرای این تکنیک در ابتدا تمامی تغییرات لازم بر روی ویدئو از جمله تغییر سایز، ادیت نور، اضافه کردن موزیک و … را انجام دهید. سپس در مرحله بعد باید گزینه Reverse را از آخرین آیتم‌های موجود در تنظیمات اینشات انتخاب کرده و آن را فعال کنید. دقیقا به همین راحتی و فقط با یک گزینه می‌توانید یک حقه سینمایی به ویدئو خود اضافه کنید.

  • تار کردن پس زمینه ویدئو یا عکس

برای تار و محو کردن پس زمینه عکس و فیلم در اینشات روش‌های مختلفی وجود دارد که ما در این قسمت فقط یکی از آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

در این روش با انتخاب گزینه برچسب یا همان Sticker وارد زیرمجموعه‌های آن می‌شویم و گزینه جزپیات یا Detail را انتخاب می‌کنیم. سپس باید گزینه تار کردن یا Blur‌ انتخاب شود. ویدئو با همین حالت تار شده باید ذخیر شود و دوباره آن را به نرم افزار وارد کنیم. بعد از این وارد کردن ویدئوی تار شده باید از گزینه Pip ویدئوی اصلی اولیه را وارد نرم افزار کنید. بعد از وارد کردن ویدئو با استفاده از انگشتان دست باید ویدئو دوم را دقیقا بر روی ویدئوی تار شده فیکس کرد. در آخرین مرحله نیز باید آیتم برش  یا همان cutout را انتخاب کرده تا پس زمینه دومی حذف شود. حالا شما یک ویدئو با بک گراند تار دارید.

همانطور که در بالاتر نیز به آن اشاره شد روش‌های دیگری نیز برای اجرای این تکنیک در نرم افزار اینشات وجود دارد.

  • تغییر بک گراند
  • ایجاد تایم لاین حرفه‌ای
  • اضافه کردن کاور ویدئو
  • تغییر رنگ لباس در ویدئو و عکس
  • ساخت پس زمینه ویدئو بدون پرده سبز

 

توجه کنید که این امکانات تنها بخشی از ویژگی‌ها و تکنیک‌های فرعی نرم افزار اینشات هستند. امکانات و تکنیک‌های جانبی که اپلیکیشن InShot دارد بسیار زیاد و کاربردی است.

 

امکانات نرم افزار اینشات

امکانات نرم افزار اینشات

دوره آموزش اینشات

همانطور که در این مقاله بارها به آن اشاره شد امکانات و قابلیت‌های نرم افزار اینشات بسیار زیاد است. ترفندها و تکنیک‌های مخفی این نرم افزار باعث می‌شود که با استفاده از آن‌ها بتوان یک ویدئو و کلیپ حرفه‌ای طراحی کرد به شکلی که انگار آن را با استفاده از نرم افزارهای تخصصی و حرفه‌ای تدوین مثل پریمیر و افتر افکت طراحی کرده‌اند.

مجموعه هدا استودیو یک دوره جامع و کاملا حرفه‌ای در مورد آموزش نرم افزار اینشات طراحی کرده است که نه تنها امکانات اولیه آن به شما آموزش خواهد داده شد بلکه تمامی تکنیک‌ها و ترفندهای مخفی و حرفه‌ای آن نیز به شما آموزش خواهد داده شد. این آموزش‌ها تا حدی است که حتی با استفاده از آن می‌توانید تدوین برای شبکه‌های اجتماعی را به راحتی انجام داده و حتی از آن کسب درآمد کنید. می‌توانید جزئیات دوره‌های آموزشی از جمله دوره آموزش نرم افزار اینشات و دوره آموزش عکاسی با موبایل را در پیج اینستاگرام هدا استودیو دنبال کنید.

 

خرید دوره صفر تا صد اینشات

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا مهمترین ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار اینشات را با هم بررسی کنیم. البته که این اپلیکیشن امکانات بسیار بیشتری دارد که امکان بررسی تمام آن در این مقاله وجود ندارد. به همین دلیل دوره‌ای تحت عنوان آموزش نرم افزار اینشات در مجموعه هدا استودیو وجود دارد که می‌توانید تمامی امکانات و تکنیک‌های بسیار زیاد این اپلیکیشن تدوین را در آن بیاموزید. توجه کنید که استفاده از همین نرم افزار می‌توان خروجی‌های بسیار باکیفیت و خیره‌کننده‌ای را تولید کرد کافیست که با ویژگی‌های آن آشنا شوید و تکنیک‌های آن را اجرا کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
5 افزونه سئو وردپرس

۵ افزونه سئو وردپرس

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت سئو و بهینه‌سازی سایتافزایش اعتبار برندتجزیه و تحلیل داده‌هامعرفی ۵ افزونه سئو وردپرسافزونه یواست…

بیشتر بخوانید
ویژوال کامپوزر یا المنتور

ویژوال کامپوزر یا المنتور ؟

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت استفاده از صفحه‌ساز در سایت وردپرسیصفحه‌ساز المنتورصفحه‌ساز ویژوال کامپوزرویژوال کامپوزر یا المنتور ؟طراحی سایت…

بیشتر بخوانید
5 افزونه ضروری برای وردپرس

۵ افزونه ضروری برای وردپرس در ۲۰۲۴

آنچه در این مطلب میخوانید المنتورویژگی‌های افزونه المنتور در وردپرسیواستویژگی‌های افزونه یواستووکامرس (WooCommerce)ویژگی‌های افرونه ووکامرسافزونه Wordfence Securityویژگی‌های افزونه Wordfence Securityافزونه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *