ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

فروشگاه اینترنتی با وردپرس

فروشگاه اینترنتی با وردپرس یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که برای ساخت فروشگاه اینترنتی می‌توانید داشته باشید. اگر در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف آنلاین شاپی دارید و یا اینکه قصد دارید از صفر یک آنلاین شاپ را راه‌اندازی کنید، داشتن یک سایت فروشگاهی برای آنلاین شاپ خود می‌توانید یک نقطه پرتاب عالی برای شما باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به صورت کامل به این موضوع بپردازیم.

اهمیت سایت فروشگاهی برای آنلاین شاپ‌

در دنیای تکنولوژی امروزی، افراد تایم زیادی از شبانه‌روز را در اینترنت سپری می‌کنند. دقیقا همین موضوع باعث عوض شدن سبک زندگی افراد شده است. امروزه افراد تمایل دارند تا بخش زیادی از خریدهای خود را به صورتی اینترنتی انجام دهند. با این کار هم در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنند و هم در بسیاری از موارد می‌توانند در هزینه‌های خرید خود صرفه‌جویی کنند. اگر شما فروشگاه فیزیکی دارید و قصد ندارید که فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین داشته باشید بخش بسیار بزرگی از بازار و مشتریان را از دست خواهید داد.  این در حالی است که بعد از راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی حتی در زمان خواب می‌توانید سفارش بگیرید و محصول بفروشید.

حالا در مورد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی دوباره فکر کنید تا ببینید آیا راه‌اندازی آن سودآور است یا خیر؟

اهمیت سایت فروشگاهی برای آنلاین شاپ‌

اهمیت سایت فروشگاهی برای آنلاین شاپ‌

سایت یا اینستاگرام؟

شاید با خودتان فکر کنید که چه لزومی برای داشتن یک سایت فروشگاهی دارید در حالی که می‌توانید به سادگی و به صورت رایگان در شبکه‌های اجتماعی مختلف یا پیام‌رسان‌ها یک اکانت فروشگاهی داشته باشید و شروع به فعالیت برای فروشگاه خود کنید.

اگر می‌خواهید برتری یک سایت فروشگاهی به یک فروشگاه اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام را متوجه شوید فقط کافیست فقط چند روز در اکانت فروشگاهی خود در آن شبکه‌ اجتماعی فعالیت نکنید. بعد از چند روز فعالیت نکردن در اینستاگرام متوجه خواهید شد که هیچ درخواست و سفارشی ندارید این در حالی است که فقط با یک بار وارد کردن محصول در سایت می‌توانید برای همیشه از آن محصول سفارش بگیرید.

از طرفی با خطرات و تهدیدهایی که هر روزه برای شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد، باید دائما نگران از بین رفتن این فروشگاه‌های اینترنتی شوید در حالی که هیچ خطر و تهدید خاصی برای سایت فارسی شما وجود ندارد.

یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شما در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف باید دائما در حال فعالیت باشید تا فروش ما ادامه داشته باشد این در حالی است که بر روس سایت فروشگاهی کافیست شما یک بار محصولات را وارد کنید و بعد منتظر فروش آن باشید. گاهی باید قیمت یا بعضی دیگر از اطلاعات را بروزرسانی کنید که زمان بسیار کمی را از شما خواهد گرفت.

 

ملزومات راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس

بعد از اینکه در مورد اهمیت راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با شما صحبت کردیم حالا نوبت به آن رسیده است که کمی بیشتر در مورد ملزومات آن با شما صحبت کنیم. شما باید بدانید که برای راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی در وردپرس باید چه اقداماتی انجام دهید.

 

ملزومات راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس

ملزومات راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس

 

  1. انتخاب دامنه و هاست:

قبل از هر چیز باید یک اسم برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید. این اسم را با وسواس و دقت زیادی انتخاب کنید زیرا تغییر آن کار آسانی نخواهد بود. دامنه را باید با توجه به اسم فروشگاه انتخاب کنید.

حتما می‌دانید که منظور از هاست در سایت‌ها فضایی برای بارگزاری سایت و اطلاعات است که باید از یک شرکت معتبر که دارای پشتبانی قوی باشد استفاده کنید.

  1. نصب وردپرس:

نصب وردپرس یکی از اقداماتی بسیار ساده اما چند مرحله‌ای است که با یک سرچ ساده در مورد آن می‌توانید آن را بدون مشکل خاصی انجام دهید. در بسیاری از موارد هاست مورد نظر این کار را برای شما انجام خواهد داد.

  1. انتخاب قالب مناسب:

بعد از نصب وردپرس حالت نوبت به انتخاب قالب می‌رسد. قالب‌های بسیار زیاد و متنوعی برای انواع فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها وودمارت (Woodmart)، فلت سام (Flatsome)، آسترا (Astra) و … است. این قالب باید بر اساس نیاز و سلیقه شما باشد.

  1. نصب افزونه WooCommerce:

برای اینکه در وردپرس یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید باید افزونه ووکامرس را نصب کنید. برای این کار در ابتدا به بخش مخصوص افزونه‌ها در پیشخوان وردپرس بروید و افزونه WooCommerce را جستجو کرده و نصب کنید. تبریک می‌گوییم، حالا شما یک فروشگاه اینترنتی وردپرسی دارید. در ادامه به شما می‌گوییم چه اقداماتی باید انجام دهید.

  1. تنظیمات WooCommerce:

بعد از اینکه ووکامرس را نصب کردید حالا باید تنظیمات مربوط به بخش‌های مختلف آن مثل اطلاعات فروشگاه، روش‌های پرداخت و ارسال را تنظیم کنید. برای انجام این تنظیمات به شما یک wizard نصب راهنما نمایش داده خواهد شد.

  1. اضافه کردن محصولات:

حالا شما دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید که برای تکمیل آن باید محصولات خود را به همراه اطلاعات و مشخصات آن‌ها اضافه کنید. هر چقدر جزئیات و اطلاعات محصولات بیشتر باشد امکان خرید مشتری افزایش پیدا می‌کند. تنوع محصول یکی از موضوعاتی است که می‌تواند مزیت رقابتی شما نسبت به رقبا باشد.

  1. تنظیمات سئو:

سئو یکی از فرآیندهای پیچیده و مهمی است که برایا نجام آن باید حتما از یک متخصص سئو کمک گرفته شود. اما در اولین اقدام سئویی سایت بهتر است که افزونه یواست (Yoast SEO) را نصب کنید تا به شما کمک‌هایی در زمینه سئو محتوا انجام دهد.

اما به صورت کلی اگر قصد دارید که سئو سایت خود را بالا ببرید و یا با یک کلمه یا تعدادی کلمه در موتور جستجوی گوگل رتبه بگیرید، باید حتما از یک متخصص سئو با سابقه و باتجربه استفاده کنید.

       8.تست و راه‌اندازی:

اگر تا اینجا مراحل را به درستی سپری کرده باشید باید راه‌اندازی و تست را انجام دهید. قبل از اینکه بخواهید سایت را راه‌اندازی کنید صفر تا صد مراحل سفارش و خرید را دقیقا مشابه با یک مشتری تست کنید تا از صحت تمامی فرآیندها مطمئن شوید.

       9.تبلیغات و بازاریابی:

برای اینکه بتوانید برای سایت خود ترافیک و بازدید دریافت کنید بهتر است که اقدامات و فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات را انجام دهید. این اقدامات می‌توانند بسیار گسترده و متنوع باشند اما مهمترین آن‌ها شامل بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ، تبلیغات گوگل ادز و …. است. این موضوع مهم را به خاطر داشته باشید که تبلیغات یکی از مهمترین اقداماتی است که برای دیده شدن کسب و کار خود باید انجام دهید.

     10.پشتیبانی و به‌روزرسانی:

توجه کنید که بعد از راه‌اندازی سایت و اضافه کردن محصولات نباید آن را به حال خود رها کنید. محصولات در صورت نیاز باید دائما بروزرسانی شوند. باید به تعداد محصولات اضافه شود. هر چقدر تعداد محصولات شما بیشتر باشد به همان نسبت میزان فروش و درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد.از طرفی وردپرس و افزونه‌های آن نیز باید دائما بروزرسانی شوند در غیر این صورت می‌توانند مشکلات امنیتی را برای سایت شما به دنبال داشته باشند. یکی دیگر از اقداماتی که دائما باید انجام دهید پاسخگویی و پشتبانی برای مشتریان سایت است. هر چقدر پشتیبانی و پاسخگویی شما بیشتر باشد میزان فروش در فروشگاه اینترنتی شما بیشتر خواهد بود.

 

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس هدا استودیو

درست است که در بالا به طور مفصل در مورد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس با شما صحبت کردیم. اما این موضوع مهم را به خاطر داشته باشید که در صورت درست انجام دادن تمامی این مراحل شما در نهایت یک سایت فروشگاهی دارید که شبیه به هزاران سایت فروشگاهی دیگر است و مزیت رقابتی خاصی در مورد زیبایی و رابط کاربری سایت ندارید. برای اینکه بتوانید قالب سایت را ادیت کنید باید اطلاعات و تخصص بیشتری در مورد کار با صفحه‌سازهایی مثل المنتور یا ویژوال کامپوزر داشته باشید.  برای طراحی رابط کاربری بهتر و زیباتر نیز باید کمی در مورد UI و UX بدانید.

برای اینکه بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را به بهترین شکل ممکن ادیت کنید بهتر است که در دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس هدا استودیو که توسط بهترین اساتید و به صورت کاملا عملی تدریس می‌شود شرکت کنید. این دوره دارای پشتیبانی است و می‌توانید تمامی مشکلات و ایرادات خود را با این پشتیبانی رفع کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب این دوره این است که شما علاوه بر یادگیری کامل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌توانید دیگر سایت‌های وردپرسی مثل سایت شرکتی، رزومه‌ای و … را نیز راه‌اندازی کنید.

از طرفی مجموعه هدا استودیو دوره‌های آموزشی دیگری مثل دوره آموزش عکاسی با دوربین، دوره آموزش فیلمبرداری، دوره آموزش عکاسی با موبایل، دوره آموزش نرم افزار اینشات و … را نیز برگزار می‌کند که شما می‌توانید در صورت تمایل هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. برای اطلاع دقیق از شرایط برگزاری دوره‌های هدا استودیو بهتر است که پیج اینستاگرام هدا استودیو را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی را در مورد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس با شما در میان بگذاریم. به این نکته مهم توجه کنید که اگر اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی نکنید و به کسب و کار سنتی و فیزیکی خود ادامه بدهید بخش بسیار بزرگی از بازار را که می‌توانند مشتریان وفادار شما باشند از دست خواهید داد. دنیای امروز دنیای آنلاین و اینترنت است و شما نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. بهتر است که هر چه زودتر اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود با استفاده از وردپرس شوید تا از رقبا عقب نمانید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
صفر تا صد عکاسی عروسی

صفر تا صد عکاسی عروسی

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت عکاسی عروسیدرآمد عکاسی عروسیصفر تا صد عکاسی عروسیدوره عکاسی عروسی در هدا استودیو عکاسی…

بیشتر بخوانید
آموزش عکاسی از محصول

آموزش عکاسی از محصول

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت عکاسی از محصولتجهیزات عکاسی از محصولنورپردازی عکاسی از محصولترکیب‌بندی در عکاسی محصولاستفاده از اکسسوری…

بیشتر بخوانید
نورپردازی در عکاسی و انواع نور

نورپردازی در عکاسی و انواع نور

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت نورپردازی در عکاسیانواع نور در عکاسی و آیتم‌های مهم در مورد آنگلدن تایم (Golden…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *