همه چیز در مورد عکاسی تبلیغاتی

همه چیز در مورد عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخه‌های بسیار مهم و اساسی در آن است که پتانسیل بسیار زیادی در آن برای کسب درآمد وجود دارد. در این مطلب از هدا استودیو قصد داریم به صورت کامل و جامع در مورد عکاسی تبلیغاتی و آموزش آن با شما صحبت کنیم. همانطور که می‌دانید برای ورود به صنعت یا هنر باید به صورت کامل با جوانب و چالش‌های آن آشنایی داشته باشید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی همانطور که از اسم آن مشخص است در جهت تبلیغات و معرفی محصولات و یا خدمات یک بیزینس استفاده می‌شود. برای اینکه بتوان به یک عکاس تبلیغاتی تبدیل شد باید به تمام اصول و فوت و فن‌های آن آشنا شد. این شاخه عکاسی تاثیر بسیار زیادی در صنعت بازاریابی دارد و می‌تواند ارتباط تاثیرگذاری بین برند و مخاطب یا همان مشتری برقرار کند.

هدف عکاسی تبلیغاتی

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در مورد عکاسی تبلیغاتی باید بدانید در مورد هدف این نوع عکاسی است. در واقع در هر شاخه‌ای از عکاسی، قبل از اقدام به عکس گرفتن باید هدف از عکاسی را بدانید. در واقع باید بدانید که ببینده عکس قرار است چه برداشتی از عکس داشته باشد و حتی بیشترین توجهش به چه سوژه‌ای جلب شود.

اما مهمترین هدف در مورد عکاسی تبلیغاتی به انتقال پیام برند و ترغیب مشتری به خرید مربوط می‌شود. یک عکاس تبلیغاتی باید دید بیزینسی و بازاریابی داشته باشد و با درک از برند و مخاطب هدف اقدام به عکاسی کند. به طور مثال گاهی با توجه به نوع مخاطب باید عکسی را از محصول بگیرید که احساس لوکس و گران قیمت بودن محصول را به مخاطب القا کند تا در نهایت مخاطب در جهت خرید و سفارش محصول اقدام کند.

 

هدف عکاسی تبلیغاتی

هدف عکاسی تبلیغاتی

 

انواع عکاسی تبلیغاتی

حالا که با مفهوم و هدف عکاسی تبلیغاتی آشنا شدید بهتر است که کمی هم در مورد انواع این نوع از عکاسی بدانید. در ادامه مهمترین انواع این نوع از عکاسی را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

عکس محصولات: اولین تصویری که در مورد عکاسی تبلیغاتی در ذهن شما ایجاد می‌شود مربوط به عکاسی از محصولات است. در واقع رایج‌ترین نوع عکاسی تبلیغاتی، عکاسی از محصول است. در این نوع از عکاسی بیشترین تمرکز بر روی ثبت زیبایی‌ها و جزئیات مربوط به محصول مورد نظر است. امروزه خروجی این نوع از عکس‌ها را می‌توانید در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف مشاهده کنید.

عکاسی مد و فشن: عکاسی مد و فشن نیز نوع دیگری از عکاسی تبلیغاتی است که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد. در گذشته این نوع از عکاسی تبلیغاتی فقط در جهت معرفی انواع استایل و برندهای پوشاک استفاده می‌شد اما امروزه حتی افراد عادی تمایل دارند از این نوع عکاسی در شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنند. در واقع این نوع از عکاسی اگر در جهت معرفی برند و محصول نباشد، می‌تواند نشان دهنده سبک زندگی افراد باشد.

عکاسی غذا: این روزها که تمامی شبکه‌های اجتماعی برای معرفی رستوران‌ها و فست‌فودهای مختلف فعالیت می‌کنند، عکاسی از غذا طرفداران بسیار زیادی دارد. توجه کنید که عکاسی از غذا در تهیج احساست افراد و تحریک آن‌ها برای سفارش غذای مورد نظر بسیار تاثیرگذار است. امروزه این موضوع برای صاحبان رستوران‌ها و فست‌فودها توجیه شده است، به همین دلیل است که اکثر این افراد در استفاده از این نوع عکاسی توافق نظر دارند.

عکاسی صنعتی: عکاسی صنعتی نوعی از عکاسی تبلیغاتی است که بسیاری از افراد این دو مورد را با هم اشتباه می‌گیرند. در ادامه به صورت مفصل به تفاوت این دو نوع عکاسی می‌پردازیم. در عکاسی صنعتی هدف بیشتر عکاسی به صورت مستند از محصولا یا خدمات یک مجموعه بدون تهییج کردن احساسات فرد بیننده عکس است.

 

تفاوت عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی در چیست؟

بسیاری از افراد این دو نوع عکاسی را در یک دسته قرار می‌دهند در صورتی که تفاوت‌های فاحشی در مورد این دو نوع عکاسی وجود دارد. عکاسی تبلیغاتی بیبشتر با هدف تحریک و تهییج احساسات افراد در جهت سفارش و خرید محصولات و خدمات یک بیزینس است در حالی که در عکاسی صنعتی هدف معرفی مستند و دقیق محصول با جزئیات کامل و به دور از هر نوع نگاه تجاری و بازاریابی است.

عکاسی صنعتی بیشتر در جهت معرفی مستند محصول و یا برای فرآیند گزارش‌گیری در سازمان کاربرد دارد، در حالی که عکاسی تبلیغاتی برای جذب مشتری بیشتر و کسب درآمد بیشتر انجام می‌شود.

 

نکات کلیدی در عکاسی تبلیغاتی

برای اینکه بتوان در عکاسی تبلیغاتی به رشد و پیشرفت رسید باید یک سری نکات را رعایت کرد که در ادامه این نکات را با هم بررسی خواهیم کرد.

نورپردازی: نورپردازی از مهمترین موضوعات و نکات در عکاسی تبلیغاتی است. تنها با عنصر نور می‌توان یک محصول را لوکس‌تر، راحت‌تر و زیباتر از چیزی که هست به ثبت رساند. نورپردازی برای عکاسی تبلیغاتی می‌تواند به صورت طبیعی یا به صورت مصنوعی باشد. البته در اکثر مواقع از نورپردازی مصنوعی استفاده می‌شود.

ترکیب‌بندی: ترکیب‌بندی نیز اهمیت بسیار زیادی در عکاسی تبلیغاتی دارد. ترکیب‌بندی هر عکس تبلیغاتی باید به صورتی باشد که توجه بیننده عکس را به سمت سوژه اصلی هدایت کند و دارای یک نقطه کانونی باشد.

استفاده از رنگ‌ها: این موضوع را به خاطر داشته باشید که رنگ‌ها نشان دهنده احساسات مختلفی هستند و بدون دلیل و استدلال نمی‌توان از آن‌ها در عکاسی تبلیغاتی استفاده کرد. برای استفاده بهتر از رنگ‌ها در این نوع عکاسی باید کمی در مورد روانشناسی رنگ‌ها بدانید. به طور مثال برای عکاسی تبلیغاتی غذا مثل معرفی و تبلیغ یک فست فود نباید از رنگ‌های سرد مثل آبی و سبز استفاده شود و دقیقا باید از رنگ‌های گرم مثل قرمز، زرد و نارنجی استفاده شود تا به درستی پیام برند را به مخاطب منتقل کند.

استفاده از مدل‌ها: پیشنهاد می‌شود که برای معرفی محصول و یا خدمات از مدل‌های انسانی استفاده شود. تجربه نشان می‌دهد که افراد با مدل‌های انسانی ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند و امکان سفارش و خرید در این حالت بیشتر از حالتی است که از مدل انسانی استفاده نشود.

 

نکات کلیدی در عکاسی تبلیغاتی

نکات کلیدی در عکاسی تبلیغاتی

روند کار در عکاسی تبلیغاتی

بعد از مطالعه مطالب بالا ممکن است که شما هم قصد استفاده از عکاسی تبلیغاتی را برای معرفی بیزنس خود داشته باشید. برای انجام این نوع از عکاسی باید یک سری روند و مراحل را طی کرد که در ادامه آن‌ها را برای شما لیست کرده‌ایم.

تحقیق و برنامه‌ریزی: قبل از هر چیز باید در مورد بیزنس خود و عکاسی تبلیغاتی که برای آن مناسب است به اندازه کافی تحقیق و مطالعه کرده باشید یا از تجربیات یک فرد متخصص استفاده کرده باشید. همچنین باید در مورد برند مورد نظر و هدفی که دنبال می‌کند آگاهی داشته باشید. شناخت مخاطب هدف و پرسونای مخاطب از دیگر موضوعات بسیار مهم در این زمینه است.

ایده‌پردازی: ایده‌پردازی و خلق ایده‌های نو می‌تواند مزیت رقابتی شما در عکاسی تبلیغاتی نسبت به سایر رقبا باشد. توجه کنید که ایده‌پردازی به تنهایی می‌تواند شما را چند پله از دیگران به جلو هدایت کند. برای این موضوع نباید از استفاده از ایده‌های جدید هراس داشته باشید. واضح است که در ابتدا ایده‌های شما خوب نخواهد بود اما در صورت استمرار در این زمینه حتما می‌توانید حرفی برای گفتن داشته باشید.

انتخاب لوکیشن: لوکیشن مناسب نیز یکی دیگر از نکاتی است که باید بسیار به آن توجه کنید. این موضوع مهم را به خاطر داشته باشید که مکان عکاسی باید حتما با سوژه و کسب و کار مورد نظر هماهنگی و همخوانی داشته باشد.

عکاسی و ویرایش: اما یکی دیگر از موضوعات مهم در زمینه عکاسی تبلیغاتی مربوط به ویرایش و ادیت آن است. این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که ادیت و ویرایش می‌تواند تاثیر عکس را تا حد بسیار زیادی تغییر دهد. به همین دلیل شما به عنوان یک عکاس تبلیغاتی باید حتما به یک یا چند برنامه ادیت عکس تسلط داشته باشید.

دوره عکاسی هدا استودیو

هدا استودیو یکی از مجموعه‌های معتبر و باسابقه در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف است. پرطرفدارترین این دوره‌ها شامل دوره فیلم‌برداری، دوره طراحی سایت، دوره تدوین با اینشات، دوره تدوین با پریمیر و به خصوص دوره‌های آموزش عکاسی با دوربین و آموزش عکاسی با موبایل است. شما می‌توانید در هر یک از این دوره‌ها متناسب با نیاز و سلیقه خود شرکت کنید. برای اطلاع دقیق از دوره‌ها و شرایط و زمان برگزاری آن‌ها به پیج اینستاگرام هدا استودیو مراجعه کرده و آن را دنبال کنید.

کسب درآمد از عکاسی تبلیغاتی

اگر در عکاسی به دنبال کسب درآمد هستید، این شاخه می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. البته رشته عکاسی را نمی‌توان بدون علاقه و فقط با هدف کسب درآمد ادامه داد. آمار نشان می‌دهد که نیاز به عکاس تبلیغاتی با توجه به تعداد عکاسان این حوزه بسیار بیشتر است. پس برخلاف سایر رشته‌ها نه تنها در این شاخه عکاسی به اشباع نرسیده‌ایم بلکه با کمبود نیرو نیز رو به رو هستیم. از طرفی با توجه به درآمدزا بودن این شاخه به راحتی می‌توان از آن به درآمدهای بسیار زیاد رسید.

 

کسب درآمد از عکاسی تبلیغاتی

کسب درآمد از عکاسی تبلیغاتی

 

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات کامل در مورد عکاسی تبلیغاتی را با شما در میان بگذاریم. همانطور که می‌دانید این روزها به راحتی می‌توان از این شاخه به کسب درآمد رسید. پیشنهاد ما این است که در این زمینه حتما از دوره‌های آموزشی آنلاین و حضوری معتبر و با سابقه استفاده کنید تا بتوانید به یک نتیجه دلخواه و عالی برسید.

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
صفر تا صد عکاسی عروسی

صفر تا صد عکاسی عروسی

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت عکاسی عروسیدرآمد عکاسی عروسیصفر تا صد عکاسی عروسیدوره عکاسی عروسی در هدا استودیو عکاسی…

بیشتر بخوانید
آموزش عکاسی از محصول

آموزش عکاسی از محصول

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت عکاسی از محصولتجهیزات عکاسی از محصولنورپردازی عکاسی از محصولترکیب‌بندی در عکاسی محصولاستفاده از اکسسوری…

بیشتر بخوانید
نورپردازی در عکاسی و انواع نور

نورپردازی در عکاسی و انواع نور

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت نورپردازی در عکاسیانواع نور در عکاسی و آیتم‌های مهم در مورد آنگلدن تایم (Golden…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *