کروماکی در اینشات (تکنیک پرده سبز و حذف بک گراند)

کروماکی در اینشات

کروماکی در اینشات یکی از تکنیک‌های بسیار جذاب و کاربردی برای ویرایش ویدئو در اینشات است. اینکه این تکنیک چیست و چطور می‌توان از آن در جهت خلاقانه‌تر شدن ویدئو استفاده کرد را در ادامه این مطلب با هم بررسی خواهیم کرد. اگر شما هم قصد دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

کروماکی چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است که با معنا و مفهوم کروماکی آشنا شوید. به زبان ساده کروماکی تکنیک و جلوه‌ی ویژه‌ای است که وظیفه آن جداسازی پس زمینه تصویر است. این تکنیک کاربردهای بسیار زیادی دارد. توجه کنید که برای انجام این تکنیک باید پس زمینه تصویر به رنگ سبز یا آبی باشد. در بسیاری از موارد به این تکنیک، تکنیک پرده سبز نیز می‌گویند. در گذشته این تکنیک را فقط با استفاده از انواع نرم‌افزارها و ابزارهای مختلف انجام می‌داده‌اند، اما در حال حاضر نرم‌افزارهای موبایلی زیادی از جمله اینشات این تکنیک را به راحتی انجام می‌دهند.

کاربرد کروماکی در اینشات

همانطور که می‌دانید این تکنیک یعنی کروماکی کاربردهای زیادی دارد که افراد با توجه به نیاز و کسب  و کار خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند.

  • ویدئوهای آموزشی

یکی از مهمترین و پراستفاده‌ترین کاربردهایی که کروماکی دارد مربوط به ساخت ویدئوهای آموزشی است. احتمالا تا به حال زیاد دیده‌اید که تصویر پشت سر مدرس ویدئوهای آموزشی بسیار تعویض می‌شود که این نشان دهنده استفاده از کروماکی است. همچنین ممکن است لازم باشد متناسب با مطالبی که توسط مدرس تدریس می‌شود پس زمینه تصویر قابل تغییر باشد.

  • پخش زنده

در پخش زنده‌های مختلف تلویزیونی و سینمایی نیز در بسیاری از موارد از کروماکی استفاده می‌شود.   در بسیاری از موارد در پخش زنده نیاز است که تصویر دیگری برای بینندگان به نمایش گذاشته شود. این اقدام با استفاده از کروماکی انجام می‌شود.

  • فیلم‌سازی و تلویزیون

تکنیک کروماکی یا همان پرده سبز در جلوه‌های ویژه فیلمسازی بسیار کاربرد دارد. بسیاری از تصاویر و جلوه‌های ویژه که در فیلم‌های مختلف از جمله فیلم‌های تخیلی می‌بینیم با استفاده از تکنیک پرده سبز انجام شده است. صحنه‌های مربوط به رانندگی و حضور بازیگران در ماشین معمولا با این تکنیک انجام می‌شود.

  • تبلیغات

کاربردهای پرده سبز بسیار زیاد است. اما یکی از مهمترین آن‌ها مربوط به انواع تبلیغات است. در تبلیغات تلویزیونی و سایر تبلیغات می‌توان به صورت متعدد از تکنیک کروماکی در عوض کردن پس زمینه ویدئو استفاده کرد.

  • بازی‌های ویدئویی

بازی‌های ویدئویی نیز از دیگر مواردی هستند که در آن‌ها به صورت بسیار زیاد از تکنیک کروماکی استفاده شده است.

کاربرد کروماکی در اینشات

کاربرد کروماکی در اینشات

چرا رنگ سبز؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چرا از رنگ سبز برای اجرای این تکنیک انجام می‌شود. در واقع از آنجایی که در اجرای این تکنیک باید پس زمینه از سوژه اصلی جدا شود باید رنگ متفاوتی نسبت بهم داشته باشند. رنگ سبز دورترین رنگ نسبت به پوست انسان است. البته رنگ آبی نیز همین قابلیت را دارد و در بسیاری از موارد نیز از پرده آبی استفاده می‌شود. توجه کنید که در اجرای این تکنیک نباید لباس سوژه به رنگ سبز باشد، اگر لباس سوژه سبز رنگ باشد پرده پس زمینه باید به رنگ دیگری مثل سیاه باشد.

چرا رنگ سبز

چرا رنگ سبز

تجهیزات مورد نیاز برای استودیو کروماکی

برای اینکه بتوانید به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی ویدئوهای کروماکی بسازید باید یک استودیو کروماکی بسازید. برای ساخت استودیو کروماکی خانگی باید یک سری تجهیزات و ملزومات تهیه کنید که در ادامه این تجهیزات را برای شما لیست کرده‌ایم. دقت کنید که شاید بتوان حتی با استفاده از یک پرده سبز ساده نیز این تکنیک را پیاده‌سازی کرد اما توجه کنید هر چقدر تجهیزات شما بیشتر و کیفیت آن بالاتر باشد، خروجی نهایی شما کیفیت بالاتری نیز خواهد داشت.

  • پرده کروماکی

پرده کروماکی مهمترین ابزار برای ساخت این دسته از ویدئوها است که باید یک سری شرایط داشته باشد. مثلا باید به رنگ سبز و بدون هیچ نوع چین و چروکی باشد. همچنین ماهیت و جنس پرده سبز باید به شکلی باشد که به هیچ عنوان بازتاب نور سبز رنگ به سوژه نداشته باشد در غیر این صورت کیفیت نهایی ویدئوی خروجی به شدت افت می‌کند.

  • نورپردازی

برای اینکه هم یک نورپردازی حرفه‌ای و در عین حال مقرون به صرفه‌ای داشته باشید، می‌توانید از شاخه‌های نور 1000 وات استفاده کنید.

  • دوربین

برای اینکه بتوانید از تکنیک پرده سبز و کروماکی استفاده کنید باید از دوربین‌های حرفه‌ای از میان رده به بالا استفاده کنید. البته که امروزه موبایل‌های پرچم‌دار هر برند نیز دارای کیفیت تصویر بسیار مناسبی هستند. توجه کنید که این موبایل‌های پرچم‌دار نیز می‌توانند برای انجام این تکنیک مناسب باشند.

  • میکروفون

میکروفون یکی دیگر از تجهیزات مهم و اساسی برای پیاده‌سازی تکنیک کروماکی است. میکروفون‌های مختلفی در بازار موجود هستند که بیشتر آن‌ها دارای کیفیت قابل قبولی هستند. اما توجه کنید که حتما موبایل یا دوربین شما قابلیت پشتیبانی از میکروفون را داشته باشد و بالعکس.

معرفی برنامه‌های کاربردی برای حذف پس زمینه (کروماکی)

به غیر از اینشات و کروماکی اینشات باید نرم‌افزارهای دیگری را نیز برای این موضوع در نظر گرفت. در واقع به غیر از اپلیکیشن اینشات، نرم افزارهای دیگری هستند که همین عمل پرده سبز و حذف بک‌گراند را انجام می‌دهند. از جمله این ابزارها و نرم افزارها می‌توان کپ کات، کاین مستر، کمتازیا، آی مووی، پریمیر و … را نام برد. بعضی از این نرم افزارها سیستمی و بعضی هم موبایلی هستند. از آنجایی که برنامه اینشات یک برنامه با رابط کاربری بسیار آسان است برای افراد تازه‌کار بسیار پیشنهاد می‌شود.

کروماکی در اینشات

قبل از هر چیز بهتر است کمی در مورد برنامه ادیت عکس و فیلم اینشات بدانید. اینشات برنامه‌ای در جهت ویرایش و ادیت عکس و فیلم است که فعالیت‌های زیادی مثل برش فیلم، اضافه کردن موزیک، حذف و کوتاه کردن زمان ویدئو، اضافه کردن متن به عکس و فیلم، تغییر نور عکس و فیلم و … را انجام می‌دهد. از طرفی برنامه اینشات رابط کاربری بسیار خوب و آسانی دارد که هر فردی با هر سطح دانشی از موبایل و کامپیوتر می‌تواند از آن استفاده کند.

برای اینکه بتوانید از تکنیک حذف بک گراند یا همان کروماکی در اینشات استفاده کنید باید در ابتدای امر آن را از پلتفرم‌های معتبر عرضه کننده اپلیکیشن مثل گوگل پلی و پلی استور دانلود کنید. توجه کنید که نسخه رایگان آن امکانات کمتری نسبت به نسخه پرو آن دارد. شما می‌توانید نسخه کرک شده برنامه اینشات را نیز استفاده کنید که همه امکانات ممکن در آن موجود است. همچنین توجه کنید که نسخه‌ای که استفاده می‌کنید آخرین نسخه ارائه شده آن باشد.

  • بعد از ورود به برنامه اینشات، گزینه ویدئو را انتخاب کرده و با کلیک بر روی دکمه New ویدئوی مورد نظر را وارد کنید.
  • در اقدام بعدی گزینه Pip را انتخاب کرده و عکس یا فیلمی که دارای پرده سبز است را انتخاب می‌کنیم.
  • در محله سوم نیز دکمه Chroma را انتخاب می‌کنیم. در بعضی از ورژن‌های اینشات Chroma در بخش cutout مخفی شده است. سپس دایره‌ای نمایانگر می‌شود که ما آن را در قسمت سبز تصویر قرار می‌دهیم.
  • در گام بعدی نیز باید Shadow و Strength را زیاد کنیم. میزان تغییرات در این مرحله به نیاز شما و نتیجه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید بستگی دارد.
  • در قدم بعدی ویدئو را از ابتدا تا انتها مشاهده کنید تا ایرادی در آن وجود نداشته باشد و در صورت وجود هر مشکل باید این مراحل را از اول انجام بدهید.
  • بعد از انجام تغییرات مورد نظر بر روی گزینه Save کلیک کنید تا با کیفیت مورد نظر شما ویدئو سیو شود.

این دکمه‌ها و گزینه‌ها برای اینشات با تنظیمات زبان انگلیسی است. اگر زبان برنامه شما فارسی است باید به دنبال ترجمه این کلمات بگردید. اما مثلا دکمه Chroma در فارسی همان کروما است.

همانطور که در بالا نیز در مورد آن صحبت شد، انجام تکنیک کروماکی در اینشات بسیار ساده و آسان است. اما اگر به دنبال یک ویدئو کاملا حرفه‌ای هستید، شاید به اندازه کافی باکیفیت و حرفه‌ای نباشد. واضح است که کیفیت اجرای این تکنیک در برنامه پریمیر بسیار بالاتر و بهتر در برنامه موبایلی اینشات است.

دوره آموزش اینشات در هدا استودیو

هدا استودیو یکی از مجموعه‌های معتبر و باکیفیت در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف از جمله دوره آموزش عکاسی با دوربین، دوره آموزش عکاسی با موبایل، دوره آموزش فیلمبرداری، دوره آموزش طراحی سایت، دوره آموزش تدوین با پریمیر و از همه مهمتر دوره آموزش ادیت با اینشات است.

در دوره آموزش اینشات، صفر تا صد فعالیت‌هایی که با استفاده از این نرم افزار قابل پیاده‌سازی و اجرا است را به همراه کلی تکنیک‌های جذاب ویرایش عکس و ویدئو به شما آموزش داده می‌شود که شما با خیال راحت و بدون نگرانی می‌توانید صفر تا صد ویرایش یک ویدئو حرفه‌ای را انجام بدهید و حتی از آن کسب درآمد کنید. همین حالا ادمین‌های ادیت محتوای زیادی وجود دارند که فقط با استفاده از همین نرم افزار کسب درآمد می‌کنند و برای شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلفی ادیت انجام می‌دهند.

برای اطلاع از زمان برگزاری و شرایط حضور در دوره بهتر است که پیج اینستاگرام هدا استودیو را دنبال کنید تا از این طریق بتوانید در دوره‌های آموزشی مختلف در هدا استودیو شرکت کنید.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات بسیار زیادی در مورد کروماکی در اینشات یا همان حذف پرده سبز با شما در میان بگذاریم. توجه کنید که حذف پرده سبز در ویدئوها کاربردهای بسیار زیادی دارد و امروزه بسیار استفاده می‌شود. اگر شما قصد دارید به عنوان یک ادمین ادیت  ویرایش عکس و فیلم فعالیت کنید می‌توانید با استفاده از تسلط بر نرم افزار اینشات به این امر دست پیدا کنید. توجه کنید که هدا استودیو یکی از معتبرترین و با انصاف‌ترین مجموعه‌های ارائه دهنده این دوره‌های آموزشی در مشهد است که بسیاری از دوره‌های آن نیز آنلاین و مجازی است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
صفر تا صد عکاسی عروسی

صفر تا صد عکاسی عروسی

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت عکاسی عروسیدرآمد عکاسی عروسیصفر تا صد عکاسی عروسیدوره عکاسی عروسی در هدا استودیو عکاسی…

بیشتر بخوانید
آموزش عکاسی از محصول

آموزش عکاسی از محصول

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت عکاسی از محصولتجهیزات عکاسی از محصولنورپردازی عکاسی از محصولترکیب‌بندی در عکاسی محصولاستفاده از اکسسوری…

بیشتر بخوانید
نورپردازی در عکاسی و انواع نور

نورپردازی در عکاسی و انواع نور

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت نورپردازی در عکاسیانواع نور در عکاسی و آیتم‌های مهم در مورد آنگلدن تایم (Golden…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *