صفر تا صد عکاسی عروسی

صفر تا صد عکاسی عروسی

عکاسی عروسی یکی از پرمخاطب‌ترین و در عین حال پرتقاضاترین شاخه‌های عکاسی است. این موضوع به این دلیل است که همه افراد حداقل یک بار در زندگی خودشان به عکاسی عروسی نیاز پیدا می‌کنند. به این موضوع توجه کنید که امروزه به دلیل وجود رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مخالف افراد تمایل دارند که به غیر از عروسی در مراسمات مختلفی مثل نامزدی، سالگر ازدواج، سالگرد آشنایی یا حتی مراسم خواستگاری و قبل از ازدواج نیز اقدام به عکاسی کنند.

اهمیت عکاسی عروسی

در این قسمت قصد داریم با شما در مورد اهمیت عکاسی در مراسم عروسی صحبت کنیم. به این موضوع مهم توجه کنید که عکاسی عروسی و ازدواج قرار است که احتمالا یک بار برای افراد اتفاق بیفتد و همچنین قرار است برای سالیان سال آن را به عنوان یادگاری داشته باشند پس اهمیت و حساسیت در این نوع از عکاسی باید بسیار بالا باشد.

افراد برای اینکه عکاس مراسم عروسی خود را انتخاب کنند، حساسیت‌های بسیار زیادی از جمله دیدن نمونه کار، دانستن سابقه و تجربه عکاس، اطلاع از نوع دوربین عکاسی  و … دارند. برای اینکه بتوانید به این حوزه از عکاسی وارد شوید باید تمامی این خواسته‌های مشتری را برآورده کنید یا به شکلی به او ثابت کنید که عکاسی مراسم او را به بهترین شکل ممکن انجام خواهید داد.

اهمیت عکاسی عروسی

اهمیت عکاسی عروسی

درآمد عکاسی عروسی

اگر شما قصد ورود به دنیای عکاسی برای کسب درآمد دارید باید به شما بگوییم که عکاسی عروسی یکی از پردرآمدترین شاخه‌های عکاسی در ایران است. یکی از دلایل این موضوع این است که تقاضا برای این موضوع بسیار زیاد است. اگر قصد دارید که درآمد خود را در این زمینه بالا ببرید باید تجربه و تخصص خود را در این زمینه بالا ببرید.

پیشنهاد ما برای افرادی که قصد ورود به دنیای عکاسی را دارند این است که پایه و اساس تمام شاخه‌های عکاسی مثل عکاسی از محصول، عکاسی هنری، عکاسی تبلیغاتی و …. را بدانند اما حداقل در یکی از این شاخه‌ها به تخصص و تجربه زیاد برسند.

صفر تا صد عکاسی عروسی

همانطور که در بالاتر نیز در مورد آن با شما صحبت کردیم عکاسی عروسی از اهمیت زیادی برخوردار است و نمی‌توان با اشتباه و آزمون و خطای زیاد آن را پشت سر گذاشت زیرا می‌تواند بهترین شب زندگی افراد را خراب کند. برای اینکه برای این جلسه عکاسی مشکلی پیش نیاید توصیه‌هایی که حاصل تجربه زیاد در این زمینه است را برای شما آماده کردیم که در ادامه برای شما بازگو خواهیم کرد.

  • پیش از عروسی

قبل از مراسم عروسی بهتر است که جلسه‌ای بین عروس و داماد و عکاسی برگزار شود. در بسیاری از موارد عکاس تا قبل از مراسم عروس و داماد را ملاقات نکرده که این موضوع می‌تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. توجه کنید که بعضی از موضوعات از جمله شناخت عکاس از روحیه و شخصیت عروس و داماد باعث می‌شود بتواند عکس‌های بهتری را ثبت کند. در این جلسه عروس و داماد نیز می‌توانند نوع و سبک عکاسی و خواسته‌هایی که در مورد عکاسی این مراسم دارند با عکاس در میان بگذارند.

عکاس نیز می‌تواند سبک و مدل عکاسی را با توجه به نمونه‌ کارهای خود یا دیگر نمونه کارهای مربوط به عکاسی پیدا کند و در نهایت یک عکاسی خوب و ایده‌آل که رضایت طرفین را در پی داشته باشد انجام شود.

صفر تا صد عکاسی در عروسی

صفر تا صد عکاسی در عروسی

برنامه‌ریزی دقیق

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه کنید این است که باید زمان‌بندی عکاسی در روز عکاسی به صورت کاملا دقیق باشد. شما باید از قبل لوکیشن‌های مختلف از جمله محل عکاسی و سالن مراسم را بررسی کرده و با توجه به منطقه و عوامل تاثیرگذار بر روی آن مثل مسافت و ترافیک، زمان مناسب عکاسی را تعیین کنید تا روز مراسم با کمبود زمان و یا بدقولی رو به رو نشوید.

توجه کنید که این زمان‌بندی باید با توجه به دیگر عوامل از جمله زمان‌بندی آرایشگاه عروس و داماد، گل‌فروشی و … باشد.

مشاوره عکاسی برای آرایش و لباس

عکاس می‌تواند با توجه به شناختی که از عروس و داماد در جلسه معارفه پیدا کرده و با توجه به سبک و مدل عکاسی آن‌ها لباس و آرایشی را پیشنهاد دهد. از آنجایی که عکاس در این زمینه تجربه دارد می‌تواند توصیه‌های خوبی را برای عروس و داماد داشته باشد. از طرفی عکاس می‌تواند بعضی از اکسسوری‌ها و لوازم جانبی مورد نیاز برای عکاسی را به عروس و داماد مورد نظر پیشنهاد دهد تا خروجی زیبایی را در نهایت داشته باشیم. البته بعضی از عکاسان و یا آتلیه‌های عکاسی بسیاری از این اکسسوری‌ها را دارا می‌باشند که عروس و دامادها می‌توانند از آن استفاده کنند. اما اگر اکسسوری خاصی مد نظر آن‌ها است بهتر است که از قبل این لوازم را تهیه کنند.

  • روز عروسی

بعد از اینکه در مورد آمادگی قبل از عروسی با شما صحبت کردیم حالا نوبت به برنامه‌ریزی روز عروسی برای عکاسی می‌رسد.

عکاسی از آماده‌ شدن عروس و داماد

یکی از تایم‌هایی که عکاس می‌تواند عکاسی را شروع کند مربوط به زمان آماده شدن عروس و داماد است. در این مرحله عروس و داماد در حال آماده شدن برای مراسم هستند که عکاس می‌تواند عکس‌هایی از ملزومات و لوکیشن آماده شدن و همچنین از خود عروس و داماد ثبت کند. در این مرحله چون عروس و داماد در حال آماده شدن هستند بهتر است که عکس‌هایی با هدف طبیعی نشان دادن موقعیت‌ها بدون هیچ آیتم از پیش تعیین شده‌ای ثبت شود. در واقع عکس‌های این مراسم باید حس طبیعی و بداهه بودن عکس‌ها بدون اطلاع عروس و داماد را به فرد بیننده عکس منتقل کند.

عکاسی از خانواده، فامیل و آشنایان

بهترین زمان برای ثبت عکاسی از خانواده‌های طرفین و هر کسی که دوست دارید از او عکس یادگاری داشته باشید قبل از شروع مراسم است. در این زمان افراد در بهترین و آراسته‌ترین حالت خود هستند و در نتیجه می‌توان عکس‌های زیبایی را از آن‌ها به ثبت رساند.

عکاسی از خانواده، فامیل و آشنایان

عکاسی از خانواده، فامیل و آشنایان

عکاسی از مراسم رسمی در جشن

در این مرحله باید یک سری عکس از مراسمات رسمی در حال برگزاری از جمله سفره عقد، حضور عروس و داماد در پای سفره عقد، امضای سند ازدواج و … را به ثبت برسد.

ممکن است بعضی از افراد یک سری مراسمات سنتی دیگر نیز مطابق با نژاد و فرهنگ خود داشته باشند که به طور حتم نیز باید از آن‌ها هم عکاسی شود.

عکاسی از رقص عروس و داماد و خانواده‌ها

در تمامی مجالس عروسی رقص‌هایی با حضور عروس و داماد به تنهایی و یا همچنین رقص‌هایی با حضور خانواده‌های طرفین برگزار می‌شود که عکاسی از آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

عکاسی از رقص و پایکوبی مهمان‌ها به همراه عروس و داماد

همچنین در تمامی مراسم‌های عروسی و مراسم‌های مشابه، باید عکاسی از رقص و پایکوبی‌ مهمان‌ها که شامل فامیل، دوستان و نزدیکان است هم به ثبت برسد.

  • پس از عروسی

کار شما در روز مراسم تمام نمی‌شود و بعد از مراسم عروسی نیز ادامه دارد. این موضوعی است که در بسیاری از موراد باعث انتخاب یا رد یک عکاس می‌شود.

ویرایش و ادیت عکس

عکس‌هایی که در حال حاضر از مجلس عروسی یا مجلس‌های مشابه دارید عکس‌های خام هستند که نیاز به ادیت و ویرایش دارند. شما باید با نرم‌افزارهای ادیت و ویرایش عکس آشنایی داشته باشید و به آن‌ها مسلط باشید. در مراسم عروسی احتمالا شما عکس‌های زیادی را ثبت کرده‌اید که نیازی نیست همه آن‌ها را ادیت و ویرایش کنید انتخاب عکس‌هایی که باید ادیت و ویرایش شوند به عهده عروس و داماد است. تصحیح نور و رنگ در عکس‌های عروسی اهمیت بسیار زیادی دارد.

ارائه آلبوم

آلبوم عروسی هم یکی از آیتم‌های بسیار مهم بعد از مراسم عروسی است. البته بهتر است که قبل از عقد قرارداد در مورد نوع و تعداد ورق‌های آلبوم توافق شود.

نکته مهم: یکی از بزرگترین و بیشترین مشکلات و چالش‌هایی که در مورد عکاسان و فیلمبردارهای عروسی وجود دارد بدقول بودن آن‌ها است. شما به عنوان عکاس مراسم عروسی سعی کنید که این ویژگی را نداشته باشید مطمئن باشید که این موضوع از چشم مشتریان شما دور نمی‌ماند و باید منتظر سفارش‌های جدید آن‌ها باشید.

دوره عکاسی عروسی در هدا استودیو

مجموعه هدا استودیو یکی از معتبرترین مجموعه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف عکاسی، فیلمبرداری و … است. اگر شما هم تمایل دارید که وارد زمینه عکاسی عروسی شوید، پیشنهاد ما شرکت در دوره‌های عکاسی مجموعه هدا استودیو است. ما در این مجموعه در دوره‌های عکاسی اصول و پایه عکاسی در همه شاخه‌ها را به شما آموزش می‌دهیم که شما می‌توانید در هر زمینه که علاقه دارید حرفه عکاسی را ادامه داده و در آن متخصص شوید.

ما در هدا استودیو علاوه بر دوره عکاسی با دوربین، دوره‌های عکاسی با موبایل، دوره آموزش فیلمبرداری، دوره ادیت با پریمیر، دوره ادیت با اینشات و … را نیز برگزار می‌کنیم. برای اطلاع دقیق از زمان و شرایط برگزاری دوره‌ها بهتر است که پیج اینستاگرام هدا استودیو در اینستاگرام را دنبال کنید.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات زیادی را در مورد عکاسی عروسی با شما در میان بگذاریم تا چه به عنوان عروس و داماد و چه به عنوان عکاسی عروسی شب به یاد ماندنی را در پیش داشته باشید. توجه کنید که عکاسی مراسم عروسی از اهمیت و حساسیت بسیار زیادی برخوردار است و به راحتی نمی‌توان از اشتباهات رخ داده در آن گذر کرد. پس اگر عکاس هستید حتما بعد از کسب تجربه در این زمینه به آن وارد شوید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
آموزش عکاسی از محصول

آموزش عکاسی از محصول

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت عکاسی از محصولتجهیزات عکاسی از محصولنورپردازی عکاسی از محصولترکیب‌بندی در عکاسی محصولاستفاده از اکسسوری…

بیشتر بخوانید
نورپردازی در عکاسی و انواع نور

نورپردازی در عکاسی و انواع نور

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت نورپردازی در عکاسیانواع نور در عکاسی و آیتم‌های مهم در مورد آنگلدن تایم (Golden…

بیشتر بخوانید
فروشگاه اینترنتی با وردپرس

ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت سایت فروشگاهی برای آنلاین شاپ‌سایت یا اینستاگرام؟ملزومات راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرسدوره آموزش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *