آموزش عکاسی محصول برای اینستاگرام
![آموزش عکاسی محصول برای اینستاگرام](https://hodastudio.ir/wp-content/uploads/2024/11/آموزش-عکاسی-محصول-برای-اینستاگرام-804x452.jpg)
عکاسی محصول برای اینستاگرام یکی از دغدغههای مهم و اساسی برای همه آنلاینشاپهایی است که قصد دارند در این شبکه اجتماعی فعالیت کنند. فعالیت در این شبکه اجتماعی مثل هر پلتفرم دیگری نیازمند استفاده از اصول و استانداردهای خود این رسانه است. در این مطلب قصد داریم به صورت جامع و کامل این موضوع یعنی عکاسی محصول برای اینستاگرام را با هم بررسی کنیم. اگر شما هم در اینستاگرام آنلاینشاپی دارید یا قصد دارید آن را راهاندازی کنید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.
اهمیت عکاسی محصول برای اینستاگرام
توجه کنید که اینستاگرام یک پلتفرم تصویر محور است که با عکس و ویدئو کار میکند. روزانه پیجهای بسیار زیادی در اینستاگرام فعالیت دارند که کاربران انتخابهای سخت خواهند داشت تا از بین چندین میلیون محتوای تولید شده در اینستاگرام فقط آنهایی را که به آنها علاقه دارند یا مورد نیاز آنها است را پیدا کنند. در واقع شما به عنوان یک آنلاین شاپ برای اینکه بتوانید گوی رقابت را از بین میلیونها پیج اینستاگرامی دیگر بربایید باید محتوای با کیفیت (عکس و فیلم) تولید کنید.
یکی از فاکتورهایی که میتواند نظر کاربر را به خود جذب کند عکس و ویدئوهای باکیفیت و زیبا است. به همین دلیل شما به عنوان یک آنلاینشاپ باید بیاموزید که متناسب با اصول و استانداردهای اینستاگرام عکاسی از محصولات خود را انجام بدهید.
تجهیزات عکاسی برای عکاسی از محصول در اینستاگرام
واقعیت این است که بدون هیچ نوع ابزار و تجهیزاتی و تنها با موبایلی که در دست دارید که حتی میتواند در دسته گوشیهای متوسط هم باشد، عکاسی از محصولات برای اینستاگرام را انجام دهید. اما اگر قصد دارید این پروسه را به شکل حرفهایتر و بهتر انجام دهید میتوانید از انواع تجهیزات و ابزارهای مخصوص آن استفاده کنید.
![تجهیزات عکاسی برای عکاسی از محصول در اینستاگرام](https://hodastudio.ir/wp-content/uploads/2024/11/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85.jpg)
تجهیزات عکاسی برای عکاسی از محصول در اینستاگرام
-
دوربین حرفهای
واقعیت این است که هر چقدر دوربین بهتر و باکیفیتتری وجود داشته باشد امکان ثبت عکسهای حرفهای بیشتر خواهد بود. کیفیت دوربین عکاسی و یا دوربین گوشی موبایل میتواند در نتیجه نخایی عکاسی از محصول برای اینستاگرام تاثیرگذار باشد. اما تاکید میکنیم که اگر موبایل با کیفیت یا دوربین حرفهای در دسترس ندارید با همین گوشی موبایلی که دارید شروع به عکاسی از محصول کنید و سپس آنها را ارتقا دهید.
-
تجهیزات نورپردازی (رینگ لایت، LED و … )
بدون شک نورپردازی یکی از مهمترین آیتمها برای عکاسی از محصول به خصوص عکاسی محصول برای اینستاگرام است. نور در عکاسی محصول میتواند به شکل طبیعی و یا به شکل مصنوعی باشد.
برای استفاده از نور طبیعی برای عکاسی محصول بهتر است که در گلدن تایمها (طلوع و غروب ) عکاسی را انجام بدهید اما اکثریت عکسهای باکیفیتی که از محصولات داخل اینستاگرام میبینید فقط با استفاده از نور طبیعی گرفته نشدهاند و این نورهای مصنوعی هستند که به کمک عکاسی محصول میآیند. نورهای مصنوعی در عکاسی محصول شامل رینگ لایت، چراغهای LED و … هستند.
توجه کنید که نورپردازی اصولی در عکاسی از محصول میتواند جذابیت و درخشانی محصول را تا حد قابل توجهی افزایش بدهد که همین موضوع به تنهایی میتواند توجه کاربران را به خود جلب کند. از طرفی به خصوص برای محصولاتی که جزئیات آنها اهمیت زیادی دارد، نورپردازی اصولی و استاندارد میتواند جزئیات محصول مثل تار و پود پارچه و لباس را به خوبی نشان دهد.
-
اکسسوری مرتبط
اکسسوری و لوازم جانبی مرتبط برای عکاسی محصول برای اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلا ما در عکاسی محصول برای سایت یا کاتالوگ نیاز به اکسسوری نداریم و فقط باید یک عکس استاندارد از محصول مورد نظر داشته باشیم. این در حالی است که ما در اینستاگرام به دنبال ایجاد احساسات مختلف در کاربران هستیم تا از طریق ایجاد احساس و هیجان محصول خود را به آنها بفروشیم. به همین دلیل است که استفاده از اکسسوری تاثیر بسیار زیادی در این نوع از عکسهای محصول دارد.
توجه کنید که تا حد امکان اکسسوریهایی که انتخاب میکنید با محصول مورد نظر ارتباط داشته باشد. به طور مثال برای عکاسی از یک ظرف پذیرایی بهتر است که داخل آن را با مواد غذایی مرتبط آن مثل شکلات، شیرینی و یا میوه پر کنید.
هارمونی رنگ بین محصول و اکسسوری مرتبط با آن در زیبایی نهایی عکس تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت پس توجه کنید که این هارمونی و هماهنگی بین رنگها برقرار باشد.
نکته مهمی که بسیاری از افراد و آنلاینشاپها درگیر آن میشوند این است که در استفاده از اکسسوری زیادهروی میکنند که دقیقا این موضوع نتیجه خوبی را در پی ندارد. در این حالت کاربر گیج شده و ممکن است به محصول و سوژه اصلی توجهی نکند. به همین دلیل است که پیشنهاد میشود حتما استفاده از اکسسوری به شکلی باشد که کاربر با نگاه اول به سوژه و محصول اصلی نگاهی بیاندازد و در همان نگاه تفاوت آن را با اکسسوریها درک کند.
-
پس زمینه
پس زمینه و بکگراند در عکاسی محصول برای اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. برخلاف عکاسی محصول برای سایت و کاتالوگ و … در عکاسی محصول برای اینستاگرام پس زمینه اهمیت زیادی دارد و لزوما نباید سفید و یکدست باشد. البته که پس زمینه با توجه به نوع و ماهیت محصول تعیین میشود. برای ایجاد پس زمینه عکاسی از محصول راه حلهای بسیار زیادی وجود دارد اما بعضی از راهحلهای ساده آن شامل استفاده از مقوا و کاغذهای رنگی، پارچههای مختلف مثل تور و ساتن، بکدرابهای آماده موجود در بازار و …. است.
پیشنهاد ما این است که در ابتدای امر از سادهترین وارزانترین پس زمینهها برای این موضوع استفاده کنید.
ادیت عکس در عکاسی محصول برای اینستاگرام
درست است که تدوین یک شاخه جدا از عکاسی است اما شما به عنوان یک عکاس باید حداقلهایی را در مورد ادیت و تدوین عکس بدانید تا بتوانید در این بخش موفق شوید. امروزه نرمافزارهای پیشرفته بسیار زیادی برای عکاسی وجود دارد که بسیاری از آنها موبایلی و بسیاری هم ویندوزی هستند. از جمله این نرم افزارهای ادیت عکس میتوان به نرم افزارهای Adobe Photoshop، Lightroom، Canva، Snapseed و … اشاره کرد.
واقعیت این است که ادیت عکس میتواند بعضی از ایرادات عکاسی را تا حدی رفع کند. مثلا با استفاده از تنظیم نور و کنتراست در نرم افزارهای ادیت میتوان مشکلات مربوط به نورپردازی عکس را رفع کرد.
برش و قاببندی از دیگر نکاتی است که مقداری از آن از طریق سادهترین نرم افزارهای ادیت قابل حل است.
اضافه کردن هر گونه افکت، فیلتر، لوگو، متن و … از دیگر قابلیتهایی است که به عنوان یک عکاس باید در مورد عکاسی از محصول بدانید.
بازار کار عکاسی محصول برای اینستاگرام
یکی از دغدغههای مهمی که برای همه افرادی که قصد یادگیری یک مهارت را دارند موضوع بازار کار آن مهارت است. خوشبختانه باید بگوییم که بازار کار عکاسی محصول برای اینستاگرام یک شاخه عالی و بسیار پرتقاضا و پر درآمد است که اشباعی در آن وجود ندارد. درست است که در حال حاضر عکاسان زیادی وجود دارند که فرآیند عکاسی از محصول برای اهداف مختلف از جمله اینستاگرام را انجام میدهند اما بسیار بیشتر از تعداد آنها آنلاینشاپ در اینستاگرام وجود دارد که به عکاسی محصول نیاز دارد.
از طرفی هزاران یا میلیونها آنلاینشاپ بالقوه وجود دارند که فقط به دلیل چالش عکاسی آنلاین شاپ خود را در اینستاگرام راهاندازی نکردهاند. شما میتوانید به عنوان یک عکاس محصول از این فرصت عالی استفاده کردهاند و به کسب و کارهای فیزیکی و سنتی پیسنهاد ایجاد آنلاینشاپ را بدهید تا هم برای خود کسب درآمد کرده باشید و هم یک کانال بازاریابی و فروش جدید برای آن کسب و کار ایجاد کنید. در ابتدای امر میتوانید برای کسب تجربه و ایجاد رزومه کاری برای خود با هزینه پایین برای آنلاینشاپهای تازهکار عکاسی کنید و سپس با کسب تجربه و ایجاد رزومه درآمد خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.
![بازار کار عکاسی محصول برای اینستاگرام](https://hodastudio.ir/wp-content/uploads/2024/11/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85.jpg)
بازار کار عکاسی محصول برای اینستاگرام
دوره آموزش عکاسی در هدا استودیو
بعد از اینکه با جزئیات زیاد در مورد عکاسی محصول به خصوص عکاسی محصول برای اینستاگرام آشنا شدید حالا نوبت به آن رسیده است که در مورد یادگیری عکاسی از محصول یا دیگر شاخههای عکاسی با شما صحبت کنیم. خبر خوب این است که ما در مجموعه هدا استودیو دورههای آموزشی زیادی از جمله دوره عکاسی را زیر نظر مجربترین اساتید و به صورت کاملا پروژه محور برگزار میکنیم. شما با سپری کردن این دوره میتوانید عکاسی از محصول را نیز بیاموزید و وارد بازار کار آن شوید. تمامی این دوره عکاسی به صورت کاملا عملی و پروژهای پیش میرود و همچنین شما میتوانید هر نوع رفع اشکالی را با اساتید خود داشته باشید.
از طرفی ما در مجموعه هدا استودیو دورههای آموزشی دیگری مثل دوره آموزش فیلمبرداری، آموزش طراحی سایت، آموزش تدوین با پریمیر و … را نیز برگزار میکنیم که شما در صورت تمایل میتوانید در هر کدام از این دورهها وارد شوید. برای اطلاع دقیق از شرایط و زمان برگزاری دورههای آموزشی هدا استودیو پیشنهاد میکنیم که حتما پیج اینستاگرام هدا استودیو را دنبال کنید.
کلام آخر
در این مطلب از هدا استودیو تلاش کردیم تا اطلاعات زیادی را در مورد عکاسی محصول برای اینستاگرام با شما در میان بگذاریم. این مطلب را به خاطر داشته باشید که عکاسی محصول قواعد و اصول خود را دارد و با سایر شاخههای عکاسی تفاوتهای زیادی دارد. توجه کنید که اگر قصد فعالیت در اینستاگرام به عنوان یک آنلاینشاپ را دارید باید حتما با تکنیکهای عکاسی آن هم آشنا باشید در غیر این صورت نمیتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید و در مدت زمان کوتاهی حذف خواهید شد.
عکاسی محصول برای اینستاگرام متفاوت از سایر عکاسیهای محصول مثل عکاسی محصول برای سایت، کاتالوگ و … است. امیدواریم در پایان این مطلب به اطلاعات جامع و کاملی در مورد عکاسی محصول برای اینستاگرام رسیده باشید.