آموزش ادیت با پیریمیر در مشهد

ادیت با پریمیر | هدا استودیو برگزار کننده دوره حضوری پریمیر در مشهد

ادیت با پریمیر از جمله دوره هایی است که بسیاری قصد شرکت در آن را دارند. هدا استودیو دوره ادیت با پریمیر را در مشهد برگزار می کند.

تولید محتوا یکی از محبوب‌ترین و به روزترین شغل‌های قرن ۲۱ محسوب می‌شود. امروزه در بسیاری از رسانه‌ها، تولید محتوا به عنوان شغل اصلی محسوب شده، و در صورت ارائه درست محتوا، به درآمدهای خوب و بالایی نیز خواهد رسید. البته، برای تولید محتوا روش‌ها و اشکال متفاوتی در رسانه‌های مختلف وجود دارد. هر پلتفرم دارای شکل مخصوص خود بوده و با موارد و تفاوت های خاص خود شناخته می شود. در این بین موفق بودن در تولید محتوا برای هر اینفلوئنسر یا فعال فضای مجازی، جزو ضروریات بوده، و یکی از اهداف کاری آنها محسوب می شود.

چرا تدوین و ادیت با پریمیر

برای بهبود کیفیت تولید محتوا، روش‌های متفاوتی در رسانه‌های مختلف دیده شده، که هر کدام دارای مراحل خاصی است. عموماً بعد از گرفتن تصاویر یا ویدیو ها به عنوان محتوای اصلی، با ویرایش یا ادیت کردن آن ها، کیفیت کار بالا رفته، و به دنبال آن محبوبیت محتوا نیز افزایش خواهد یافت.

 ادیت یا ویرایش ویدیو یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای بهبود محتوا محسوب شده، و امروزه در موارد متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مسئله تولید محتوا، خروجی دلخواه یکی از موارد مهم در انتخاب نرم‌افزار و دوره‌های متفاوت برای یادگیری ویرایش یا ادیت است. بنابر روش تولید محتوای خود، از هر نرم‌افزار یا دوره بهره برده و کیفیت محتوای خود را بهبود ببخشید.

ویرایش ویدیو و تصاویر، دارای نرم‌افزارها و دوره‌های متفاوت بوده، و هر نرم‌افزار یا ابزار دارای روش‌های خاص خود است. نرم‌افزارهای متعددی برای ادیت ویدیو در بازار موجود می‌باشد. برای مثال می‌توان به اینشات، پیکس آرت و… اشاره کرد. نرم‌افزار پریمیر با داشتن امکانات مفید و بسیار کاربردی کیفیت محتوای شما را تا حد خوبی بالا برده، و آموزش ادیت با این نرم‌افزار به تولید محتوای اصولی و درست شما کمک شایانی خواهد کرد.

 این نرم‌افزار دارای مزایا و امکانات کاربردی بوده، و برای ادیت یا ویرایش محتوای شما، مفید واقع خواهد شد. بنابراین، با یادگیری اصولی تولید محتوا در ادیت با پریمیر، کیفیت محتوا خود را بالا خواهید برد. در ادامه و در این مقاله به بررسی نرم‌افزار پریمیر، تاریخچه پیدایش این نرم‌افزار، امکانات ویژه و کاربردی آن، نسخه پرو، به روز رسانی نرم‌افزار و موارد مهم خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تاریخچه پریمیر پرو

آدوب پریمیر پرو، در ابتدا و در سال ۱۹۹۱ فقط به عنوان نرم‌افزار ادیت پریمیر و برای سیستم‌ های مک ساخته شد. همچنین این سیستم‌ها، به  عنوان یکی از اولین سیستم‌ های ویرایش خطی مبتنی بر رایانه محسوب می‌ شدند. برای اولین بار و در سال ۲۰۰۳ میلادی، نام پریمیر پرو به گوش رسید. اولین نسخه آن دارای نام‌های مختلفی بوده، و این نام‌ ها شامل پریمیر پرو ۱ تا پریمیر پرو ۷ می شد. نسخه‌های متفاوت پریمیر پرو، دارای تغییرات متفاوتی هستند، که در ادامه به چند نسخه از آن تغییرات متفاوت خواهیم پرداخت.

پریمیر پرو ۱.۵

این نسخه دارای پایداری مناسب‌تری نسبت به نسخه قبلی خود بوده، و شامل تغییر بعضی از موارد مانند اصلاح نواقص، اصلاح لکه‌ها و شامل افزودن موارد دیگر بود.

پریمیر پرو ۲

این نسخه شامل تغییرات متفاوتی بوده، و از آنها می‌توان به ویژگی‌های جدید، ترکیب توسعه یافته با بقیه برنامه‌های مجموعه آدوب و…اشاره کرد. البته باید متذکر شد که با انتشار این نسخه مواردی مانند ویرایش چند رایانه‌ای، ضبط بر روی دی وی دی و.. نیز معرفی شد.

پریمیر پرو CS3

این نسخه در سال ۲۰۰۷ منتشر شده، و دارای یک ویژگی جدید و قابل توجه به نام بازبینی زمانی بود. البته در این به روز رسانی پشتیبانی از سیستم مک نیز معرفی شد.

پریمیر پرو CS4

در اکتبر سال ۲۰۰۸ میلادی، این نسخه منتشر شد. از تغییرات آن می‌توان به ارتقای بیشتر ویرایشگر، پشتیبانی از فرمت‌های بیشتر و انعطاف پذیری بالاتر اشاره کرد.

پریمیر CS5

در ماه آوریل سال ۲۰۱۰ این نسخه جدید رونمایی شده، دارای ویژگی‌های قابل توجهی بود. این نسخه از نظر نرم‌افزاری توسعه یافته بود. همچنین امکان پیش نمایش بدون ارائه را برای ادیتورها فعال کرده بود.

پریمیر CS6

انتشار این مجموعه در ماه می ۲۰۱۲ اتفاق افتاد. این بار تغییرات جدیدی در روابط تعاملی ایجاد شده بود. از این تغییرات می‌توان به لایه‌های تنظیم شونده، اصلاحات سه بعدی رنگ، مرورگر از پیش تعیین شده جدید و… اشاره کرد. همچنین آخرین نسخه‌ای که بتوان به صورت بسته نرم‌افزاری آن را خریداری نمود ارائه شده بود.

پریمیر پرو CC

  این نسخه در ماه جون سال ۲۰۱۳ ارائه، و دارای به روز رسانی‌های جدیدی بود. این بار موارد دیگری مانند ارتباط و مکان‌یابی، ترکیب صوتی توسعه یافته، ویرایش چند وجهی، جدول زمانی با طراحی دوباره و مواردی از این دست تغییر یافته بود.

البته تغییرات دیگری نیز در این مورد ایجاد شده بود. به عنوان مثال این نسخه تنها در صورت عضویت امکان دسترسی به آن وجود داشت. علاوه بر این، همچنان به روز رسانی های دیگری در راه است. هر نسخه از این مورد، دارای ویژگی های جدید و جذاب دیگر می باشد.

برای مثال نسخه‌های پرو  ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نیز وجود دارند. نسخه ۲۰۱۸ ویژگی‌های تازه مانند نمونه گرافیک‌های متحرک و… را در دستور کار قرار داده است.

البته به خاطر داشته باشید در ادیت با پریمیر، برای وارد کردن تصاویر و فیلم‌های ثابت در نسخه پرو، محدودیت‌های اندازه وجود دارد. حداکثر اندازه فریم برای وارد کردن تصاویر و ویدیوهای ثابت به این نرم‌افزار ۲۵۶ مگاپیکسل با حداکثر اندازه ۳۲/۷۶۸ در هر جهت است.

مزایای پریمیر پرو

این برنامه برای تولید محتوا، و ویدیوهایی با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نرم‌افزار کاربردی می‌توان چندین ویدیو، فایل فتوشاپ، کلیپ‌های صوتی و تصاویر گرافیکی را وارد و در یک تراک ویدیویی مونتاژ کرد. در ادامه به بررسی مزایای پریمیر پرو خواهیم پرداخت.

پشتیبانی از واقعیت مجازی فراگیر

این مورد امروزه دارای محبوبیت خاصی بوده، و بسیاری از ویرایشگرها به ابزاری با این ویژگی نیاز دارند. پریمیر پرو دارای این ویژگی، و همچنین دارای پشتیبان‌گیری از تمامی کاربران در ویرایش پیچیده واقعیت مجازی فراگیر است.

ویرایش همزمان

 یکی دیگر از مزیت‌های این نرم‌افزار، امکان ویرایش همزمان ویدیوهای در دست شما است. این ویژگی برای افرادی که به طور همزمان چند پروژه و ویدیو در دست دارند بسیار مناسب می باشد. شما با اجرا کردن فایل‌های مورد نظر خود به طور همزمان در این برنامه، می‌توانید ادیت‌ها و ویرایش های لازم را بر روی ویدیوی خود اعمال کرده، و همزمان در چند پروژه مشارکت داشته باشید. این ویژگی ادیت با پریمیر، باعث صرفه‌جویی در زمان شما شده، و همچنین بهره وری را بالا خواهد برد.

داشتن رابط

پریمیر پرو دارای رابطی کاربردی است که به کاربران این امکان را می دهد، تا با کارایی و اثربخشی بیشتر به ادیت و ویرایش بپردازند. توسعه دهندگان این نرم‌افزار رابط را مرتباً به روز کرده، و از این بابت اطمینان حاصل می‌کنند. با این عمل پاسخگویی رابط پیشرفت کرده، و کارایی آن نیز افزایش خواهد یافت. در به روز رسانی آن بهبود یکپارچگی فریم‌های کلیدی در گرافیک متحرک نیز در نظر گرفته شده است.

پشتیبانی از چندین فرمت فایل

این نرم‌افزار از فرمت‌های متفاوت پشتیبانی کرده و بنابراین کاربران آن دیگر نیازی به انجام فرایند تبدیل ندارند. در این صورت به کاربران به صورت مستقیم و به آسانی امکان آپلود ویدیو را خواهند داشت.

فرایند کار یکپارچه

این نرم‌افزار با ارتباط داشتن با سایر محصولات ادوب، به جریان‌های کاری کمک کرده، و این اجازه را به ادیتور می‌دهد تا پروژه‌های خود را با وقفه‌های زمانی کمتری در یک فرایند انجام دهد. علاوه بر این به اعضای یک تیم راه آسانی برای ارتباط با همدیگر پیشنهاد داده، و آنها بدون خارج شدن از برنامه می‌توانند به هم مرتبط شوند.

 با این امکان محتوای مورد نظر بهبود یافته و در تولید موارد مختلف کمک شایانی خواهد کرد. همچنین کاربران می‌توانند نکات مورد نظر خود را درباره پروژه‌های مختلف به اشتراک گذاشته، و مدیران نیز توان نظارت بر کار افراد را پیدا خواهند کرد.

سهولت در استفاده

پنل تعبیه شده در نرم‌افزار ادیت پریمیر به صورتی کاربردی ساخته شده، و استفاده از آن برای ادیتورها و اشخاص مختلف راحت‌تر است.

انیمیشن‌ها

در این نرم‌افزار ایجاد انیمیشن‌های ساده مانند موشن گرافیک امکان‌پذیر بوده، و با یادگیری ادیت با پریمیر به صورت اصولی و صحیح می‌توان موشن گرافیک‌های جذاب و زیبایی خلق کرد.

سهولت یادگیری نسبت به نرم افزار های پیشرفته

ادیت با پریمیر، به نسبت نرم‌افزارهای پیشرفته‌تر مانند افتر افکت، آسان‌تر، و یادگیری آن سهل محسوب می شود. بنابراین برای افرادی که دارای دانش ادیت و ویرایش با سطح معمولی‌تری هستند مناسب است. همچنین، این نرم‌افزار برای افراد مبتدی بهتر بوده، و تمامی ابزارهای کاربردی را برای شروع کار ادیت در اختیار شما قرار خواهد داد.

افکت ها

این نرم‌افزار دارای افکت های کاربردی بوده، و برای استفاده خصوصاً در سطح مبتدی‌تر مناسب هستند.

نقش پیش نیازهای متفاوت در اجرای پریمیر

برای ادیت با پریمیر و اجرای آن، به پیش نیازهای متفاوتی نیاز است. در ادامه به بررسی نقش هر کدام از این پیش نیازها خواهیم پرداخت.

نقش پردازنده در پریمیر

پردازنده به عنوان مغز سیستم یاد شده، و نقش مهمی در عملکرد آن ایفا خواهد کرد. این تراشه اطلاعات را از قسمت‌های مختلف سیستم دریافت کرده و با انجام محاسبات وظایف مختلف را به درخواست کاربر اجرا خواهد کرد. در نرم‌افزار پریمیر فرایندهای متفاوتی وجود داشته که برای انجام آن ها، به پردازنده نیاز است. برای مثال می‌توان به باز کردن برنامه، ویرایش فیلم، اعمال افکت‌ها و… اشاره کرد. بنابراین هرچه پردازنده شما قدرتمندتر باشد، عملکرد نرم‌افزار پریمیر نیز بهتر و سریع‌تر خواهد بود.

نقش واحد پردازش گرافیکی در پریمیر

واحد پردازش گرافیکی، نمایش گرافیک و تصاویر پروژه‌ها را بر دوش می‌کشد. هر زمان که پردازش گرافیکی و ویدیویی نیاز باشد، این واحد از پردازنده سریع‌تر عمل کرده، و یکی از قطعات در حال ارتقاء محسوب می‌شود.

نقش رم یا حافظه در پریمیر

رم یا حافظه فضایی است که نرم‌افزار پریمیر در آن کار خواهد کرد. زمانی که نرم‌افزار را باز کنید ویرایش ویدیو و تولید خروجی در حافظه رم انجام خواهد شد. با مقدار حافظه کم، امکان کند شدن فرایند وجود دارد. بنابراین هرچه مقدار فضای خالی حافظه بیشتر باشد، بهتر است.

نقش دیسک‌ها در پریمیر

در صورت داشتن یک درایو، پریمیر را بر روی سیستم نصب کرده و از آن استفاده کنید. در صورت داشتن دو دستگاه، از دستگاه شماره اول برای نصب سیستم عامل، فایل‌های کش و برنامه‌ها بهره ببرید. همچنین از دستگاه دوم برای پریمیر استفاده کرده و برای پیش نمایش‌های ویدیویی پروژه‌های منبع و… را استفاده کنید.

در صورت داشتن سه دیسک، شماره یک را برای پیش نمایش فایل‌های کش و پروژه‌های منبع استفاده کرده، از دیسک دوم برای فایل‌های پروژه ویدیویی اصلی، و از دیسک سوم برای برنامه‌ها و سیستم عامل بهره ببرید. همچنین می توان برای پیش نمایش خروجی‌ها و البته حافظه پنهان از دستگاه جداگانه‌ای استفاده کرد. در صورت تقسیم بندی فایل‌ها در دستگاه‌ها، خواندن و نوشتن سریع‌تر انجام خواهد شد.

ترکیب پریمیر با بقیه نرم‌افزارها

یکی از امکانات کاربردی در ادیت با پریمیر، امکان ترکیب این نرم‌افزار با بعضی از نرم‌افزارهای ادیت دیگر است. با این امکان دست شما در ویرایش و ادیت ویدیوها باز بوده، و به امکانات بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد. در ادامه به ترکیب پریمیر با افتر افکت و نرم‌افزار کاربردی و محبوب فتوشاپ خواهیم پرداخت.

ترکیب پریمیر با افتر افکت

یکی از نکات جالب امکان کپی کردن فیلم‌ها بین دو نرم‌افزار است. این امکان به راحتی وجود داشته، و می‌توان پروژه‌ها را بدون هیچ مشکل خاصی در نرم‌افزارهای دیگر کپی و بر روی آنها کار کرد. به سادگی با نرم‌افزار افتر افکت ارتباط برقرار کرده، و از طریق منوهای نرم‌افزار و یا جابجایی فایل‌ها امکان اقدام وجود دارد.

اتصال پریمیر با نرم‌افزار فتوشاپ

از طریق نرم‌افزار محبوب پریمیر، به راحتی می‌توان فایل‌های فتوشاپ را باز کرده و تغییرات خود را در محتوا انجام دهید. البته نکته جالب اینکه پریمیر با تمامی نرم‌افزارهای دیگر شرکت خود یعنی آدوب، همکاری کرده، و از این طریق امکان دسترسی را آسان‌تر می‌کند. لازم به ذکر است مواردی مانند فتوشاپ و.. کاملاً توسط نرم‌افزار ادیت پریمیر پشتیبانی خواهند شد.

امکانات پریمیر برای ادیت ویدیو

همانطور که اشاره شد، نرم‌افزار پریمیر با ارائه امکانات کاربردی افکت‌های جذاب و رنگ بندی‌های متفاوت، این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از ابزارهای آن به ویرایش یا ادیت محتوای مورد نظر خود بپردازید. با بررسی این نرم‌افزار در جهات مختلف به مزایای آن پی خواهیم برد. نکته قابل توجه اضافه شدن امکانات کاربردی و جذاب در هر به روز رسانی است.

 همانطور که تاریخچه این نرم‌افزار را مطالعه کردیم، تغییرهای کاربردی در هر نسخه به وضوح قابل مشاهده بود البته این نرم‌افزار برای افراد مبتدی مناسب تر بوده و یادگیری اصولی آن باعث پیشرفت شما در تولید محتوا خواهد شد. در ادامه به بررسی امکانات این نرم‌افزار کاربردی برای ویرایش فیلم خواهیم پرداخت.

افراد مبتدی متخصصان زیادی از این نرم‌افزار بهره می‌برند. این نرم‌افزار برای تولید انواع محتوای ویدیویی استفاده می‌شود. از این انواع می‌توان به تهیه تیزرهای تبلیغاتی، ویدیوهای یوتیوب، ویدیوهای آموزشی آنلاین، موزیک ویدیوها، محتواهای ویدیویی برای استفاده در انواع رسانه‌ها، مستندها و… اشاره کرد. این نرم‌افزار ابزارهای مختلفی برای تدوین فیلم در اختیار شما قرار داده، و گزینه مناسبی در این مورد به شمار می‌رود.

مزیت های پریمیر

به عنوان اولین مزیت، و همان طور که اشاره شد، می‌توان به رابط کاربری ساده اشاره کرد. نرم‌افزار پریمیر با ارائه رابط کاربری ساده این امکان را به شما می‌دهد که بهره‌وری و کارایی را افزایش داده و همچنین یادگیری شما را آسان‌تر و راحت‌تر خواهد کرد.

مزیت بعدی جلوه‌های ویدیویی در ادیت با پریمیر است. در این مورد شما با در اختیار داشتن طیف گسترده‌ای از افکت‌ها، می‌توانید محتوای ویدیو خود را با خلاقیت بیشتر ترکیب کرده و محتوایی جذاب‌تر خلق کنید. در این قسمت شما با تغییر رنگ‌ها، کنتراست، افکت‌ها، روشنایی و بقیه موارد تغییرات مهمی در محتوای خود به وجود آورده، و می‌توانید ویدیوی زیباتر و بهتری را خلق کنید.

مورد بعد ویرایش صدا است. عملکرد نرم‌افزار در ویرایش صدا این امکان را به شما می‌دهد، که آهنگ‌های جدیدتری به ویدیو اضافه کرده، و تاثیرگذاری محتوای خود را بالاتر ببرید.

مزیت دیگر پریمیر پرو دسترسی کامل به گزینه‌های قابل تنظیم است. در این مورد شما توان ایجاد تغییر در فونت‌ها رنگ‌ها سایه‌ها انیمیشن و…. را به راحتی دارید. عناصر گرافیکی برای تولید ویدیو و علی الخصوص تولید تیزرهای تبلیغاتی اهمیت داشته، و از این جهت پریمیر پرو تمام مواردی که در این مورد نیاز دارید را برای شما فراهم کرده است.

همچنین در این نرم‌افزار شما توانایی برش و حذف قسمت‌های اضافی و زائد از ویدیوی خود را خواهید داشت. در ادیت با پریمیر سرعت تدوین و ویرایش فیلم شما بالا رفته، و در زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

این نرم‌افزار همچنین با انواع دوربین عکاسی و فیلمبرداری ارتباط برقرار کرده و با سایر نرم‌افزارهای ویرایشگر و گرافیکی ادوب مانند افتر افکت نیز سازگاری دارد. از امکانات جذاب دیگر این نرم‌افزار می‌توان به درج یا حذف متن زیرنویس به صورت متحرک و ثابت، امکان قرار دادن لوگوهای متفاوت و یا تبلیغات، ایجاد جلوه‌های صوتی و تصویری در ویدیو شما، پشتیبانی از گستره وسیعی از کیفیت‌ها و فرمت‌ها با هدف ذخیره سازی و خروجی انتهایی محتوا و… اشاره کرد.

قابلیت‌های اصلی نسخه پرو

همانطور که اشاره شد، و در تاریخچه نرم‌افزار پریمیر مشاهده کردیم، نسخه پرو این نرم‌افزار تفاوت‌هایی با نسخه اولیه داشته و در هر به روز رسانی بهتر و کاربردی‌تر خواهد شد. در این بخش به تفاوت‌های نسخه پرو بیشتر پرداخته و با آنها به اختصار آشنا خواهیم شد.

به عنوان اولین تفاوت می‌توان به مجهز بودن این نرم‌افزار به دو پنجره مستقل و البته هماهنگ، یکی برای دیدن نتیجه نهایی پروژه و دیگری برای پیش نمایش و انتخاب بخش‌های خام است. با این قابلیت شما به طور همزمان به دو پنجره دسترسی داشته و به راحتی از این دسترسی بهره خواهید برد.

 قابلیت بعد امکان ایجاد تعداد نامحدودی از سکانس‌های متعدد، و البته با تنظیمات متفاوت و مختلف است. با این تعداد نامحدود شما خط قرمزی در کمیت نداشته و به راحتی کار ویرایش ویدیو را پیش خواهید برد. قابلیت استفاده همزمان چندین پروژه، و البته امکان کپی کردن کلیپ‌ها به یکدیگر مورد بعدی در مزیت های این نرم افزار است. این قابلیت کاربردی در ویرایش ویدیوهای مهم به شما یاری خواهد رساند. مورد بعدی استفاده از قابلیت ماسک در هر ترک بوده، و البته امکان ایجاد صدها ترک تصویر و صدا نیز در کنار این قابلیت به چشم خواهد آمد.

این نرم‌افزار مجهز به بیش از ۱۰۰ ویدیو افکت، افکت صوتی و ترنزیشن بوده، که البته همزمان با نرم‌افزار نصب خواهند شد. با این افکت‌ها، پیاده کردن انواعی از خلاقیت‌ها و ایده‌ها ممکن شده، بهبود تولید محتوای شما کمک خواهد کرد. به عنوان مورد بعد می‌توان به توانایی انجام موشن گرافیک و انیمیشن‌ها، به صورت خیلی حرفه‌ای اشاره کرد. بنابراین با یادگیری صحیح این مورد انجام پروژه‌های انیمیشن نیز ممکن خواهد شد.

توانایی تولید فایل نهایی پروژه با انواع مختلفی از کیفیت‌ها و پسوندهای مورد نیاز موضوع دیگری است. با این مورد دست شما در تعیین کیفیت باز بوده و بنا بر پروژه امکان تغییر آن وجود دارد. امکان استفاده به صورت تیم و از راه دور، جزو موارد کاربردی در این نرم‌افزار محسوب شده، که در مشارکت شما با بقیه اعضای تیم کمک شایانی خواهد کرد.

از قابلیت‌های دیگر ادیت با پریمیر، می‌توان به آپلود مستقیم خروجی در سرورهای متفاوت مانند یوتیوب و….، امکان مارک گذاری برای دقت بهتر و مدیریت پروژه‌های ادیتور، امکان استفاده همزمان از نرم‌افزارهای افتر افکت، آویشن، فتوشاپ و…. و همچنین مجهز بودن به بخش تنظیم رنگ به صورت حرفه‌ای و تخصصی اشاره کرد. به عنوان آخرین تفاوت می توان از ایمپورت تعداد خیلی زیادی از انواع فرمت‌های ویدیویی تصویری و صوتی نام برد.

بازار کار نرم‌افزار پریمیر

این نرم‌افزار کاربردی دارای محبوبیت بوده، و شما می‌توانید از آن با اهداف مختلفی استفاده و حتی کسب درآمد کنید. با یادگیری صحیح و اصولی کار با نرم‌افزار پریمیر، به این هدف نزدیک‌تر شوید. دوره آموزش ادیت با پریمیر در مشهد با تدریس آموزش ادیت پریمیر، به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت اصولی به یادگیری پرداخته، و از این دانش استفاده کنید. امکان کسب درآمد نیز از این حوزه وجود داشته و در ادامه به مواردی از آن خواهیم پرداخت.

ساخت موزیک ویدیو

امروزه بسیاری از خواننده‌ ها، دارای موزیک ویدیوهای متفاوتی برای هر اثر خود هستند. این موزیک ویدیوها با نرم‌افزارهایی مانند پریمیر پرو ساخته و تدوین می‌شوند. اگر یادگیری اصولی و صحیحی داشته باشید، و با تمرین و تکرار و پشتکار در کار خود مهارت لازم را پیدا کنید، ممکن است خواننده‌های بسیاری برای همکاری با شما تمایل پیدا کرده، و ساخت موزیک ویدیوهای خود را به شما بسپارند.

ساخت دوره آموزشی

یکی از مزیت‌های شرکت در دوره‌های آموزشی درست و کاربردی و یادگیری استفاده از نرم‌افزار پریمیر، ساخت دوره‌های آموزشی به صورت مستقل است. شما با ساخت دوره‌های آموزشی برای پریمیر، می‌توانید بسیاری از علاقمندان به ویرایش و ادیت ویدیو را برای یادگیری استفاده از نرم‌افزار جذب کرده، و با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد درآمد کسب کنید. این کار با ساخت جلوه‌های ویژه و کار کردن موشن گرافیک امکان‌پذیر بوده، و بعد از انجام این کار می توانید دوره حرفه‌ای خود را بسازید. با جذب مدرسین مختلف و البته با تجربه حرفه خود را ساخته و از مهارت خود استفاده کافی را ببرید.

ساخت کلیپ عروسی

یکی از حوزه‌های جذاب و البته دارای درآمد بعد از یادگیری ادیت با پریمیر، ساخت کلیپ‌های عروسی است. با افزایش مهارت خود در کار کردن با نرم‌افزار پریمیر، می‌توانید پروژه‌های خود را در زمینه ادیت و ساخت کلیپ عروسی دریافت کرده، و همچنین با یک تیم حرفه‌ای در فیلمبرداری و عکاسی همکاری کنید. در این صورت درآمد خوبی را از این طریق کسب خواهید کرد.

تدوین فیلم و مونتاژ

سطح درآمد این مورد بیشتر از سایر حوزه‌های کاری برآورد شده، و در صورت داشتن مهارت در استفاده از نرم‌افزار پریمیر و همچنین دارا بودن دانش و مهارت سینمایی می توانید در این زمینه کار کنید. پس با یادگیری اصولی ادیت با پریمیر می توانید حرفه خود را راه‌اندازی کرده و متناسب با مهارت خود درآمد کسب کنید.

ساخت تیزر تبلیغاتی

تبلیغات، یکی از بخش‌های مهم در رسانه و فضای مجازی و همچنین تولید محتوا بوده، و دارای مهارت‌ها و موارد مهم مختلفی است. برندهای متفاوت، با درخواست‌های متفاوت به سراغ ادیتورها آمده، و با توجه به مهارت آنها، ممکن است پیشنهادهای کاری خود را ابلاغ کنند. با کسب مهارت در این زمینه می توانید با برندهای مختلف که برای تبلیغات نیاز به ادیتور دارند همکاری کنید. این برندها در واقع به تیزرهای تبلیغاتی جذاب نیاز داشته تا با آن کسب و کارشان را به جامعه معرفی کنند. بنابراین مهارت شما در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آموزش ادیت با پریمیر در مشهد

طبق توضیحات داده شده نرم‌افزار پریمیر برای افراد مبتدی مناسب بوده، و دارای امکانات کاربردی افکت‌های جذاب است. اگر قصد شروع ادیت یا ویرایش ویدیو و تصاویر را دارید، پیشنهاد ما به شما یادگیری صحیح و اصولی استفاده از نرم‌افزار پریمیر است. این نرم‌افزار با تهیه امکانات و به روز رسانی‌ها و مزایای قابل توجه خود، گزینه مناسبی برای ادیت و تولید محتوا محسوب می شود.

اما یکی از مراحل مهم در ابتدای کار یادگیری درست و صحیح از نرم‌افزار، شناخت مناسب و کافی از فضای پریمیر و یادگیری اصولی ادیت با پریمیر است. دوره آموزش ادیت با پریمیر در مشهد، این امکان را برای شما فراهم کرده، و با یادگیری صحیح روش استفاده از این نرم‌افزار، در تولید محتوای شما کمک شایانی خواهد کرد.

این دوره با مزایای بسیاری همراه بوده، و از یادگیری دانشجو اطمینان کامل را حاصل می‌کند. با شرکت در این دوره و مطالعه سرفصل‌ها، شما در ادیت اصولی با پریمیر آشنا شده، و طریقه صحیح استفاده از این نرم‌افزار کاربردی و مفید را خواهید آموخت. در ادامه به بررسی مزایا و امکانات این دوره نسبت به بقیه دوره‌های مشابه در بازار خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

خصوصی بودن

دوره‌های متفاوتی در زمینه‌های مختلف در بازار موجود بوده، که علاوه بر داشتن اطلاعات و دانش کافی و همچنین دارا بودن اساتید با تجربه به علت عمومی بودن و تعداد بالای شرکت کنندگان کارایی و کارآمدی خود را از دست داده و یادگیری صحیح دانشجو را مختل می‌کند. این دوره‌ها با برگزاری عمومی کلاس و تعداد بالای دانشجو گاهی باعث عدم پاسخ دهی صحیح استاد به اشکال هر فرد و به وجود آمدن مشکل در یادگیری صحیح دانشجو خواهد شد.

 دوره پیش رو با برگزاری خصوصی کلاس با حضور استاد و دانشجو به صورت خصوصی، اقدام به پاسخ دهی به تمامی سوالات و اشکالات شما کرده است. در این دوره از یادگیری صحیح و رفع اشکال دانشجو اطمینان حاصل می شود. همچنین دوره مذکور در ۵ جلسه برگزار خواهد شد.

حضوری بودن

دوره‌های متفاوتی در بازار وجود دارد. این دوره‌ها در هر زمینه‌ای به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار خواهند شد. دوره‌های آنلاین به علت عدم ارتباط مستقیم استاد و دانشجو گاهی از کارایی کمتری برخوردار بوده، و به همین دلیل سطح یادگیری فرد را کاهش می دهند. علاوه بر این در دوره حضوری، و ارتباط مستقیم شما با استاد تمامی اشکالات با پاسخ رو در رو استاد مواجه خواهند شد. به این طریق به بهبود سطح یادگیری شما کمک شایانی خواهد کرد. دوره آموزش ادیت با پریمیر با برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری در مشهد، این امکان را به شما خواهد داد تا با ارتباط مستقیم و یادگیری اصولی از امکانات دوره و دانش اساتید بهره کافی را ببرید.

اساتید با تجربه

یکی از مهمترین موارد مورد توجه در هر دوره، تجربه اساتید کلاس است. اساتید با تجربه با ارائه تجارب و دانش خود به صورت کاربردی و صحیح به دانشجو، باعث بهبود یادگیری او شده و در این مسیر به وی کمک خواهد کرد. این دوره با بهره‌مندی از اساتید با تجربه کیفیت بالای کلاس را تضمین کرده، و مفید و کاربردی بودن آن را تایید می کند.

شناور بودن زمان بندی کلاس

بسیاری از دوره‌ها و کلاس‌ها از کیفیت عالی برخوردار بوده، با اساتید با تجربه و امکانات خوب برگزار می‌شوند. اما تنها به دلیل مغایرت با زمان بندی روزمره شما از برنامه تان حذف خواهد شد. دوره آموزش ادیت با پریمیر، با شناور کردن زمان بندی کلاس، این امکان را به شما می‌دهد تا در هر زمان و متناسب با برنامه روزانه خود در کلاس شرکت کرده، و از امکانات و محتوای دوره با توجه به زمانبندی خود بهره‌مند شوید. این مزیت کمک شایانی به یادگیری شما خواهد کرد.

رضایت شرکت کنندگان قبلی

یکی از معیارهای سنجش هر دوره رضایت شرکت کنندگان دوره‌های قبلی است. این سنجه بسیار مهم بوده، و یکی از عوامل تاثیرگذار در شرکت کردن دانشجو محسوب می‌شود. دوره پیش رو با جلب رضایت بالای ۹۰ درصد شرکت کنندگان قبلی، این اطمینان را به شما می‌دهد که با کارایی بالای خود، مطالب به طور کامل تدریس و پرداخته شده، و اشکالات شما نیز برطرف خواهد شد.

ارائه نمونه کار

یکی از سنجه‌های شرکت در هر دوره، ارائه نمونه کار اساتید دوره جهت اطمینان از محتوا و دانش او است. دوره آموزش ادیت با پریمیر در مشهد، با ارائه نمونه کار محتوای دوره را تضمین کرده و به تصمیم گیری شما جهت شرکت در کلاس‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

توضیح سر فصل ها

بسیاری از دوره‌های موجود در بازار بدون توضیح سرفصل‌ها شروع به تدریس کرده، و دانشجو بدون ارائه توضیحی از سرفصل‌ها در دوره شرکت می‌کند و ممکن است حتی نیازی به دوره مذکور نداشته باشد. توضیح این سرفصل‌ها در تصمیم گیری شما برای شرکت در دوره و تعیین مفید بودن کلاس بسیار مهم بوده و دارای مزایایی است. دوره پیش رو با ارائه سرفصل‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا با چشم باز انتخاب کرده، و از مفید بودن دوره اطمینان کافی را حاصل نمایید.

سرفصل‌های آموزش ادیت با پریمیر

آشنایی با سرفصل‌های هر دوره این امکان را به شما می‌دهد تا با بررسی نیازهای خود کلاس‌های متفاوت را انتخاب کرده، و از آنها بهره کافی را ببرید. در ادامه به بررسی سرفصل‌های آموزش ادیت با پریمیر و توضیح مختصری از آنها خواهیم پرداخت.

آشنایی با محیط نرم‌افزار

یکی از پیش نیازهای مهم کار با هر نرم‌افزار ادیت، آشنایی با محیط کلی نرم‌افزار، امکانات آن، و بررسی قسمت‌های و موارد مختلف آن است. در سرفصل پیش رو به بررسی محیط نرم‌افزار پرداخته، و به آشنایی با محیط نرم‌افزار پریمیر خواهیم پرداخت.

ساخت سیکوئنس

به فضا یا قسمتی که ویدیوی شما در آن ادیت خواهد شد، اصطلاح سیکوئنس اطلاق می‌شود. در این قسمت به ویژگی‌ها و امکانات متفاوت پریمیر پرداخته، و کار با این قسمت را خواهیم آموخت. به عنوان مثال می‌توان به ویژگی‌هایی مانند فریم ریت، ابعاد عمودی یا افقی و…. اشاره کرد.

شناخت تایم لاین

شناخت قسمت‌های  نرم‌افزار یکی از اولین قدم‌ها برای کار با آنها است. تایم لاین یکی از این بخش‌ها محسوب شده، و به خط زمانی که در آن امکان تغییر ویدیو موجود است، اطلاق می شود. تدوین و انجام تغییرات این چنینی در این بخش انجام خواهد شد.

آشنایی با استنشال گرافیک

یکی از ویژگی‌های نرم‌افزار محبوب پریمیر، امکان اضافه کردن عناصر مختلف به ویدیو است. این عناصر با ترتیب و نظم خاصی به قسمت‌های ویدیو اضافه شده، و جلوه خاصی به آن خواهند داد. به نحوه  تغییر ویدیو با اضافه شدن عناصر متفاوت به آن، استنشال گرافیک می گویند. مثلاً متن مورد نظر، فونت آن، نحوه حرکت متن و…. همه و همه جزو استنشال گرافیک محسوب خواهند شد. در این سرفصل به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

کی فریم گذاری

پریمیر دارای عناصر متفاوت بوده، که استفاده همزمان از آنها ممکن است. به استفاده همزمان دو یا چند عنصر به اتفاق و ترتیب گذاری آنها کی فریم اطلاق می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به استفاده همزمان از قسمتی از ویدیو به همراه بخشی از صدا یا موسیقی خاصی اشاره کرد. در ادامه و در این سرفصل به بررسی و یادگیری این مورد مهم در ادیت با پریمیر خواهیم پرداخت.

سینک صدا و ریمیکس

به هماهنگ کردن صدا و تصویر، و ایجاد ارتباط درست بین این دو عنصر اصطلاح سینک اطلاق می‌شود. در سرفصل پیش رو به یادگیری این مورد جذاب و کاربردی می‌پردازیم.

تغییرات سرعت ویدیو

ویدیوهای متفاوت، با سرعت‌ها و شکل‌های متفاوتی در پریمیر قابل بارگذاری و ادیت هستند. یکی از این تغییرات سرعت پخش ویدیو است. ایجاد تغییرات در این مورد به آموزش اصولی نیاز داشته، در این سرفصل به یادگیری آن خواهیم پرداخت.

ترنزیشن‌ها

به چگونگی تغییر بین دو ویدیو، به اصطلاح ورق خوردن آنها ترنزیشن می گویند. یادگیری این مورد به جذابیت هرچه بیشتر محتوای شما کمک شایانی کرده، و یکی از موارد جذاب محسوب می‌شود. در سرفصل پیش رو به بررسی و آموزش این مورد کاربردی می‌پردازیم.

اصلاح رنگ

احتمالاً شما هم تا به حال، در ضبط ویدیو خود به چگونگی ثبت رنگ‌ها دقت کرده باشید. گاهی این رنگ‌ها به صورت خام ثبت شده و بهتر است در ادیت آن ها، تغییراتی ایجاد شود. در سرفصل اصلاحی رنگ به بررسی چگونگی ایجاد این تغییر و بهبود هرچه بیشتر رنگ ویدیو خواهیم پرداخت.

فریم ریت‌ها

به نمایش تعدادی تصویر ثابت، که با سرعتی معین حرکت کنند، فریم ریت می‌گویند. همچنین، هر ویدیو فریم ریت مشخصی دارد. فریم ریت می تواند دارای مقدار های متفاوتی مثل ۳۰، ۶۰ و.. باشد. در این سرفصل به یادگیری فریم ریت می پردازیم.

ماسکینگ

به پخش ویدیو یا محتوای شما در اشکال و صورت‌های متفاوت اصطلاح ماسکینگ اطلاق می شود. بررسی این مورد یکی از اهداف ما در سرفصل‌های دوره است.

رندرینگ

بعد از ادیت کردن ویدیو و محتوای خود، پریمیر این اجازه را به شما می‌دهد تا با کیفیت‌ها و حجم های متفاوت خروجی‌ متفاوتی از ویدیو خود داشته باشید. این سرفصل به آموزش چگونگی این عمل می پردازد.

آشنایی با ابزارها

همانطور که اشاره شد، نرم‌افزار پریمیر دارای ابزارها، فیلترها، امکانات و موارد متفاوت و مختلفی از این دست است. این نرم‌افزار با ارائه ابزارهای متفاوت، امکان ایجاد گستره وسیعی از تغییرات در ویدیو را امکان‌پذیر می‌کند. این سرفصل مهم، چگونگی استفاده از این ابزارها و آشنایی با هر یک از آنها می پردازد.

لرزش‌گیر ویدیو

احتمالاً در ضبط ویدیوهای خود، با مشکل لرزیدن لحظه‌ای دوربین، و کاهش کیفیت محتوا مواجه شده باشید. خبر خوب اینکه، پریمیر در قسمت لرزش گیر ویدیو، این امکان را به ادیتور می‌دهد تا با ابزار در این قسمت به لرزش‌گیری ویدیو بپردازد. این سرفصل، آموزش چگونگی لرزش گیری ویدیو می باشد.

تلفیق لایه‌ها

گاهی با چند ویدیوی متفاوت روبرو بوده، و اصطلاحا با تلفیق این چند ویدیو به محتوای مورد نظر خواهید رسید. این قسمت با آموزش چگونگی تلفیق لایه‌ها در محتوا این مورد را برای شما ممکن خواهد کرد.

تایتل و متن

متن‌ها عموماً، یکی از کاربردی‌ترین قسمت‌های هر نرم‌افزار ادیت بوده، و به شما امکان اضافه کردن متون، ویرایش آن ها،  تغییر فونت و موارد این چنینی را می دهد. این مورد مهم به یکی از سرفصل‌های دوره آموزش ادیت با پریمیر تبدیل شده، و به صورت اختصاصی به یادگیری آن می پردازیم.

آشنایی با افکت کنترل

نرم‌افزار پریمیر پرو بخشی به نام کنترل افکت دارد. این بخش وظیفه دارد تمام ویدیو افکت‌هایی که بر روی مدیاهای تصویری و صوتی قرار داده شده را، مدیریت کند. این سرفصل به آموزش چگونگی استفاده از افکت کنترل خواهد پرداخت.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
اهمیت ساخت ریلز با اینشات

ساخت ریلز با اینشات | پربازدید و حرفه ای

آنچه در این مطلب میخوانید ریلز اینستاگراممزایای استفاده از ریلزافزایش بازدید و جذب فالورامکان ویرایش ریلز با استفاده از امکانات…

بیشتر بخوانید
قیمت طراحی سایت مشهد

قیمت طراحی سایت مشهد

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت طراحی سایتانواع روش‌های طراحی سایتکدنویسی   (hand-coding)سیستم مدیریت محتوا (CMS)استفاده از فریم ورک‌ها (Frameworks)استفاده از…

بیشتر بخوانید
آموزش نرم افزار اینشات

آموزش نرم افزار اینشات

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت آموزش نرم افزار اینشاتویژگی‌های نرم افزار اینشاتامکانات نرم افزار اینشاتبرش ویدئواضافه کردن موسیقیاضافه کردن…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.