آموزش گیمبال مشهد | تمرین های حرفه ای

آموزش گیمبال مشهد

آموزش گیمبال مشهد از آن موضوعاتی است که اگر به دنبال آموزش عکاسی و فیلمبرداری باشید حتما با آن نیز رو به رو خواهید شد. امروزه گیمبال از ملزومات مهم عکاسی و فیلمبرداری است که عدم آشنایی و استفاده از آن شما را از دسته عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای خارج می‌کند. در ادامه در مورد ماهیت گیمبال، روش استفاده از آن و نکات مهم آن با شما صحبت خواهیم کرد. اگر ساکن مشهد هستید می‌توانید از آموزش‌ کار با گیمبال مشهد در مجموعه ما استفاده کنید.

هدف استفاده از گیمبال چیست؟

هدف استفاده از گیمبال (یا استابلایزر) در فیلمبرداری و عکاسی، ایجاد تصاویر و فیلم‌هایی با حرکت نرم، ثابت و بدون لرزش است. با استفاده از گیمبال می‌توانید تحت هر شرایطی تصاویر و فیلم‌های باکیفیت تولید کنید. در فیلمبرداری با گیمبال باید به تعادل و حرکت‌های نرم دوربین توجه کنید. علاوه بر این آموزش نحوه استفاده صحیح از گیمبال، تنظیمات مناسب آن و تمرین مداوم می‌تواند به بهبود کیفیت فیلم‌های شما کمک کند.

در عکاسی نیز استفاده از گیمبال می‌تواند به بهبود عکس‌های شما کمک کند، به خصوص در عکاسی از مناظر طبیعی یا در شرایط نوری دشوار که معمولا در یک زاویه عکسبرداری نمی‌شود.  اگر به دنبال آموزش گیمبال مشهد هستید بهتر است که حتما به یک مجموعه با سابقه و معتبر در این زمینه مراجعه کنید زیرا امروزه مجموعه‌های زیادی هستند که ادعای آموزش دارند در حالی که سابقه زیادی در این حوزه ندارند.

%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9 %D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81 %DA%AF%DB%8C%D9%85%D8%A8%D8%A7%D9%84

گیمبال (Gimbal) چیست؟

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه حرفه‌ای‌ها آن تصاویر و نماهای کاملاً روان و سینمایی را فیلمبرداری می‌کنند؟ پاسخ ساده است، با استفاده از دستگاهی مکانیکی به اسم گیمبال یا استابلایزر است.

گیمبال یک دستگاه جانبی فیلمبرداری است که به شما امکان می‌دهد دوربین یا موبایل خود را به گونه‌ای نصب کنید که آزادانه به هر جهتی متمایل شود و ثابت بماند. گیمبال‌های مدرن از حسگرها و موتورهای پیچیده استفاده می‌کنند تا از هرگونه حرکت خارجی جلوگیری کنند و اطمینان حاصل کنند که دوربین دارای یک پلتفرم پایدار برای فیلم‌برداری است.

این فیلم به فیلمی روان از اجسام متحرک بدون لرزش دوربین تبدیل می‌شود، حتی زمانی که اپراتور دوربین همراه با جسم حرکت می‌کند. این پایداری فیلم یک عنصر حیاتی در ساخت ویدیو در سطح حرفه‌ای است. گیمبال تفاوت بین حرکات عمدی شما و وقفه‌های کوچک و ناخواسته مانند لرزش را حس می‌کند.

به همین دلیل است که سازندگان محتوای حرفه‌ای روی گیمبال‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. استفاده از گیمبال نیاز به اپراتور دوربین اختصاصی را از بین می‌برد و در عین حال فیلم‌هایی با کیفیت و پایدار ارائه می‌کند. اگر مشهدی هستید و به این حوزه علاقمند هستید به هیچ عنوان آموزش گیمبال مشهد را از دست ندهید.

%DA%AF%DB%8C%D9%85%D8%A8%D8%A7%D9%84 %D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C %D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86 %D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C

نحوه عملکرد گیمبال

واضح است که گیمبال وسیله‌ای است که برای تثبیت دوربین و فیلمبرداری روان و بدون لرزش استفاده می‌شود. این وسیله از موتورها و سنسورهای ژیروسکوپی و شتاب‌سنج برای خنثی کردن لرزش‌های ناخواسته دوربین در حین حرکت استفاده می‌کند.

درون گیمبال، سه محور اصلی وجود دارد:

  • محور عمودی: این محور دوربین را به سمت بالا و پایین حرکت می‌دهد.
  • محور افقی: این محور دوربین را به سمت چپ و راست حرکت می‌دهد.
  • محور چرخش: این محور دوربین را حول محور خود می‌چرخاند.

هر کدام از این محورها توسط یک موتور و یک سنسور ژیروسکوپی و شتاب‌سنج کنترل می‌شوند. سنسورها، لرزش‌های دوربین را در هر محور تشخیص می‌دهند و موتورها، با حرکت در جهت مخالف، این لرزش‌ها را خنثی می‌کنند.

به این ترتیب حتی اگر شما دوربین را به شدت تکان دهید، تصویر ضبط شده توسط آن کاملا روان و بدون لرزش خواهد بود. علاوه بر تثبیت تصویر، گیمبال‌ها معمولا دارای قابلیت‌های دیگری نیز هستند، مانند:

دنبال کردن سوژه: با فعال کردن این قابلیت گیمبال به طور خودکار دوربین را به سمت سوژه مورد نظر شما حرکت می‌دهد.

حرکات از پیش تعریف شده: گیمبال‌های پیشرفته، دارای حرکات از پیش تعریف شده‌ای مانند پانوراما، تایم لپس و … هستند که می‌توانید از آن‌ها برای فیلمبرداری استفاده کنید.

کنترل از راه دور: می‌توانید با استفاده از ریموت کنترل یا اپلیکیشن گوشی هوشمند، گیمبال را کنترل کنید.

گیمبال‌ها در انواع مختلفی با قیمت‌های گوناگون عرضه می‌شوند. نوع گیمبال مورد نیاز شما، به نوع دوربین، سبک فیلمبرداری و بودجه شما بستگی دارد. قبل از خرید گیمبال بهتر است که در ابتدا بدانید چه نوع گیمبالی برای شما مناسب است سپس در جهت خرید آن اقدام کنید. با آموزش گیمبال مشهد در مجموعه ما نوع گیمبالی که برای شما مناسب است را به شما خواهیم گفت.

نکات ضروری برای استفاده صحیح از گیمبال

همانطور که می‌دانید گیمبال یک ابزار ضروری برای هر فیلمبردار است. با این حال می‌تواند در ابتدا که آشنایی زیادی با آن ندارید طاقت فرسا باشد. پیشنهاد می‌شود که در ابتدا آموزش‌های این وسیله را بیاموزید و سپس در جهت استفاده حرفه‌ای آن اقدام کنید. در ادامه چند نمونه از نکاتی که در مورد آموزش گیمبال باید رعایت کنید را برای شما بازگو می‌کنیم.

تعادل را تنظیم کنید

حفظ تعادل دوربین در گیمبال مهم‌ترین نکته در استفاده از آن است. ابتدا باید دوربین خود را به پایه گیمبال وصل کنید. به یاد داشته باشید که نباید گیمبال را قبل از بالانس کردن دستی دوربین روشن کنید.

در غیر این صورت، موتور گیمبال باید بیشتر از آنچه نیاز است کار کند و باتری آن سریع تخلیه می‌شود و ممکن است برای موتورها نیز مشکل ایجاد کند. حال برای متعادل کردن آن، باید وزن دوربین را در نظر بگیرید. سعی کنید در حین متعادل کردن گیمبال از سه پایه استفاده کنید.

یافتن تعادل مناسب در موتورهای شیبدار نکته بسیار مهمی است. پس از اتمام نصب دوربین ابتدا ببینید به کدام سمت، جلو یا عقب می‌چرخد.

سعی کنید موتور شیب را طوری تنظیم کنید که دوربین شما به طرفین متمایل نشود. سپس آن را به سمت بالا بچرخانید تا ببینید آیا می‌تواند دوربین را در یک مکان نگه دارد یا خیر. اگر به هر طرف افتاد، آن را کمی بیشتر تنظیم کنید. اگر نه، دوربین شما کاملاً روی پایه گیمبال متعادل است.

توجه: همیشه با توجه به وزن دوربین خود یک گیمبال بخرید. اگر گیمبال نتواند وزن دوربین شما را تحمل کند، ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد به شما آسیب برساند. تمامی این نکات همراه با جزئیات بسیار زیاد در آموزش گیمبال مشهد در مجموعه ما به شما آموزش داده خواهد شد.

تنظیم خودکار

پس از متعادل کردن دوربین روی پایه گیمبال می‌توانید آن را روشن کنید. به عنوان یک کاربر جدید گیمبال توصیه می‌کنیم از تنظیمات autotune استفاده کنید.

برای فعال کردن آن کافی است به تنظیمات گیمبال رفته، به پایین بروید و تنظیمات موتورها را پیدا کنید. در آنجا فقط autotune را روشن کنید. سپس گیمبال به طور خودکار وزن پایه را به موتورها تقسیم می‌کند و هنگام کار با گیمبال به طور خودکار از نیروی مناسب استفاده می‌کند.

این کار در ابتدای استفاده از گیمبال برای عادت کردن به گیمبال است. بعد از اینکه عادت کردید می‌توانید از تنظیمات سفارشی متناسب با نیاز خود استفاده کنید که باعث حرفه‌ای‌تر شدن خروجی نهایی می‌شود.

در نهایت با انجام این کار می توانید قدرت بسیار بیشتری را در حین کار به موتور ارائه دهید که بسیار کارآمدتر است.

%D8%B7%D8%B1%D8%B2 %D8%B5%D8%AD%DB%8C%D8%AD %D8%AF%D8%B3%D8%AA %DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86 %DA%AF%DB%8C%D9%85%D8%A8%D8%A7%D9%84

با شات‌های آزاد تمرین کنید

اگر تجربه‌ای در مورد فیلمبرداری دارید پس می دانید که کار آسانی نیست. شما باید خلاق باشید و تخیل خوبی داشته باشید، که این موضوع در یک روز به وجود نمی‌آید و باید به آن زمان بدهید.

برای سطح مبتدی می‌توانید با گرفتن عکس‌های آزاد و زیاد شروع کنید. این یک تمرین عالی برای شماست این به شما این آزادی را می‌دهد که هر کاری که می‌خواهید را بدون هیچ محدودیتی انجام دهید. در ابتدا فقط در فضاهایی که گیمبال را در دست دارید قدم بزنید و از چیزهایی که دوست دارید عکس بگیرید.

نگران کیفیت فیلم نباشید، فقط سعی کنید تا حد امکان زاویه بهتری داشته باشید. زیرا وقتی به پیدا کردن زاویه مناسب عادت کنید به طور خودکار فیلمبرداری با کیفیتی را تجربه خواهید کرد.

پس از آن می توانید به مرحله بعدی بروید. همیشه به یاد داشته باشید، هر کسی سرعت یادگیری خود را دارد. اما در نهایت این موضوع را به خاطر داشته باشید که تمرین مداوم و مستمر اگر زیر نظر فرد متخصص همراه با رفع اشکال باشد تا حد زیادی سرعت یادگیری شما در زمینه کار با گیمبال را افزایش می‌دهد.

نزدیک شدن

وقتی تازه وارد کار استفاده از گیمبال می‌شوید برای گرفتن عکس از نزدیک مردد هستید. مهم نیست چقدر در سینما/عکاسی تازه‌کار یا باتجربه باشید، اگر تلاش نکنید هرگز موفق نخواهید شد. بنابراین هنگام گرفتن عکس‌های نزدیک نترسید، تا جایی که نیاز دارید نزدیک شوید.

 

آموزش گیمبال موبایل

آموزش گیمبال موبایل

کلام آخر

در نهایت باید این موضوع را بدانید که امروزه گیمبال یک وسیله جانبی فیلمبرداری جدا نشدنی در فیلمبرداری و عکاسی‌های حرفه‌ای است. در واقع بدون استفاده از این دستگاه نمی‌توان یک پروژه حرفه‌ای فیلمبردی را پیش برد. از طرفی استفاده از گیمبال مستلزم مهارت استفاده از آن است در غیر این صورت نه تنها به کیفیت محصول نهایی کمکی نمی‌کند بلکه می‌تواند هم هزینه زیادی و هم مشکلات دیگری را به پروژه اضافه کند. مهارت استفاده از این ابزار نیز نیازمند کسب تخصص و تمرین با آن است. مجموعه ما تلاش می‌کند تا آموزش گیمبال مشهد را به صورت حرفه‌ای و  کامل به علاقمندان این حوزه به صورت حضوری و حتی به صورت کاملا خصوصی ارائه کند.

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از استفاده از هر نوع آموزشی در ابتدا با افراد متخصص این حوزه مشورت کنید. برای استفاده از آموزش‌های مجموعه هدا استودیو می‌توانید از مشاوره رایگان آن استفاده کنید. در آپارات هدا استودیو می توانید سایر نمونه کارهای این مجموعه را مشاهده کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
اهمیت ساخت ریلز با اینشات

ساخت ریلز با اینشات | پربازدید و حرفه ای

آنچه در این مطلب میخوانید ریلز اینستاگراممزایای استفاده از ریلزافزایش بازدید و جذب فالورامکان ویرایش ریلز با استفاده از امکانات…

بیشتر بخوانید
قیمت طراحی سایت مشهد

قیمت طراحی سایت مشهد

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت طراحی سایتانواع روش‌های طراحی سایتکدنویسی   (hand-coding)سیستم مدیریت محتوا (CMS)استفاده از فریم ورک‌ها (Frameworks)استفاده از…

بیشتر بخوانید
آموزش نرم افزار اینشات

آموزش نرم افزار اینشات

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت آموزش نرم افزار اینشاتویژگی‌های نرم افزار اینشاتامکانات نرم افزار اینشاتبرش ویدئواضافه کردن موسیقیاضافه کردن…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.