عکاسی و فیلمبرداری با موبایل | آموزش خصوصی در مشهد - هدا استودیو

عکاسی و فیلمبرداری با موبایل | آموزش خصوصی در مشهد

دوره-آموزشی-عکاسی-و-فیلمبرداری-با-موبایل مشهد

آموزش عکاسی و فیلمبرداری با موبایل در مشهد، موضوعی است که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم. در انتهای این مطلب نیز به سرفصل های دوربه آموزشی و همچنین نحوه شرکت در این کلاس خصوصی آموزش عکاسی اشاره کرده ایم. پس همراه ما باشید. در ابتدا اشاره خواهیم داشت به تاریخچه کوتاهی از عکاسی و فیلمبرداری با موبایل.

تاریخچه کوتاهی از عکاسی و فیلمبرداری با موبایل

اولین عکس های ثبت شده بشر به بیش از یک قرن پیش بر می گردد. بعد از اختراع دوربین عکاسی و ثبت اولین عکس ها، این صنعت پیشرفت کرده، و هم اکنون به یکی از پیشرفته ترین آنها تبدیل شده است. روزانه در سراسر جهان و در رسانه ها شاهد عکس ها و محتواهای متفاوتی از اقشار مختلف مردم هستیم. این عکس ها در انواعی از کیفیت ها دسته بندی شده، و هر کدام گویای موضوعی است.

قبل از ارائه قابلیت عکاسی با موبایل، این صنعت به دوربین های مختلف محدود می شد. دوربین هایی که در انواع مختلف عرضه، و فقط در موقعیت های خاصی از آن ها استفاده می شد. بعد از مدتی از ارائه موبایل، این محصول با قابلیت عکس برداری عرضه شد. مطمئنا اولین دوربین ها، به کیفیت دوربین های تعبیه شده در موبایل های امروزی نبود. اما بعد از مدتی و ارتقا این دوربین ها در موبایل های مختلف، آهسته آهسته زمزمه هایی از عکاسی هایی تخصصی با موباید هم به گوش رسید.

تا قبل از آن دوره، دوربین ها برای عکاسی مورد استفاده بود. اما بعد از ارائه این امکان در موبایل ها، ماجرا تغییر کرد. کم کم موبایل های کوچک و جمع و جور جای دوربین های بزرگ و دست و پا گیر امروزی را گرفته، و روز به روز محبوب تر شد. در ادامه به بعضی موارد مهم در این صنعت، و کاربرد آن ها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

درباره عکاسی با موبایل

همانطور که اشاره شد، عکاسی و فیلمبرداری با دوربین تلفن همراه بعد از مدتی از ارائه این مورد در موبایل های مختلف آغاز شده، و همچنان ادامه دارد. در ابتدا این عکاسی ها نیاز به تخصص خاصی نداشته، و همه مردم از آن استفاده می کردند. بعد از مدتی اما، بحث تخصص در این زمینه نیز شنیده می شد. کم کم افرادی مواردی را برای عکاسی بهتر با موبایل معمولی در دست شما آموزش داده، و عکس های شما را به سطح خوبی می رسانند.

این مورد نیز در طی زمان جای خود را به موارد تخصصی تری داده، و در این زمینه دوره های تخصصی تری شکل گرفت. از آموزش نوردهی خوب و قاب بندی درست با دوربین موبایل، تا آموزش طراحی محیط عکاسی و انتخاب درست موبایل برای عکاسی در این دوره های آموزش داده می شوند. علاوه بر این، این آموزش هم اکنون جزو موارد کاربردی محسوب شده، و بسته به مقدار تخصص شما نیز درآمد دارد.

دوره آموزش تولید محتوا هدا استودیو، با آموزش مواردی مهم در زمینه عکاسی و فیلمبرداری با موبایل، تخصص شما را در این زمینه افزایش داده، و با خصوصی بودن دوره، از آموزش صحیح شما مطمئن خواهد شد.

چند اصطلاح رایج در عکاسی و فیلمبرداری با موبایل

در گشت و گذار در دنیای عکاسی و فیلمبرداری، حتما با چند اصطلاح جدید و نا آشنا برخورد کرده اید. در دنیای وسیع عکاسی مانند هر علم  صنعت دیگری، چندین و چند اصطلاح تخصصی وجود دارد. ابتدا این اصطلاحات کمی گیج کننده هستند. هر کدام از این کلمات برای موضوع خاصی به کار رفته، و یادگیری آنها برای هر علاقه مند به این رشته واجب است. این اصطلاحات بسیار مهم بوده، و در یادگیری شما نقش مهمی ایفا خواهند کرد. در ادامه به بررسی چند مورد از این اصلاحات خواهیم پرداخت.

عکاسی

اولین و رایج ترین کلمه در این بین، خود عبارت عکاسی است. به نقل تاریخی، این اصطلاح از دو بخش فوتو و گرافی تشکیل می شود. کلمه اول در زبان یونانی به معنای نور و کلمه دوم در زبان یونانی به معنی ترسیم است. پس این عبارت به معنی ترسیم نور استفاده می شود. در این فرآیند به ظاهر ساده، اما پیچیده، نور از طیق لنز ها متمرکز شده، و از طریق واسطه قابل ذخیره، اشتراک و دسترسی خواهد شد.

فوکوس

کلمه فوکوس، چه در صنعت عکاسی، و چه در زندگی روزمره استفاده شده، و عبارتی غریب به نظر نمی رسد. اما، در عکاسی این کلمه به مفهوم و عمل خاصی اشاره دارد. در چشم ما، زمانی که چشم روی مورد خاصی تمرکز کند، بقیه موارد اطراف تار یا محو می شوند. در دنیای عکاسی نیز همین اتفاق می افتد. وقتی با دوربین موبایل یا دوربین حرفه ای بر روی سوژه ای تمرکز یا فوکوس کنید، اشیا کنار و حول آن به مرور تار و تار تر شده و سوژه شما مرکزیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

ترکیب بندی

ترکیب بندی یا به اصطلاح فرانسوی کمپوزسیون، شامل چند مورد مختلف در کل عکس شما اشاره دارد. تمام عناصر عکس شما مثل فاصله کانونی، بوکه مطلوب، زاویه عکس و.. شامل ترکیب بندی می شود. در مورد ترکیب بندی، تنها بعضی از عکس ها دارای ترکیب بندی درست هستند. تصاویر با ترکیب بندی خوب شامل مواردی هستند، که برای تکمیل روایت یا عکس مورد نظر با هم همخوانی داشته، یا به اصطلاح تعامل خوبی دارند. این موارد شامل پس زمینه، سوژه و.. می باشند.

برای رسیدن به ترکیب بندی مناسب و قابل قبول، باید چند نکته را بدانید. ترکیب بندی به کل تصویر اشاره دارد. پس تنها سوژه را در نظر نگیرید. برای رسیدن به ترکیب بندی درست، باید به تمامی موارد مانند نور، خطوط راهنما و.. نیز توجه کنید. نکته دوم اینکه رسیدن به ترکیب بندی زیبا، نیاز به تمرین دارد. پس بدون عجله و با رعایت چند نکته مانند استفاده از خطوط راهنما، به تمرین آن بپردازید.

نویز

نکته مهم اینکه، نویز در عکاسی و فیلمبرداری، با نویز در دیگر صنایع، مانند صوت و … تفاوت دارد. در صنعت عکاسی، اگر تصاویر خود را با ایزو بالا مثل 3200 یا 6400 ثبت کنید، و سپس در نمایشگری مانند کامپیوتر قرار دهید، با لکه ها و الگو هایی روی تصویر خود روبرو خواهید شد.  به این مورد نویز دیجیتال اطلاق شده، و این مورد برای دوربین های دیجیتالی امروز مشکلی جدی به شمار می رود. البته، فناوری های جدید راه حل هایی برای این مورد ارائه و پیشنهاد کرده اند.

حسگر

حسگر یا در اصطلاح انگلیسی سنسور، در داخل دوربین شما قرار می گیرد. گوشی های هوشمند و البته دوربین های جیبی، دارای حسگر بسیار کوچکی بوده،  و دوربین های گران قیمت تر حسگر بزرگ تر و لنز های قابل تعویض دارند. نکته جالب اینکه، به طور کلی حسگر های کوچک، مناسب عکاسی در محیط های کم نور نمی باشند. پس استفاده از فلش در این مورد به شما کمک خواهد کرد. البته با اینکه دوربین های گران قیمت تر دارای حسگر های بزرگ تری هستند، اما لزوما شما را عکاس بهتری جلوه نداده، و تمرین و استفاده درست از دوربین و یادگیری تکنیک های اصولی عکاسی به شما بیشترین کمک را خواهند کرد. این قطعه میکروچیپ بوده، و نور ورودی را جذب خواهد کرد.

شاتر

اسم این قطعه را حتما شنیده اید. این قطعه پرده کوچکی داخل دوربین بوده، و وظیفه آن باز و بسته شدن برای ورود نور مناسب برای عکاسی است. درباره سرعت این قطعه، باید گفت با حداکثر سرعت شاتر حداکثر دوربین ها، از سریع ترین سوژه ها مانند ماشین ها یا موج سوار ها می توان عکاسی کرد. حداکثر سرعت مذکور 1/4000 بوده، و البته برای عکاسی در این سرعت بالا به نور خوبی نیاز دارید. اگر عکاسی شما در طول روز باشد، نتایج هم احتمالا قابل قبول شماست.

سرعت شاتر

به سرعت باز و بسته شدن شاتر، قطعه ای که نوردهی را تنظیم می کند شاتر اسپید می گویند. این سرعت برحسب ثانیه اندازه گیری می شود. نکته قابل توجه اینکه، این سرعت هر چه آهسته تر، روشنایی تصویر دریافتی شما نیز بیشتر است.

سرعت همگام سازی

به سریع ترین سرعت قابل استفاده شاتر در هنگام عکاسی با فلش، و البته برای جلوگیری از برش نور اطلاق می شود. برای استفاده راحت تر از سرعت های شاتر در مرتبه پایین تر استفاده کنید. اما برای استفاده شاتر ها با سرعت بالاتر باید تنظیمات پیچیده تری را آموخته و استفاده کنید.

عکاسی ماکرو

معنی لغوی کلمه ماکرو به معنی بزرگ است. این اصطلاح برای مواردی مانند عکاسی و فیلمبرداری از موارد کوچک مانند حشرات و.. استفاده شده، و قادر است آن ها را بزرگ تر نشان دهد. به همین دلیل به عکاسی ماکرو معروف است. مزیت این لنز ها در فاصله عکاسی مشخص می شود. این لنز امکان عکاسی از فاصله نزدیک را برای شما ممکن می کند.

 از معایب این لنز می توان به قیمت گران آن ها اشاره کرد. این لنز ها اما، تصاویر فوق العاده ای را ثبت کرده، و تجربه ای لذت بخش را برای شما به ارمغان می آورند. اما اگر نگران هزینه هستید روش های دیگری نیز برای داشتن این روش عکاسی وجود دارد.

برای این قابلیت می توانید از مواردی مانند اکستنشن تیوب، ضمیمه های لنز کلیپ آن و حتی فیلتر های کلوز آپ استفاده کنید. این روش های عکاسی کم هزینه تری را برای شما به ارمغان می آورند.

ترکیب بندی هنری با موبایل

اصول بسیاری برای عکاسی و فیلمبرداری خوب و درست وجود دارد. یکی از اصولی که در عکاسی با موبایل باید رعایت شود، ترکیب بندی درست است. این مسئله بسیار مهم بوده، و دارای مواردی برای رعایت است. در ادامه به چند مورد از موارد مهم خواهیم پرداخت.

تنظیم فوکوس دوربین

اگر از گوشی هوشمند استفاده کنید، خود گوشی کار فوکوس را برای شما انجام خواهد داد. اما تلفن های هوشمند فوکوس را روی پیش زمینه قرار می دهند. گاهی اوقات شما فوکوس را بر روی بخش دیگری از تصویر می خواهید. در این موارد دوربین گوشی را باز کرده و در محل دلخواه تان برای وضوح بیشتر، کلیک کنید. با این کار وضوح به نقطه مورد نظر شما تغییر می کند.

گاهی اوقات سوژه شما متحرک است. در این موارد طبیعتا به علت سرعت سوژه، تنظیم وضوح در لحظه تقریبا غیر ممکن می شود. برای وضوحی بهتر باید قبل از ثبت تصویر جسم متحرک، روی صفحه ضربه زده، و وضوح تصویر را تنظیم کنید.

استفاده مفید از فضای منفی

فضای منفی چیست؟ شاید شما هم در بعضی از عکس های اطراف خود، عکسی تقریبا خالی، با سوژه ای در بخشی از تصویر دیده باشید. به آن فضای خالی، فضای منفی گفته می شود. این فضا برای فوکوس و بهتر نشان دادن سوژه بسیار کاربرد دارد. علاوه بر آن به تصویر شما جلوه و زیبایی خاصی می بخشد. این فضا می تواند هر چیزی، مانند دیوار، آسمان و.. نیز باشد.

استفاده از خطوط راهنما

شاید شما هم در بعضی از عکس ها، ناخودآگاه نظرتان به خطوط یا مناطق خاصی از تصویر جلب شود. در این عکس ها از ترفند خطوط راهنما استفاده شده است. در بعضی تصاویر خطوطی وجود دارند که چشم مخاطب را به نقطه خاصی از تصویر جلب خواهند کرد. این خطوط به خطوط راهنما معروف اند. نکته جالب اینکه، این خطوط دارای الگو های خاصی مانند مستقیم یا مدور نیز هستند. به عنوان مثال می توان به ریل های قطار در تصاویر، پلکان ها و.. اشاره کرد. این خطوط حس عمق را به تصویر شما می بخشند.

تقارن یابی

همه ما با مفهوم تقارن آشنا هستیم. می توان این مفهوم را به صورت تناسب، تعادل و هماهنگی نیز تعریف کرد. این تصاویر با حس خوشایندی که برای چشم شما ایجاد می کنند، خوشایند شما هستند. همچنین این روش برای ترکیب بندی هرچه بهتر تصویر شما بسیار مفید است. تقارن در مکان های مختلف دارای مفهوم های تخصصی بوده، و در عکاسی نیز دارای مفهوم خاصی است. تقارن در عکاسی به مفهوم تصویری با قابلیت تقسیم آن به دو بخش برابر تعریف می شود. در این مورد نیز می توان از مورد قبل، یعی خطوط راهنما بهره برد. این خطوط را می توان در ایجاد تقارن موثر دانست.

بزرگ نمایی بیش از حد ممنوع!

گاها پیش می آید که برای سوژه های دور، به جای جلوتر رفتن بزرگ نمایی تصویر را بیشتر می کنیم. این کار باعث کم شدن وضوح تصویر، و ایجاد تصویری تار، و در نهایت کم کیفیت شدن عکس شما می شود. بهتر است در صورت توان، تا حد امکان به سوژه نزدیک شوید. در این صورت کیفیت تصویر نیز به حد خوبی باقی می ماند.

پرسپکتیو های جذاب

بعضی از زوایا در تصاویر منحصر به فرد بوده و جذاب تلقی می شود. علاوه بر این رعایت قوانین پرسپکتیو اصولی، تصاویر شما را زیباتر از قبل خواهد کرد. این قوانین باعث ایجاد حس عمق در مخاطب شده، و آن ها را برجسته نشان می دهد. به طور خلاصه سعی کنید با استاده از فضای منفی و انتخاب زوایای جذاب، کیفیت تصویر خود را هر چه بیشتر بهبود ببخشید.

نور پردازی با موبایل

یکی از مباحث مهم و اساسی در عکاسی و فیلمبرداری با موبایل، یا هر وسیله دیگری، نور پردازی است. این مورد در صنعت عکاسی نقش مهمی داشته و در بسیاری از موارد عکس را جذاب تر و اصولی تر نشان می دهد. نور پردازی جزو موارد مهم در یادگیری این حرفه است.

امروزه بسیاری از دوربین های تخصصی، و البته گوشی های هوشمند دارای امکان تنظیم نور در سطح خوبی هستند. مزیت این امکان دسترسی راحت به نور مناسب است. در گوشی های هوشمند، با کلیک یک یا دو دکمه، نور مورد نظر خود را فراهم کرده و از پیچیدگی تنظیم نور در دوربین های تخصصی هم خبری نیست. اما گاهی محیط عکاسی شما بیش از حد روشن یا بیش از حد تاریک است. در این موارد شما نیازمند تنظیم نور به صورت دستی هستید. این امکان با ضربه زدن روی نقطه مورد نظر در صفحه میسر است. برای تنظیمات بیشتر نیز به قسمت تنظیمات دوربین موبایل خود مراجعه کرده، و از قسمت ایزو، یا سرعت شاتر تنظیمات دلخواه خود را برگزینید.

چند نکته در نورپردازی

اما چند نکته مهم نیز به نور پردازی درست تصویر شما کمک می کند. یکی از این موارد استفاده از نور طبیعی، یعنی نور خورشید است. اگر سوژه خود را در نزدیکی پنجره، یا مکانی با نور مناسب قرار دهید، از نور طبیعی استفاده خواهید کرد. در بعضی موارد نیز، دقیقا موقعیت متضاد است. نور بیش از حد بوده و شما با تصویری بی نهایت روشن مواجه خواهید شد. در این موقعیت اولین راهکار پیدا کردن سایه است. خصوصا اگر نور مورد نظر شما از خورشید سر چشمه می گیرد. نکته دیگر، زمان عکس برداری است. در صورت امکان، از عکس برداری از سوژه در فضای باز، قبل از 12 ظهر خودداری کنید. بعد از این زمان، از تابش مستقیم خورشید در امان بوده و عموما عکس بهتری را ثبت خواهید کرد.

مزیت های عکاسی با موبایل

در مقایسه دوربین عکاسی و موبایل های هوشمند، نکات قابل توجهی مد نظر است. این مقایسه شامل موارد مهمی مانند کیفیت عکس، قیمت، طول عمر، تخصص هر کدام و… می شود. این موارد نیز با توجه به اولویت های افراد متغیر است. در مقایسه کیفیت تصاویر، نکته قابل توجه کیفیت بالای تصاویر در عکاسی با دوربین دیجیتال است. اگر به فکر عکاسی حرفه ای با تصاویر با کیفیت هستید، دوربین حرفه ای عکاسی این کار را برای شما انجام می دهد.

در مقایسه ای دیگر، حمل دوربین عکاسی در هر موقعیتی ممکن نیست. وسایل مورد نیاز دوربین عکاسی دست و پا گیر بوده، و گاهی ممکن است فراموش شوند. اما تلفن هوشمند شما همیشه همراه شماست. در این مورد، هر وقت و هرجا می توانید به راحتی و با سرعت عکاسی کنید. علاوه بر این عکاسی با تلفن همراه برای کودکان و در سنین مختلف راحت تر و سریع تر است. برای عکاسی بهتر می توانید در دوره عکاسی و فیلمبرداری با موبایل در مشهد زیر نظر هدا استودیو شرکت کنید.

هزینه های عکاسی با موبایل

در مورد قیمت آن ها، عکاسی با موبایل ارزان قیمت تر بوده، و شما را از قیمت های بالای قطعات مختلف دوربین عکاسی بی نیاز می کند. علاوه بر این شما با صرف هزینه برای موبایل هوشمند، علاوه بر عکاسی در سطح معمولی تا خوب، می توانید از امکانات دیگر این گوشی ها نیز بهره مند شوید. اما دوربین عکاسی فقط مخصوص ثبت تصاویر بوده، و مسلما خدمات دیگری ندارد. پس با توجه به اولویت خود، و با اطمینان خاطر خرید کنید.

مقایسه راحتی کار نیز مد نظر است. دوربین های عکاسی به حداقلی از تخصص نیار دارند. و ممکن است شما آن حداقل را دارا نباشید. اما موبایل های هوشمند به راحتی و به سرعت مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، عکس های ذخیره شده در موبایل به راحتی در دسترس شما و دوستانتان قرار گرفته و به سرعت به اشتراک گذاشته می شوند. اما عکاسی با دوربین های تخصصی کمی مسئله پیچیده تری به شمار می آید.

مزیت بعدی موبایل نسبت به دوربین عکاسی، تمرین بیشتر به علت دسترسی آسان تر است. از آنجایی که دسترسی شما به موبایل شما بیشتر است، تمرین شما نیز به طبع بیشتر است. در حالی که برای تمرین با دوربین های تخصصی باید شرایط ویژه تری در نظر گرفت. اما موبایل هوشمند شما در هر شرایطی در کنار شما بوده، و تمرین هر چه بیشتر در صنعت عکاسی، در کنار تخصص و یادگیری درست باعث پیشرفت هر چه بیشتر شما در این زمینه می شود.

چند نکته مهم در عکاسی و فیلمبرداری با موبایل

در عکاسی بهتر با موبایل نکات مختلفی وجود دارد. رعایت این نکات به عکاسی هرچه بهتر شما کمک خواهد کرد. در ادامه به بررسی چندین مورد از این نکات خواهیم پرداخت.

نور خود را تنظیم کنید

همانطور که قبلا اشاره شد، نور نقش بسیار مهمی در عکاسی شما دارد. این مورد علاوه بر طبیعی تر جلوه دادن عکس و فیلم شما، کیفیت بیشتری نیز به عکس شما می بخشد. در حقیقت هر عکاس حرفه ای روی این مولفه حاب کرده، و آن را یکی از مهم ترین مورا در عکاسی حرفه ای در نظر می گیرد.

برای بهتر شدن این مورد، می توانید از نور طبیعی استفاده کنی. این نور عکس شما را ساده و در عین حال طبیعی و جذاب نشان می دهد. سعی در انتخاب محیط هایی با نور مایل خورشید داشته باشید. با این کار کیفیت عکس را نیز بالا خواهید برد. در این مورد می توانید از ساعت طلایی عکاسی استفاده کنید. این ساعت به یک ساعت پس از طلوع خورشید و یک ساعت قبل از غروب آن اطلاق می شود. با استفاده از این زمان و تنظیم نور زیبایی عکس خود را تضمین کنید.

قاب بندی را رعایت کنید

یکی از مهم ترین مولفه ها در صنعت عکاسی و فیلمبرداری قاب بندی است. یک قاب بندی درست می تواند شما را از نور پردازی بد، کیفیت پایین و… خلاص کند. علاوه بر این یکی از مولفه های زیبایی تصویر قاب بندی درست است. راجع به استفاده از فضای منفی نیز صحبت کردیم. این مورد نیز می تواند در قاب بندی زیبا موردی مهم و کاربردی به شمار بیاید. این مولفه با تمرین های مکرر به دست آمده، و هر بار تمرین شما را در انجام این کار بهتر و بهتر می کند.

برای قاب بندی بهتر چند مورد را رعایت کنید. زاویه های منحصر به فرد را امتحان کنید. در بعضی از موقعیت ها زاوایای متفاوتی در زیبایی تصویر شما اثر دارند. پس، بعد از امتحان زوایای مختلف بهترین آن ها را انتخاب کرده و به عنوان زاویه اصلی عکس خود برگزینید.

نقطه کانونی داشته باشید

در تصویر برداری، یکی از نکته های مهم انتخاب نقطه کانونی است. این نقطه از بعضی جهات اهمیت فراوانی دارد. در نقطه کانونی، شما از اینکه سوژه شما اولین  چیزی است که دیده می شود، مطمئن می شوید. این مورد در افزایش کیفیت تصویر شما تاثیر فراوانی دارد.

قانون یک سوم را رعایت کنید

تصویربردارن آماتور گاها دچار خطا در این مورد می شوند. اما شما با رعایت این مورد تصاویر خود را به کیفیت بالاتری خواهید رساند. این قانون شامل شکستن کادر به یک سوم با دو خط افقی و دو خط عمودی است. بعد از این کار، سوژه خود را در یکی از نقاط تقاطع قرار دهید. با این کار سوژه خارج از مرکز قرار می گیرد. رعایت این قانون تصویر شما را بهبود می بخشد.

تنظیمات دوربین موبایل خود را یاد بگیرید

با اینکه خوشبختانه موبایل های هوشمند امروزی تا حدود خوبی دارای تنظیمات هوشمند هستند، اما برای یادگیری بهتر عکاسی و فیلمبرداری با موبایل باید تنظیمات دوربین موبایل هوشمند خود را تا حدودی یاد گرفته باشید. اولین موارد مهم دیافراگم و سرعت شاتر است. دیافراگم سنسور به میزان باز شدن آن هنگام عکس برداری شما اشاره داشته، و این مورد بر مدیریت عامل مهم نور، و البته عمق فوکوس دارد. هر اندازه دیافراگم بازتر باشد، عکس های شما نیز اصطلاحا سبک تر خواهند شد. عمق فوکوس نیز کوتاه تر خواهد شد.

سرعت شاتر نیز همانطور که اشاره شد، به مدت زمانی که تصاویر شما در معرض نور قرار می گیرند، اطلاق می شود. در این مورد با طولانی قرار دادن سرعت شاتر، جلوه های تار و زیبایی خواهید داشت. سرعت کوتاه نیز به نور بیشتر احتیاج داشته، اما اجازه تصویر برداری به صورت واضح را نیز به شما می دهد.

تمرین با نرم افزار های ویرایش عکس

اگر عکس برداری خوب را در نظر نگیریم، ویرایش عکس به روش درست نیز بسیار مهم است. بسیاری از عکس ها در رسانه های مختلف، در موقعیت بدی ثبت شدند. اما عکاس با مهارت هایی نظیر ویزایش درست عکس یا فتوشاپ، توانسته کیفیت عکس خود را تا حدود خوبی بالا ببرد. فیلتر های مختلف در شبکه های اجتماعی نیز، در این مورد کمک شایانی به شما خواهند کرد. بنا براین یادگیری این مهارت ها نیز در عکس نهایی شما تاثیر دارند. با شرکت در دوره آموزش کار با اینشات و آموزش کار با پریمیر در مشهد، می توانید مهارت خود را ارتقا بخشیده، و از عکس های با کیفیت خود نهایت استفاده را ببرید. این مهارت در دوره های حضوری، با اساتید ماهر و به صورت خصوصی، آموزش داده شده، و چیزی از قلم نخواهد افتاد.

بعد از یادگیری این مهارت، به یاد داشته باشید که این مهارت خوب، در کنار یادگیری عکاسی به صورت اصولی نتیجه درستی در پی خواهد داشت.

تمرین خود را بیشتر کنید

هر کاری و خصوصا هر مهارتی، با تمرین بیشتر نتیجه بهتری دارد. این صنعت نیز از این قاعده جدا نیست. بسیاری از مهارت های زیر شاخه عکاسی، با تمرین های مکرر بهتر و بهتر می شوند. پس تمرین مکرر عکاسی را در برنامه خود قرار داده و با یادگیری اصولی آن در کنار تمرین، پیشرفت خود را تضمین کنید.

آموزش اصولی عکاسی با موبایل در مشهد

بعد از دنبال کردن مطالب درباره عکاسی  وفیلمبرداری با موبایل هوشمند، نکته مهم دیگری نیز مطرح است. مقاله های مختلف می توانند در بهبود عکاسی شما تاثیر گذار باشند. اما برای یادگیری اصولی این حرفه، مانند بسیاری از حرفه های دیگر، نیازمند اساتید، محتوای تخصصی و راهنما دارید.

دوره آموزش عکاسی با موبایل در مشهد با ارائه خدمات کاربردی، یادگیری این حرفه را برای شما ممکن خواهد کرد. این دوره دارای مزیت های زیر است:

کلاس های حضوری

کلاس های آنلاین در کنار مزیت های خود، دارای معایب بسیار جدی نیز هستند. این دوره ها با برگزاری به صورت مجازی، گاهی کیفیت دوه های حضوری  را نداشته، و انتظار شما را در این مورد برآورده نخواهند کرد. در یادگیری عکاسی، همراه بودن اساتید در زمان یادگیری شما بسیار مفید بوده، و تاثیر بسزایی در یان امر خواهد گذاشت.

خصوصی بودن دوره

بعضی از دوره های حضوری و مجازی، با ازدحام جعیت همراه بوده، و این امر گاها باعث عدم یادگیری هر دانشجو به صورت کامل، و عدم استفاده درست شما از دوره خواهد شد. دوره خصوصی باعث اسفاده هر چه بیشتر دانشجو از محتوا دوره شده، و اشکالات شما به صورت تخصصی رفع خواهد شد.

ساعت شناور

یکی از مشکلات فراگیر دوره های آموزشی هماهنگی دانشجو با ساعت حضور در دوره است. این امر باعث عدم استفاده شما از بسیاری از محتوا های مفید خواهد شد.  این اشکال در این دوره برطرف شده، و ساعت کلاس به صورت شناور و به انتخاب خود شما تنظیم خواهد شد.

تجربه بالای مدرس دوره

مدرس دوره یکی از مهم ترین مولفه های دوره است. اگر مدرس تازه کار باشد، و از تجربه کافی نیز برخوردار نباشد، کیفیت دوره تا سطح زیادی مورد اشکال است. این دوره با تجربه بالای مدرس خود، این مشکل را بر طرف کرده، و محتوای کلاس را تضمین می کند.

مطالب عملی، تمرین و ارائه نمونه کار

همانطور که اشاره شد، تمرین در صنعت عکاسی مولفه بسیار مهمی به شمار می آید. اما تمرین عکاسی تخصصی نیاز به تجهیزات تخصصی نیز داردو تجهیزاتی که در یادگیری دانشجو مفید واقع شده، و دارای بیشترین کاربرد باشد. اساتید این دوره ضمن تدریس، با مطالب عملی و البته به همراه تجهیزات کامل همراه شما هستند. از این موارد می توان به دوربین گیمبال، نور، میکروفون و… اشاره کرد. همچنین، اساتید با تجربه، با ارائه نمونه کار در این دوره شما را از تخصص خود مطمئن می کنند.

سر فصل های دوره عکاسی و فیلمبرداری با موبایل در مشهد

ارائه سر فصل های دوره شما را از تهیه آن مربط با نیاز خود مطمئن کرده، و ترسیمی از محتوای آن به شما ارائه خواهد کرد. در این دوره سر فصل های زیر تدریس خواهد شد:

  • آشنایی با انواع لنز های موبایل
  • تکنیک های حرکتی
  • نور پردازی
  • سرعت شاتر
  • ایزو
  • فریم ریت
  • گیمبال
  • صدا برداری
  • رزولوشن
  • تکنیک شاتر زدن
  • زوم اپتیکال و دیجیتال
  • آشنایی با منو پرو
  • RAW & HEIC

 

جهت مشاهده تیزر و اطلاعات کامل درباره دوره های آموزشی هدا استودیو در زمینه عکاسی و فیلمبرداری با موبایل، عکاسی و فیلمبرداری با دوربین حرفه ای، تدوین با موبایل (اینشات) و تدوین با کامپیوتر (پریمیر) می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

دوره های آموزشی هدا استودیو

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دوره آموزشی عکاسی با دوربین حرفه ای در مشهد

آموزش عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای در مشهد

آنچه در این پست میخوانید چرا عکاسی با دوربین حرفه ای؟درباره عکاسی با دوربین حرفه ایتاریخچه عکاسی حرفه ایاصطلاحات عکاسی…

بیشتر بخوانید
دوره آموزش صفر تا صد اینشات هدا استودیو در مشهد

ادیت با اینشات | کلاس آموزش خصوصی در مشهد

آنچه در این پست میخوانید همه چیز درباره نرم افزار اینشاتدرباره ادیت عکس و ویدیوآشنایی با فضای نرم افزار اینشاتمزایای…

بیشتر بخوانید
استراتژی-دیجیتال-مارکتینگ

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتری

آنچه در این پست میخوانید در دنیای امروز، با رشد فناوری و انتشار اینترنت، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی از…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *