عکاسی با موبایل

عکاسی با موبایل

آموزش عکاسی با موبایل یکی از موضوعات مهم در حوزه آموزش عکاسی است که این روزها افراد زیادی به دنبال آن هستند. به صورت کلی مبحث عکاسی یک سری اصول و قوانین دارد که در هر شاخه و حوزه‌ای این اصول یکسان هستند.

در ادامه این مطلب بیشتر در مورد مباحث عکاسی و اصول اولیه آن و تفاوت‌هایی که با عکاسی دوربین وجود دارد با شما صحبت خواهیم کرد.

اهمیت عکاسی با موبایل

برای شرکت در دوره آموزش عکاسی با موبایل باید در ابتدا به اهمیت این موضوع واقف شوید. این روزها گوشی‌های موبایل یکی از در دسترس‌ترین ابزارهای ما است که در هر مکان و زمانی به آن دسترسی داریم. همین موضوع باعث می‌شود که ما همیشه یک دوربین بالقوه را همراه خود داشته باشیم. پس چرا نباید از قابلیت عکاسی آن به صورت حرفه‌ای و کارآمد استفاده کنیم.

در حال حاضر بسیاری از افراد فقط از طریق عکاسی با موبایل در شاخه‌های مختلف از جمله تولید محتوا برای آنلاین‌شاپ‌ها و دیگر موضوعات کسب درآمد می‌کنند. پس به هیچ عنوان گوشی موبایلی که در دست شما است را نادیده نگیرید. اگر به دنبال کسب درآمد هستید و به حوزه عکاسی هم علاقه دارید با یادگیری اصولی عکاسی موبایل با شرکت در دوره آموزش عکاسی با موبایل می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.

همین شبکه‌های اجتماعی و سوشال مدیا مکان مناسبی برای ارائه و پرزنت شما به عنوان عکاس است. بله به همین راحتی می‌توانید شغل مورد علاقه خود را دنبال کرده و در آن به درآمدزایی برسید.

علاوه بر این موضوع حتی اگر دید شغلی هم به این موضوع ندارید فقط بر حسب علاقه می‌توانید با شرکت در این دوره، عکاسی با موبایل را به صورت پیشرفته و فقط برای خودتان انجام بدهید.

اهمیت عکاسی با موبایل

اهمیت عکاسی با موبایل

مباحث و اصول اولیه در عکاسی با موبایل

همانطور که در بالاتر نیز در مورد آن صحبت شد اصول عکاسی در هر شاخه‌ای یکسان است. مثلا پیدا کردن قاب مناسب، ترکیب‌بندی، نورپردازی مناسب و … در همه شاخه‌های عکاسی یکسان است و باید به درستی انتخاب شود. در ادامه مهمترین مباحثی که قرار است در این دوره بیاموزید را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • نورپردازی
  • ترکیب‌بندی
  • تنظیمات دوربین
  • فوکوس
  • ثبات
  • ادیت

راهنمای خرید گوشی مناسب عکاسی

حالا که قرار است در مورد عکاسی با موبایل با شما صحبت کنیم باید اطلاعات مهمی در مورد یک موبایل مناسب عکاسی نیز با شما صحبت کنیم. واقعیت این است که چندین سال است که گوشی‌های موبایل حتی همان گوشه‌های متوسط نیز دوربین‌هایی با کیفیت قابل قبول و مناسب دارند. اما اگر شما قصد دارید که به صورت حرفه‌ای‌تری با استفاده از موبایل خود عکاسی را انجام بدهید باید اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات آن داشته باشید.

راهنمای خرید گوشی مناسب عکاسی

راهنمای خرید گوشی مناسب عکاسی

واقعیت این است که امروزه گوشی‌های هوشمند به قدری پیشرفته شده‌اند که در بسیاری از موارد می‌توانند جایگزینی برای دوربین‌های عکاسی باشند. اگر به دنبال گوشی‌ هستید که برای عکاسی مناسب باشد، به نکات زیر توجه کنید:

  1. کیفیت دوربین:

مگاپیکسل: اکثریت افراد در زمان خرید یک گوشی موبایل مناسب عکاسی فقط به ویژگی مگاپیکسل آن توجه می‌کنند. بر خلاف تصور بیشتر افراد، تعداد مگاپیکسل‌ها به تنهایی کیفیت عکس را تعیین نمی‌کنند. اما به صورت  کلی، هر چه تعداد مگاپیکسل‌ها بیشتر باشد، جزئیات بیشتری در عکس ثبت می‌شود. واضح است که باید سایر ویژگی‌ها نیز بررسی شود.

سایز سنسور: سنسور یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باید بررسی شود. سنسور بزرگتر، نور بیشتری جذب می‌کند و در نتیجه عکس‌های باکیفیت‌تر، به خصوص در شرایط کم نور، به ارمغان می‌آورد. اصلا از این ویژگی صرف نظر نکنید.

دیافراگم: دیافراگم باز (عدد f کوچک‌تر) نور بیشتری وارد می‌کند و برای عکس‌های پرتره با بوکه (محو شدن پس‌زمینه) مناسب است. پس از این فاکتور نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

لنز: به لنزهای موجود در گوشی توجه کنید. برخی از گوشی‌ها دارای لنزهای واید، اولتراواید و تله‌فوتو هستند که به شما امکان می‌دهند انواع مختلفی از عکس‌ها را بگیرید. در حال حاضر حتی گوشی‌های میان رده نیز این تنوع لنز را دارا هستند.

  1. ویژگی‌های عکاسی:

ویژگی‌های عکاسی از دیگر مواردی است که باید در مورد خرید موبایل مناسب عکاسی به آن توجه کنید.

حالت‌های عکاسی: به دنبال حالت‌های عکاسی مختلف مانند HDR، پانوراما و عکاسی در شب باشید. البته در حال حاضر اکثریت موبایل‌ها این قابلیت را دارا هستند.

فوکوس خودکار: فوکوس خودکار سریع و دقیق برای گرفتن عکس‌های شارپ، به خصوص در نور کم، ضروری است.

فیلم‌برداری: اگر می‌خواهید با گوشی خود فیلم‌برداری کنید، به دنبال گوشی باشید که بتواند با وضوح بالا و نرخ فریم بالا فیلم‌برداری کند.

  1. سایر مشخصات:

علاوه بر شاخصه‌هایی که تا به حال به آن‌ها اشاره کردیم مشخصاتی دیگری نیز وجود دارند که بهتر است آن‌ها را نیز بررسی کنید.

صفحه نمایش: یکی از مشخصات مهمی که در خرید موبایل باید به آن توجه کنید کیفیت صفحه نمایش است. صفحه نمایش باکیفیت به شما امکان می‌دهد عکس‌ها و ویدیوها را با کیفیت بالاتر و بهتری ببینید.

باتری: باتری قدرتمند و قوی برای عکاسی در طول روز ضروری است زیرا استفاده مداوم از گوشی برای عکاسی نسبتا باتری زیادی را مصرف می‌کند.

پردازنده: پردازنده قدرتمند برای پردازش سریع عکس‌ها و ویدیوها مورد نیاز است.

حافظه: فضای ذخیره‌سازی کافی برای ذخیره عکس‌ها و ویدیوهای خود داشته باشید. به این موضوع توجه کنید که گوشی‌های موبایل کنونی به دلیل کیفیت بالای عکس و فیلم معمولا خروجی‌هایی با حجم زیاد دارند و این موضوع مستلزم داشتن یک فضای  ذخیره‌سازی زیاد است. پس در زمان خرید گوشی موبایل برای عکاسی حتما به میزان حافظه آن توجه زیادی داشته باشید.

گوشی‌ مناسب عکاسی در 2024

در حال حاضر گوشی‌های موبایل زیادی که مناسب عکاسی باشد در بازار موبایل موجود است که امکان معرفی همه آن‌ها وجود ندارد. در ادامه به معرفی 3 گوشی پرچم‌دار از سه برند معروف موبایل بسنده می‌کنیم.

سامسونگ گلکسی S24 Ultra: این گوشی دارای دوربین 200 مگاپیکسلی، زوم فضایی 100 برابری و باتری حجیم است. سایر مشخصات به شرح زیر است:

نمایشگر:

6.8 اینچ

Dynamic AMOLED 2X

رزولوشن 1440 x 3088 پیکسل (WQHD+)

نرخ رفرش 120 هرتز

دوربین:

دوربین عقب – قدرت تفکیک (چندگانه)
‎200.0 MP + 50.0 MP + 12.0 MP + 10.0 MP‎
3 و 5 برابر بزرگنمایی اپتیکال، 2 و 10 برابر بزرگنمایی با کیفیت اپتیکال(توسط حسگر «پیکسل تطبیقی» فعال شده است)، بزرگنمایی دیجیتال تا حداکثر 100 برابر

سخت افزار:

پردازنده مرکزی: 8 هسته‌ای

رم: 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت

باتری:

5000 میلی آمپر ساعت

قابلیت‌های دیگر:

ضد آب و گرد و غبار (IP68)

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر

بلندگوهای استریو

پشتیبانی از قلم S Pen

آیفون 15 پرو مکس: این گوشی دارای سیستم دوربین سه‌گانه با لنزهای واید، اولتراواید و تله‌فوتو، و همچنین حالت فیلم‌برداری سینمایی است.

نمایشگر:

6.7 اینچ

Super Retina XDR OLED

رزولوشن 1284 x 2778 پیکسل (2778 PPI)

نرخ رفرش 120 هرتز (ProMotion)

دوربین:

سیستم دوربین سه‌گانه:

دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل، f/1.5، 26 میلی متر (واید)

دوربین فوق عریض: 12 مگاپیکسل، f/1.8، 13 میلی متر

دوربین تله‌فوتو: 12 مگاپیکسل، f/2.8، 77 میلی متر، زوم اپتیکال 3 برابر

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل، f/2.2

سخت افزار:

پردازنده مرکزی: 6 هسته‌ای

پردازنده گرافیکی: 5 هسته‌ای

رم: 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت

نرم افزار:

iOS 16

باتری:

4352 میلی آمپر ساعت

شارژ سریع 25 وات

شارژ بی‌سیم 15 وات

قابلیت‌های دیگر:

ضد آب و گرد و غبار (IP68)

Face ID

بلندگوهای استریو

گوگل پیکسل 8 پرو: این گوشی دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور بزرگ، لنز تله‌فوتو با زوم 5 برابری و نرم‌افزار عکاسی قدرتمند است.

نمایشگر:

6.7 اینچ

LTPO AMOLED

رزولوشن 1440 x 3120 پیکسل (WQHD+)

نرخ رفرش 120 هرتز

دوربین:

سیستم دوربین سه‌گانه:

دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل، f/1.8، 24 میلی متر (واید)

دوربین تله‌فوتو: 48 مگاپیکسل، f/3.5، 70 میلی متر، زوم اپتیکال 5 برابر

دوربین فوق عریض: 12 مگاپیکسل، f/2.2، 12 میلی متر

دوربین سلفی: 11.1 مگاپیکسل، f/2.2

سخت افزار:

پردازنده مرکزی: 8 هسته‌ای

پردازنده گرافیکی: Mali-G78 MP20

رم: 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت

نرم افزار:

اندروید 13

Pixel UI 7

باتری:

5000 میلی آمپر ساعت

شارژ سریع 30 وات

شارژ بی‌سیم 23 وات

قابلیت‌های دیگر:

ضد آب و گرد و غبار (IP68)

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر

بلندگوهای استریو

در نهایت در این قسمت فقط چند گوشی از بهترین گوشی‌های موبایل مناسب عکاسی به شما معرفی شد. اما این به این معنا نیست که گوشی‌های موبایل با مشخصات معمولی‌تر و ارزانتر برای عکاسی مناسب نیستند.

تجربه نشان می‌دهد اگر شما به عکاسی علاقه داشته باشید و با تمامی ویژگی‌های گوشی خود آشنا باشید و اصول اولیه عکاسی را آموخته باشید قادر هستید عکس‌هایی بگیرید که نه تنها کسی متوجه نشود با یک موبایل میان رده عکاسی شده بلکه با عکس‌هایی که با استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی گرفته شده رقابت کند. اما اگر دوره‌های آموزشی مجموعه هدا استودیو شرکت کنید اساتید ما  تلاش می‌کنند تا گوشی‌های موبایل پرچم‌دار و میان رده در برندها و قیمت‌های مختلف را به شما معرفی کنند تا هر کسی با هر بودجه‌ای که دارد بتواند عکاسی با موبایل را شروع کند.

دوره آموزشی عکاسی با موبایل

دوره آموزشی عکاسی با موبایل

کلام آخر

در این مطلب به موضوع عکاسی با موبایل و اهمیت یادگیری آن پرداختیم. باور کنید شما همین حالا با هر موبایلی که در دست دارید می‌توانید عکس‌های بسیار خوب و حرفه‌ای بگیرید. کافیست کمی در مورد تنظیمات دوربین، امکانات گوشی، اصول اولیه عکاسی (نورپردازی، قاب‌بندی، فوکوس و …) اطلاعات داشته باشید. با شرکت در دوره آموزش عکاسی با موبایل مجموعه هدا استودیو در مدت زمان کوتاهی زیر نظر بهترین اساتید عکاسی به یک عکاس تبدیل شوید و حتی از آن کسب درآمد کنید.

قبل از شرکت در هر دوره‌ای از مجموعه ما می‌توانید در ابتدا سری به پیج اینستاگرام هدا استودیو بزنید و سپس  از مشاوره رایگان کارشناسان مجموعه ما در این زمینه استفاده کنید. کافیست همین حالا با کارشناسان مجموعه ما ارتباط بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
اهمیت ساخت ریلز با اینشات

ساخت ریلز با اینشات | پربازدید و حرفه ای

آنچه در این مطلب میخوانید ریلز اینستاگراممزایای استفاده از ریلزافزایش بازدید و جذب فالورامکان ویرایش ریلز با استفاده از امکانات…

بیشتر بخوانید
قیمت طراحی سایت مشهد

قیمت طراحی سایت مشهد

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت طراحی سایتانواع روش‌های طراحی سایتکدنویسی   (hand-coding)سیستم مدیریت محتوا (CMS)استفاده از فریم ورک‌ها (Frameworks)استفاده از…

بیشتر بخوانید
آموزش نرم افزار اینشات

آموزش نرم افزار اینشات

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت آموزش نرم افزار اینشاتویژگی‌های نرم افزار اینشاتامکانات نرم افزار اینشاتبرش ویدئواضافه کردن موسیقیاضافه کردن…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.