طراحی سایت مشهد | ۵ نکته مهم!

طراحی سایت مشهد

طراحی سایت مشهد یکی از پرتکرارترین عبارت‌های جستجو شده در حوزه طراحی سایت است. با افزایش استفاده از اینترنت و سپری کردن ساعت‌های زیادی در روز در اینترنت، گسترش شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها به خصوص سایت‌های فروشگاهی و خدماتی رو به افزایش است. در ادامه این مطلب قصد داریم به صورت تخصصی به حوزه طراحی سایت به خصوص طراحی سایت مشهد بپردازیم.

طراحی سایت مشهد (وردپرس)

اگر کمی به اطراف خود دقت کنید حتما متوجه می‌شوید که بسیاری از خرده‌فروشان و کسب و کارهای کوچک نیز در صدد ایجاد سایت برای کسب و کار خود هستند. امروزه سایت‌ها را می‌توان از طرق مختلف کدنویسی یا استفاده از CMS (سیستم مدیریت محتوا)‌ها طراحی کرد. هر کدام از این موارد ویژگی‌ها و مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد.

اما واقعیت این است که استفاده از CMSها به خصوص وردپرس مزایای بسیار زیادی در مقابل طراحی سایت با کدنویسی دارد. به همین دلیل است که 80 درصد افرادی که در حال حاضر قصد طراحی سایت برای کسب و کار خود دارند وردپرس را انتخاب می‌کنند.

طراحی سایت وردپرس مشهد

طراحی سایت وردپرس مشهد

کلاس وردپرس مشهد

با توجه به امکانات و ویژگی‌های بسیار زیادی که وردپرس دارد افراد زیادی تمایل دارند که آن را یاد بگیرند. به همین دلیل دوره‌ها و کلاس وردپرس زیادی به صورت آنلاین و حضوری وجود دارد. کلاس وردپرس مشهد مناسب افرادی است که ساکن مشهد هستند. در کلاس‌های طراحی سایت وردپرس سرفصل‌های مهمی از این سیستم مدیریت محتوا باید تدریس شود که مهمترین آن به شرح زیر است.

  • آشنایی با هاست، دامنه و سرور

قبل از یاد گرفتن هر نوع آموزشی بهتر است که با مفاهیم اولیه طراحی سایت مثل هاست، دامنه، سرور و … آشنا شوید.

  • معرفی وردپرس

اسن مرحله بسیار ساده و کوتاه خواهد بود زیرا وردپرس به فکر سهولت کارهای شما است.

  • نصب و راه اندازی وردپرس

این مرحله نیز یکی از پایه‌ای‌ترین آموزش‌های وردپرس است که به راحتی می‌توانید از پس آن بربیایید.

  • آشنایی با پنل مدیریت وردپرس

پنل وردپرس نیز مثل سایر نرم‌افزارها یک سری آیتم‌هایی دارد. از آنجایی که تمامی این آیتم‌ها به زبان فارسی است حتی نیاز زیادی به یادگیری آن ندارید و در کمترین زمان می‌توانید هر فرآیندی را در آن انجام بدهید.

  • آشنایی با پوسته و صفحه‌سازهای وردپرس

اما آشنایی با پوسته و صفحه‌سازها یکی از مهمترین سرفصل‌هایی است که باید یاد بگیرید. به راحتی نمی‌توان از این قسمت عبور کرد. صفحه‌سازهای معروف المنتور و ویژوال کامپوزر هستند. برای انجام هر فرآیند بر روی سایت و یا ادیت آن نیاز به کار با این صفحه‌سازها دارید. آموزش آن سخت نیست اما نیاز به تمرین زیادی دارد.

  • آموزش کار با افزونه‌های وردپرس

افزونه‌های وردپرس امکاناتی را به سایت اضافه می‌کنند که باعث راحت‌تر شدن یا بهتر شدن هر اقدامی می‌شوند. اما استفاده از همین افزونه‌ها نیز نیاز به آموزش دارد زیرا به دلیل نامحدود بودن افزونه‌ها نمی‌توان همه آن‌ها را بر روی سایت نصب کرد و به صورت کلی این کار اقدام غلطی است. نصب افزونه بر روی سایت وردپرسی باید در بهینه‌ترین حالت ممکن اتفاق بیفتد.

  • کار با افزونه‌های مهم

بعضی از افزونه‌ها مهمتر است از دیگر افزونه‌ها هستند. مثلا اگر آنلاین شاپ هستید حتما نیاز به نصب افزونه ووکامرس دارید. یا هر نوع سایتی نیاز به نصب یک افزونه سئو مثل یواست یا رنک مث دارد. پس بهتر است که مهمترین این افزونه‌ها را شناخته و حتما از آن‌ها استفاده کنید.

  • بکاپ‌گیری سایت

اگر تا به حال با سایت‌های مختلفی کار کرده باشید حتما می‌دانید که سایت ممکن است به دلایل مختلفی از جمله اشکالات هاست، سرور و … از دسترس خارج شده و بعشی از اطلاعات و محتواهای آن از بین رود. دقیقا همینجاست که نیاز به بکاپ‌گیری سایت خودش را نشان می‌دهد. در صورت داشتن بکاپ می‌توانید اطلاعات آن را بازگردانید.

  • آشنایی با مشکلات سایت و رفع آن

سایت‌ها نیز ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکلات و چالش شوند. در اولین مرحله بهتر است که با این چالش‌ها آشنا باشید. سپس باید بدانید که برای رفع این مشکلات باید چه اقداماتی انجام دهید. اگر به صورت عملی روی سایتی کار نکنید هیچگاه این مشکلات و چالش‌ها را درک نخواهید کرد.

  • طراحی صفحات سایت با صفحه‌سازها

در بالاتر کمی در مورد صفحه‌سازها با شما صحبت کردیم. طراحی تمامی صفحات سایت با استفاده از این صفحه‌سازها انجام می‌شود. معروف‌ترین صفحه‌سازهای وردپرس المنتور و ویژوال کامپوزر هستند.

  • ریسپانسیو کردن سایت

ریسپانسیو کردن یا واکنشگرا کردن سایت به این معنا است که ظاهر سایت در هر دیوایس و دستگاهی به درستی نمایش داده شود. از آنجایی که امروزه بیشتر از موبایل و تبلت برای وب‌گردی استفاده می‌شود تا سیستم و لپ‌تاپ، نمایش درست صفحات سایت یا همان ریسپانسیو بودن سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دوره طراحی سایت مشهد در  مجموعه هدا استودیو با این سرفصل‌ها اجرا می‌شود.

دوره آموزشی طراحی سایت مشهد

دوره آموزشی طراحی سایت مشهد

طراحی سایت وردپرسی

اگر کسب و کاری دارید و قصد دارید آن را در فضای اینترنتی گسترش بدهید و به دنبال راه‌اندازی سایت هستید اما قصد ندارید خودتان این کار را انجام بدهید، می‌توانید این کار را از مجموعه‌های معتبر و با سابقه از جمله هدا استودیو بخواهید.  ما قادر هستیم هر سایتی را دقیقا متناسب با نیاز و سلیقه شما راه‌اندازی کنیم. از طرفی هر نوع چالشی در مورد تولید محتوای متنی یا تصویری سایت خود را نیز می‌توانید از ما بخواهید.

سالیان سال است که ما در حوزه طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی، شخصی و … سابقه داریم. پس بدون نگرانی و با خیال راحت می‌توانید صفر تا صد طراحی سایت خود را به مجموعه هدا استودیو بسپارید. مطمئن باشید که پس از تحویل سایت نیز شما را رها نخواهیم کرد. علاوه بر اینکه می‌توانید از پشتیبانی طراحی سایت استفاده کنید می‌توانید هر نوع خدمات دیگر مثل سئو سایت، درج محصول، تولید محتوای متنی و تصویری را نیز از ما بخواهید. کافیست با یک تماس یا درخواست در زمینه طراحی سایت پا به دنیای اینترنت و بازار آنلاین بگذارید و از مزایای آن استفاده کنید.

نکته: این موضوع را به خاطر داشته باشید که تمامی دنیا دارد در جهت ورود به فضای آنلاین گام برمی‌دارد. این را می‌توانید از استفاده بسیار زیاد اطرافیان خودتان از فضای آنلاین بفهمید. اگر شما به این فضا وارد نشوید یک بازار و پتانسیل بسیار زیاد فروش را از دست خواهید داد. پس آزمون و خطا کردن این موضوع ارزشش را دارد.

نکات مهم در طراحی سایت

حالا که با شما در مورد طراحی سایت و لزوم استفاده از آن آشنایی پیدا کردید بهتر است که با چندین نکته مهم در مورد آن نیز آشنا شوید.

هدف از طراحی سایت: قبل از هر چیزی باید هدف شما از طراحی سایت روشن شود.   آیا برای ارائه محصولات و خدمات قصد طراحی سایت دارید یا فقط می‌خواهید یک ویترین زیبا از کسب و کار شما باشد و قصدی از درآمدزایی آن ندارید. طراحی سایت می‌تواند با هدف پرزنت افراد در قالب سایت شخصی یا پرزنت یک شرکت خاص و در قالب شرکتی باشد.

مخاطبان هدف: شناخت پرسونا و مخاطبین هدف یکی از مهمترین نکاتی است که در طراحی سایت باید به آن توجه کنید. شناخت مخاطب هدف به شما در تولید محتوای متنی و تصویری کمک زیادی می‌کند.

سئو سایت: برای اینکه سایت موفقی داشته باشید و بتوانید از آن کسب درآمد کنید باید هم تولید محتوای اصولی انجام دهید و هم فاکتورهای سئو را رعایت کنید تا بتوانید با سایت‌های شبیه به خود رقابت کنید.

محتوا سایت: با توجه به ماهیت سایت باید برای آن تولید محتوا انجام بدهید. اگر آنلاین شاپ هستید باید شروع به درج محصول و بلاگ‌های مختلف کنید.

فاکتورهای فنی: برای اینکه سایت موفقی داشته باشید باید فاکتورهای فنی مختلفی از جمله زیبایی ظاهری سایت، سرعت بارگزاری سایت، تجربه کاربری، واکنشگرا بودن سایت، امنیت سایت و … را به دقت بررسی کرده و از اصولی بودن آن مطمئن شوید.

آموزش حضوری طراحی سایت

برای یادگرفتن طراحی سایت هم می‌توان از روش‌های حضوری و هم از روش‌های آنلاین اقدام کرد. هزاران دوره اینترنتی و کلاس‌های حضوری وردپرس در مشهد و همه شهرها وجود دارد. هر کدام از این دوره‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

شاید با خودتان بگویید که وقتی هزاران دوره اینترنتی وجود دارد چرا باید در کلاس‌های حضوری شرکت کرد. واقعیت این است که با توجه به آمار نتیجه و خروجی کلاس‌های حضوری بسیار بیشتر و بهتر از دوره‌های غیر حضوری است.

از طرفی بسیاری از افراد با توجه به شخصیتشان نمی‌توانند به صورت خودخوان مهارتی را یاد بگیرند و نیاز دارند که در محیط آموزشی و زیر نظر اساتید مهارتی را یاد بگیرند.

کلاس حضوری طراحی سایت مزایای بسیار زیاد دیگری نیز دارد مثلا شما بدون اینکه بتوانید آموزش را عقب بیاندازید مجبور هستید که آن را دنبال کنید. از طرفی تمامی آموزش‌ها را باید به صورت عملی پیاده‌سازی کنید که همین فاکتور می‌تواند تفاوت بزرگی در بین دانشجویان حضوری و غیرحضوری طراحی سایت با وردپرس ایجاد کند.

همچنین شما به صورت دائمی یک استاد طراحی سایت در کنار خود دارید که می‌توانید تمامی اشکالات و چالش‌های خود را در زمینه طراحی سایت با او رفع کنید.

آموزش طراحی سایت مشهد

آموزش طراحی سایت مشهد

کلام آخر

در این مطلب تلاش شد تا به ماهیت و اهمیت موضوع طراحی سایت مشهد بپردازیم.  به صورت کلی طراحی سایت امروزه به یکی از پتانسیل‌های درآمدزایی کسب و کارها تبدیل شده است. اگر برای کسب و کار خود به دنبال طراحی سایت به خصوص سایت وردپرسی هستید می‌توانید روی خدمات مجموعه هدا استودیو حساب کنید. علاوه بر این دوره‌های آموزشی دیگری مثل دوره عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای، عکاسی و فیلمبرداری با موبایل و … بر روی سایت موجود است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

از طرفی اگر هم به دنبال آموزش طراحی سایت برای کسب و کار خود یا در جهت درآمدزایی هستید باز هم هدا استودیو می‌تواند برای شما با برگزاری دوره طراحی سایت راهگشا باشد. برای استفاده از این خدمات کافیست با کارشناسان مجموعه ما تماس گرفته یا درخواست خود را در سایت ثبت کنید تا برای انجام خدمات با شما تماس بگیریم. یکی دیگر از راه‌های ارتباطی ما پیج اینستاگرام هدا استودیو است که می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد دوره‌ها بر روی آن مشاهده کنید.

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
نورپردازی در عکاسی و انواع نور

نورپردازی در عکاسی و انواع نور

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت نورپردازی در عکاسیانواع نور در عکاسی و آیتم‌های مهم در مورد آنگلدن تایم (Golden…

بیشتر بخوانید
فروشگاه اینترنتی با وردپرس

ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

آنچه در این مطلب میخوانید اهمیت سایت فروشگاهی برای آنلاین شاپ‌سایت یا اینستاگرام؟ملزومات راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرسدوره آموزش…

بیشتر بخوانید
همه چیز در مورد عکاسی تبلیغاتی

همه چیز در مورد عکاسی تبلیغاتی

آنچه در این مطلب میخوانید عکاسی تبلیغاتی چیست؟هدف عکاسی تبلیغاتیانواع عکاسی تبلیغاتیتفاوت عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی در چیست؟نکات کلیدی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.